• Nincs találat

Tájékoztató tranzakciók visszahívásáról

Tájékoztató forint belföldi bankon kívüli (GIRO) és SEPA (eurós) tranzakciók visszahívásáról (RECALL)

Tájékoztatjuk, hogy a szabálykönyvben előirányzott visszahívásra adható válasz maximális határideje forint belföldi bankon kívüli utalás (GIRO) visszahívásnál Magyarországon egységesen 30 banki munkanap, SEPA utalás esetében nemzetközileg egységesen 15 banki munkanap. Ennek alapján határoztuk meg bankunk reklamációs idejét is a két típusú tranzakció visszahívására.

A benyújtott visszahívási igénytől számítva bankunk a kedvezményezett (fogadó) bankja válaszadásáig (visszautalás vagy visszautasítás) további információval nem rendelkezik. A visszahívás eredményéről tehát a fogadó bank válaszának beérkezése után, vagy annak hiányában legkorábban a fent említett határidők leteltét követően kaphat tájékoztatást. 

Bankunk kizárólag a visszahívás-kérés továbbítását vállalja a kedvezményezett számlavezető bankjának, így a visszahívás kimeneteléért, tehát annak sikerességéért, teljesüléséért sem az indító bank, sem a fogadó bank felelősséggel nem tartozik, ugyanis a fogadó fél hozzájárulása nélkül nem jogosultak dönteni a visszahívás-kérés teljesítéséről, az összeg visszautalásáról. Kizárólag a fogadó számla tulajdonosának hajlandóságán múlik, hogy a visszahívott összeg visszaküldésre kerül-e. Ha a fogadó fél nem utalja vissza, vagy részlegesen utalja vissza az az Ön által visszahívott összeget, ez bankunk hatókörén kívül esik.

Ha az Ön által kezdeményezett visszahívás sikertelenül zárul,  forint belföldi bankon kívüli (GIRO) utalások esetén bankunkon keresztül kezdeményezhet adatszolgáltatást a fogadó fél számlavezető bankjától a fogadó számla tulajdonosának adataira vonatkozóan (név és cím), így a továbbiakban követelését jogi úton érvényesítheti a fogadó féllel szemben. SEPA tranzakcióknál sajnos erre nincs lehetőség.

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
9. Bankkártya tiltás
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés és ApplePay
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4
7. Moratórium

A CIB honlap sütiket használ, ezek segítségével tudjuk biztosítani a legjobb böngészési élményt. Az összes süti elfogadására kattintva, Ön beleegyezik, hogy a sütiket eltároljuk az eszközén. A sütik segítségével megkönnyítjük az oldalon a navigációt, és azokat az oldalhasználat elemzésére és marketing célokra használjuk fel. (Süti szabályzat)