Kosár
  • Nincs találat

Online vásárlás még biztonságosabban

Tájékoztató az online bankkártyás vásárlás folyamatának változásáról
Amennyiben CIB Bank Mobilalkalmazását 2020. október 31. előtt töltötte le, az online vásárlások jóváhagyásához kérjük, hogy: 
  • Töltse le az online áruházból az alkalmazás legfrissebb verzióját!
  • A frissítést követően egyetlen egyszer kattintson a kezdőoldalon a #withKEY funkcióra!

Változás az online bankkártyás vásárlásoknál!

Az interneten történő bankkártyás vásárlások jóváhagyása 2020. november 4-től megváltozik és a megerősítő kód használata helyett számos esetben egy új folyamat lép érvénybe. Az új folyamat az  Európai Unió erős ügyfélhitelesítést előíró (PSD2)1 irányelve alapján történik, és még a korábbiaknál is biztonságosabbá teszi a vásárlást. Ennek köszönhetően kizárólag a kártyabirtokos tudja jóváhagyni a tranzakciókat még abban az esetben is, ha egyszerre veszítené el a mobiltelefonját és a bankkártyáját. 

A Kártyabirtokos ügyfeleiknek ezen új jóváhagyási folyamathoz a CIB Bank Mobilalkalmazást, vagy az alkalmazás egy szűkített, ún. Kártyaautentikációs funkcióját biztosítjuk.

Miben változik a vásárlás folyamata?

Korábban az interneten történő bankkártyás vásárlást az sms-ben vagy push-üzenetben megkapott 8 jegyű kód beírásával lehetett hitelesíteni. 2020. november 4-től az interneten történő bankkártyás vásárlás a CIB Bank Mobilalkalmazás használatával hagyható jóvá. Néhány esetben megmarad az sms-ben való jóváhagyás, és az is előfordulhat, hogy nincs szükség a tranzakció jóváhagyására, mely esetekről  a „Vannak kivételek?” részben tájékozódhat.

Az internetes vásárlást az eddig megszokott módon kell megkezdenie. A bankkártyás fizetési mód kiválasztása után az eddigiekhez hasonlóan meg kell adnia a bankkártyája számát, annak lejáratát, a kártyára írt nevet, valamint a kártya hátoldalán található 3 jegyű CVC/CVV kódot. Ezt követően a webáruházból továbbirányítjuk a hitelesítési képernyőre, majd az alábbi lépéseket kell tennie a CIB Bank Mobilalkalmazás segítségével:

  1. Közvetlenül a webáruházból  első lépésként a hitelesítési képernyőre irányítjuk, ahol egy nyelvválasztó képernyőn szükséges kiválasztania a tranzakció hitelesítésének nyelvét.
  2. A nyelvválasztás után push-üzenete érkezik készülékére a CIB Bank Mobilalkalmazástól.
  3. Kattintson a push-üzenetre a tranzakció jóváhagyásának elindításához, ekkor meg fog nyílni a CIB Bank Mobilalkalmazás.
  4. Jelentkezzen be az alkalmazásba biometrikus azonosítással (ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel), vagy a mobilalkalmazása PIN-kódjával.
  5. Ellenőrizze a vásárlás részleteit (összeg, dátum, a kereskedő neve, a használt bankkártya adatai.)
  6. Hagyja jóvá a tranzakciót biometrikus azonosítással (ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel), vagy a mobilalkalmazása PIN-kódjával.
  7. Az applikáció jelzi a jóváhagyás sikerességét. 
  8. A böngészőjében, ahol a vásárlást elindította, szintén meggyőződhet a tranzakció sikerességéről és visszaléphet a webáruházba.

 

Milyen lépésekben történik az átállás az új folyamatra?

2020. november 4.: a technikai átállás kezdő időpontja az erős ügyfélhitelesítésre, mely során ügyfeleink az interneten történő bankkártyás fizetések jóváhagyásához a CIB Bank Mobilalkalmazást vagy annak Kártyaautentikációs funcióját használhatják a fentiekben leírt folyamat szerint.

2020. november 4-2020. december 31.: átmeneti időszak, mely során az internetes bankkártyás fizetések jóváhagyása a CIB Bank Mobilalkalmazással történhet, azonban ebben az átmeneti időszakban a szabályozás egyes esetekben lehetőséget ad arra, hogy EGT3 országaiban történő tranzakció még a megszokott 3D Secure kóddal legyenek jóváhagyva. A 3D Secure kód november 4.. után is minden ügyfelünk részére  az eddig megszokott módon megérkezik.

