Fenntarthatósági oldalak

Pénzügyi bevonás

Hitelekhez való hozzáférés, pénzügyi bevonás

A bank számára különösen fontos a kiszolgáltatott helyzetben lévő emberek, társadalmi csoportok támogatása egyrészt dedikált projekteken, másrészt ezen csoportok számára szóló termékeken keresztül, ezzel is segítve az erőforrások igazságos elosztását. 

Kisvállalkozások

A koronavírus-járványt követő orosz-ukrán háború és az egész Európát sújtó energiaválság hatására számos vállalkozás került kedvezőtlen helyzetbe, így 2022-ben a Széchenyi Kártya Program MAX, majd 2023-ban a Széchenyi Kártya Program MAX+ keretében az állami támogatással elérhető konstrukciók kerültek bevezetésre a vállalkozások újraindulásának és forráshoz jutásának támogatása céljából, amely termékek 2024-ben és 2025-ben is a legkeresettebb, a kisvállalkozók részére elérhető hiteltermékek közé tartoznak.

A KKV és nagyvállalatok mellett a kisvállalkozások (sőt, az egyéni vállalkozók is) igénybe vehetik a CIB Business Online felületet, ami széleskörű funkcionalitással bíró elektronikus csatorna – pl. lehetőség van csoportos átutalásra, csoportos beszedésre, széleskörű űrlap és önadminisztrációs funkciók használatára, kiváltva ezzel rengeteg, korábban papíralapú folyamatot.

Emellett a nemrég alakult kisvállalkozások és más, kis tranzakció-forgalmat bonyolító ügyfelek számára a Partner Start számlacsomagot kínálja a bank, amely biztosítja számukra a banki ügyintézés költséghatékony módját. Ennél a számlacsomagnál a CIB Bank elengedi a következő díjakat a kezdeti kedvezményes időszak alatt:

  • CIB Bank Mobilalkalmazás és CIB Internet Bank / CIB Bank Online regisztrációs díj (amely általában a bankszámlaszerződés megkötésekor fizetendő)
  • CIB Bank Mobilalkalmazás havi díj
  • Bankkártya díj az első évben (Visa Compact üzleti kártya)

A kedvezmények az elektronikus és CIB Business Online csatornákon lebonyolított tranzakciókra (forint- és devizabefizetések, GIRO-n keresztül történő forintbefizetések az adóhatóság (NAV) számlájára valamennyi elektronikus csatornán) vonatkoznak. 

A fenti kedvezményes díjak legalább 40.000 HUF/hó számlaforgalom esetén érvényesek. A számlacsomag egyéni vállalkozások és vállalatok számára egyaránt felajánlható, fő célcsoportja azonban az újonnan alapított vállalkozások.

Oktatás, a pénzügyi kultúra terjesztése 

A bank különösen fontosnak tartja, hogy ügyfeleinek úgynevezett „valódi lehetőségeket” kínáljon, azaz olyan, a reálgazdaságban gyökerező tényleges lehetőségeket, amelyek hosszú távon jelentős hatással vannak a vállalkozásokra. Ezek a lehetőségek arra ösztönzik az ügyfeleket, hogy a lehetséges eredmények és kockázatok átfogó ismeretének birtokában felelős, átgondolt pénzügyi döntéseket hozzanak. A bank tisztában van a környezete pénzügyi tudatosságának alakításával kapcsolatos felelősségével, ezért nem csak a pénzügyi műveltség javítására összpontosító programokban vesz részt aktívan. A pénzügyi oktatást és a pénzügyi kérdésekkel való ismerkedést nem lehet elég korán kezdeni, és ebben az iskoláknak meghatározó szerepük van. A bank két olyan programban való részvétellel is segíti ebben az iskolákat, amelyek az általános és középiskolások pénzügyi tudatosságának fejlesztésére összpontosítanak. 

A bank a kezdetektől minden évben részt vesz a Magyar Bankszövetség kezdeményezésére a Pénziránytű Alapítvány szakmai támogatásával indított Pénz7 programsorozatban, mellyel az Európai Pénzhéthez (European Money Week) csatlakozik. A programban 2024-ben önkéntesként 10 munkatárs vett részt pénzügyi edukációs órák tartásával (2023-ban 14). 

A bank csatlakozott az anyabankja által indított pénzügyi edukációs kezdeményezésekhez:A bank csatlakozott az anyabankja által indított pénzügyi edukációs kezdeményezésekhez:

  • 2017-ben indult az „Art of Saving” kezdeményezés, mely az október 31-i Takarékossági Világnaphoz kapcsolódó pénzügyi edukációs program. A kezdetektől számos kezdeményezést és workshopot szervezett, beleértve az iskolákban tartott személyes órákat, valamint a bank kommunikációs csatornáin is népszerűsített online formátumokat. 2024-ben a bank önkéntesei összesen 80, 10-18 év közötti diáknak tartottak pénzügyi ismeretterjesztő órákat (2023-ban 90). 
  • 2023-ban a bank csatlakozott anyabankja legújabb kezdeményezéshez, a Money Master kihíváshoz, mely egy játékos pénzügyi kvíz kihívás hetedik osztályos tanulók számára. A hazai fordulón 2024-ben 141 tanuló vett részt (2023-ban 62 fő). 2024 októberében, a nemzetközi fordulóra pedig ugyanebben a hónapban került sor.
  • 2024 február 6-án a Biztonságos Internet napján Kiberbiztonsági Kalandok címmel online tanórát tartottak a bank munkatársai 14-18 éves diákok számára. A program célja, hogy a napjainkban egyre fontosabbá váló kiberbiztonsági kihívásokra adjon kézzelfogható, a gyakorlatban is jól hasznosítható tudást ennek a korosztálynak. Az online tanórán 462-en vettek részt.
  • 2022-ben először csatlakozott a bank támogatóként a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! pénzügyi tudatossági országos versenyhez, és 2024-ben továbbra is anyagi támogatást nyújtott. A verseny tavaszi fordulójában gimnáziumok, az őszi fordulójában technikumok és szakképző iskolák csapatai nevezhettek. A szervezők a programot kifejezetten edukációs céllal állították össze, céljuk, hogy a diákok gyakorlati tudásra tegyenek szert játékos módon. Kifejezetten azokat a diákokat szólítják meg minél nagyobb számban, akik kevésbé jó háttérrel rendelkeznek. A versenyre szakértők által összeállított és felügyelt, a technikumok és szakképző iskolák diákjainak szóló pénzügyi edukációs oktatási anyagok készültek, melyek valós élethelyzetek alapján igazítanak el a mindennapi pénzügyekben.

Letölthető anyag

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
Automata kártyatiltás
9 1
Automata elektronikus csatorna tiltás
9 2
Ügyintéző kapcsolás
9 0
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4
Chat