2021. január 1.: az EGT tagországain belüli tranzakciók esetében megszűnik az SMS-ben történő autentikáció, és az interneten történő bankkártyás vásárlások jóváhagyása kizárólag a CIB Bank Mobilalkalmazással  vagy annak Kártyaautentikációs funkciójával lesz lehetséges. Bizonyos tranzakcióknál azonban semmilyen jóváhagyást nem kell alkalmaznia a kártyabirtokosnak, ezekről a „Vannak kivételek?“ blokkban bővebb tájékoztatás olvasható. A CIB Bank Mobilalkalmazásra vagy annak Kártyaautentikációs funkciójára azért van szükség, hogy minden tranzakciót 100%-os biztonsággal tudjon jóváhagyni a kártyabirtokos.

 

Mi történik sikertelen azonosítás esetén?

Amennyiben biometrikus azonosítást állított be magának, abban az esetben a 2. hibázás után (pl. amiatt, mert rossz ujját érinti a telefonjához vagy vizes az ujja), további 3 alkalommal jóvá tudja hagyni tranzakcióját az alkalmazásban megadott PIN-kód használatával is.

Amennyiben a tranzakciók jóváhagyására a PIN-kódot preferálja, abban az esetben 3 próbálkozást tehet a tranzakció jóváhagyására.

Ha a fenti maximum hibázási lehetőségeket kimeríti, akkor a CIB Bank Mobilalkalmazásban regisztrált profilja azonnal törlődik, melyről rögtön értesítést is kap. A profil helyreállításához hívja a CIB24-et (+36 1 4 242 242), keresse fel bármelyik fiókunkat vagy használja az Alkalmazás Helyreállítási Kódot, melyet a profilja regisztrálásakor kötelezően meg kellett adnia.

Milyen feltételei vannak az új jóváhagyási folyamatnak?

Az internetes bankkártyás vásárlások új jóváhagyási folyamatához az alábbiakra van szüksége:

  • okostelefon vagy tablet
  • internetelérés: mobilnet vagy wifihálózat
  • telefonkészülékére vagy tabletjére letöltött CIB Bank Mobilalkalmazás

Amennyiben CIB Bank Mobilalkalmazását 2020. október 31. előtt töltötte le:

  • töltse le az online áruházból az alkalmazás legfrissebb verzióját
  • a frissítést követően egyetlen egyszer kattintson a kezdőoldalon a #withKEY funkcióra

Amennyiben a CIB Bank Mobilalkalmazást 2020. október 31. után töltötte le, abban az esetben nincsen plusz teendője. 

Mit kell tennie, ha a változást követően bankkártyájával interneten vásárolna?

Összefoglaltuk  a további lépéseket, melyeket szükséges megtennie ahhoz,  hogy  2020. november 4-től továbbra is tudja bankkártyáját online fizetésre használni.

 

3D telefonszám2 regisztráció

Ha Önnek esetleg jelenleg nincs regisztrálva a rendszereinkben az online hitelesítésekhez szükséges ún. 3D telefonszáma2,  kérjük, hogy első lépésként hívja fel a CIB24 ügyfélszolgálatunkat, és adja meg a bankkártyájához/bankkártyáihoz tartozóan ezt a telefonszámot. Amennyiben Ön több, a CIB Bank által kibocsájtott bankkártyával rendelkezik, minden bankkártyájához külön-külön kell megadnia ezt a telefonszámot. A 3D telefonszámon2 túl a CIB Bank Mobilalkalmazást is használnia kell a jövőben az online vásárlások jóváhagyásához, ezért ezt követően regisztráljon vagy a CIB Bank Mobilalkalmazás teljes körű verziójára vagy a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkciójára a következő alpontban részletezettek szerint.

 

CIB Bank Mobilalkalmazással való rendelkezés

 

  • Azon kártyabirtokos ügyfeleink esetében, akik rendelkeznek CIB Bank Mobilalkalmazással, automatikusan beállításra kerül az új jóváhagyási folyamat, ezen ügyfeleink számára nincs teendő. Az új folyamat abban az esetben is automatikusan beállításra kerül, ha Ön kártyabirtokosként rendelkezik CIB Bank Mobilalkalmazással, de eddig SMS-ben kapott kóddal hagyta jóvá tranzakcióit.

 

  • Amennyiben Ön nem rendelkezik CIB Bank Mobilalkalmazással, két megoldás lehetséges:
    • Igényeljen és kössön szerződést a CIB Bank Mobilalkalmazásra személyesen bármely bankfiókunkban vagy lakossági ügyfélként akár a CIB24 ügyfélszolgálaton keresztül a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon! Azért is érdemes a CIB Bank Mobilalkalmazást választania, mert segítségével online bankkártyás fizetéseinek jóváhagyásán túl pénzügyeit kényelmesen, a mobiltelefonja segítségével bárhol és bármikor tudja intézni. Munkatársaink mindenben segíteni fognak Önnek.
    • Amennyiben nincs lehetősége vagy nem akarja használni a teljes körű mobilapplikációt, akkor lehetősége van arra, hogy csak a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkcióját állítsa be, mely kizárólag az interneten történő bankkártyás vásárlások jóváhagyására használható és nem szükséges hozzá szerződés kötése. Ehhez először a CIB Bank Mobilalkalmazás letöltésére, majd az általunk küldött SMS-kód segítségével történő regisztrálásra van szükség. Fontos, hogy amennyiben ezt a lehetőséget választja, nem fogja tudni másra használni a CIB Bank Mobilalkalmazást, csak és kizárólag az online vásárlási tranzakciók jóváhagyására. Bankunk több alkalommal fog küldeni regisztrációs kódot mindaddig, amíg Ön sikeres regisztrációt nem tesz.

 

A további teendők megismeréséhez kattintson az alábbi linkre!

További teendők

Vannak kivételek?

 

EGT3 országon kívüli országokban történő internetes vásárlások 

Az Európai Unió irányelve alapján a hitelesítési folyamatban bekövetkezett változások csak azokat a vásárlásokat érintik, melyek esetében az internetes elfogadóhely (kereskedő) az Európai Gazdasági Térség (EGT)3 tagállamainak egyikében működik.  

Emiatt, amennyiben Ön egy EGT3 tagállamon kívüli, például amerikai vagy ázsiai országban található kereskedő webshopjában vásárol, a tranzakció jóváhagyásánál  valószínűleg nem lesz szükség az új hitelesítési folyamatra, hiszen ezek a kereskedők nem esnek a PSD21 szabályozás hatálya alá.

 

EGT3 országokban történő internetes vásárlások

Az EGT3  tagországain belüli kereskedőknél végrehajtott internetes tranzakciók esetében a kis összegű, 30 euró összeg alatti vásárlások esetében sem lesz szükség az új hitelesítési folyamatra. Azonban ha az egymást követő és 30 euró összeg alatti vásárlások összege eléri vagy meghaladja a 100 euró összeget, abban az esetben alkalmazni kell az erős ügyfélhitelesítést, vagyis  a tranzakció jóváhagyása az új hitelesítési folyamattal történhet majd.
 

 

Gyakran Ismételt Kérdések

 

Mi történik, ha nem a friss appot használom és nem nyitom meg a #withKEY-t funkciót?

Az online vásárlásokat nem fogja tudni jóváhagyni. Ha 2020. október 31. előtt töltötte le a CIB Bank Mobilalkamazást, akkor töltse le az online áruházból az alkalmazás legfrissebb verzióját és a frissítést követően egyetlen egyszer kattintson a kezdőoldalon a #withKEY funkcióra. Ha 2020. október 31. után töltötte le az alkalmazást, akkor nincs teendője, a friss applikációval fog rendelkezni.

Mi az a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkció?

Egy autentikációs eszköz, mely a CIB Bank Mobilalkalmazásnak egy csökkentett jogosultsági funkciója. Ez kizárólag az internetes vásárlások jóváhagyására használható, tehát további funkciók nem érhetők el benne.

Társkártyabirtokos ügyfél vagy együttes társtulajdonos ügyfél vagy együttes rendelkező ügyfél vagyok. Fogom tudni használni a CIB Bank Mobilalkalmazás kártyaautentikációs funkcióját?

Igen, a funkció elérhető minden kártyabirtokos ügyfelünk számára, aki rendelkezik rögzített 3D Secure telefonszámmal2. Társkártyabirtokos ügyfeleinknek a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkcióját nyújtjuk.

CIB Internet Bankba hard tokennel lépek be. Akkor most a  CIB  Internet Banki belépésem is változni fog?

A CIB Internet Banki belépés nem fog változni, ugyanazzal a felhasználói azonosítóval és fizikai token használatával tud majd belépni.

Hogyan lehet a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkciójára regisztrálni?

2020. szeptember 17-től elkezdtük a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkciójára a regisztrációs kódokat kiküldeni SMS-ben, melyek 48 óráig érvényesek. Amennyiben már kapott ilyen kódot, de nem használta fel, kérje a kód újraküldését a CIB24-től.

A kártyabirtokost terheli költség a regisztráció miatt?

Nem. A kiküldött regisztrációs kód költségét sem fizeti meg az ügyfél, valamint az alkalmazás használatáért sem kell fizetnie.

A regisztrációs kód SMS-ében mi szerepel?

Kizárólag a 8 karakterből álló regisztrációs kód Pl.: 45735784

Külföldi telefonszámra megérkezik a regisztrációs kód?

Igen.

Mi fog történni, ha 2020. november 4-e után  igényelek bankkártyát?

Bankkártyaigénylést követően a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkcióra érvényes regisztrációs kódot automatikusan kiküldjük. Amennyiben az applikációt teljes körűen kívánja használni, szerződést kell kötnie, és kiküldött regisztrációs kódot felhasználnia.

A gyermekemnek van társkártyája a számlámhoz. Ő mit fog tudni csinálni?

Mivel a Kártyaautentikációs funkció kizárólag egy autentikációs eszköz, ezért a kiskorú ügyfeleknek is odaadható. Ebben az esetben a szülők számlájának egyenlegét nem fogja látni a gyermek, és pénzt se tud utalni, de a saját (társ)kártyájával tud majd online vásárlásokat jóváhagyni.

További információk

1Az (EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfélhitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló 2017. november 27-i (EU) 2018/389 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet. 


2Amennyiben a lakossági ügyfél a bankkártyáját 2019. február 1. előtt igényelte, és 
•    rendelkezett CIB Bank Mobilalkalmazással, abban az esetben az internetes vásárlást megerősítő kódot Okos Értesítésben (mobilalkalmazás push üzenete) fogja megkapni.
•    nem rendelkezett CIB Bank Mobilalkalmazással ezt a dátumot megelőzően, akkor a CIB Kártyafigyelő szolgáltatásában rögzített mobiltelefonszámra érkezik a kód SMS-ben.
•    sem CIB Bank Mobilalkalmazással, sem CIB Kártyafigyelő szolgáltatással nem rendelkezett, akkor a szerződésben megadott értesítési mobiltelefonszámra érkezik a kód.
Amennyiben az ügyfél nem rendelkezik CIB Mobilbank szolgáltatással és nem adott meg értesítési mobiltelefonszámot, akkor nem rendelkezik 3D telefonszámmal, amíg az ügyfél az értesítés módjáról nem rendelkezik telefonon keresztül a CIB24 ügyfélszolgálaton azonosítást követően vagy személyesen bankfiókban. Amennyiben az ügyfél 2019. február 1. után igényelt bankkártyát, akkor az igénylési folyamatban adta meg 3D telefonszámát.
Vállalati ügyfelek esetében (ideértve az egyéni vállalkozókat is), abban az esetben, ha az adott kártyához 2019. február 1. előtt volt beállított kártyafigyelő szolgáltatás, az itt megadott telefonszámot állítottuk be 3D telefonszámnak.

3Az alábbi országok tagjai az Európai Gazdasági Térségnek: Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia (Európai Unió országai), valamint Izland, Liechtenstein, Norvég, mint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államok.

A szolgáltatás részletes feltételeit fogyasztó ügyfelek esetén a bank fogyasztók részére szóló Bankkártyákra vonatkozó Különös Üzletszabályzata, a fogyasztók és egyéni vállalkozók részére szóló CIB Internet alapú elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó Különös Üzletszabályzata és a bank Általános Lakossági Üzletszabályzata, illetve vállalkozások esetén a társas vállalkozások, egyéb szervezetek és egyéni vállalkozók részére szóló Bankkártya Különös Üzletszabályzata,  és a bank Általános Vállalati Üzletszabályzata tartalmazza. 

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
9. Kártyatiltás és aktiválás
Kártyatiltás
9 1
Kártyaaktiválás
9 2
1. Lakossági ügyintézés
Számlaügyintézés
1 1
Kártyaügyintézés
1 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
1 3
Hitel ügyintézés
1 4
Internetbank ügyintézés
1 5
Lízing ügyintézés
1 6
Biztosítások ügyintézése
1 7
2. Vállalkozások ügyintézése
Számlaügyintézés
2 1
Kártyaügyintézés
2 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
2 3
Hitelügyintézés
2 4
Internetbank ügyintézés
2 5
Lízing ügyintézés
2 6
Biztosítások ügyintézése
2 7
3. Angol nyelvű menü
Angol nyelvű menü
3
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Hitelek és lízing
4 1
Lakossági szolgáltatások
4 2
Vállalkozások szolgáltatásai
4 3

A CIB honlap sütiket használ, ezek segítségével tudjuk biztosítani a legjobb böngészési élményt. Az összes süti elfogadására kattintva, Ön beleegyezik, hogy a sütiket eltároljuk az eszközén. A sütik segítségével megkönnyítjük az oldalon a navigációt, és azokat az oldalhasználat elemzésére és marketing célokra használjuk fel. (Süti szabályzat)