Kosár
  • Nincs találat

Online vásárlás még biztonságosabban

Tájékoztató az online bankkártyás vásárlás folyamatának változásáról
Tájékoztató

Tájékoztató

Az internetes bankkártyahasználat biztonságának további növelése érdekében a CIB Bank 2019. március 01. dátummal bevezeti az Internetes vásárlást megerősítő kód (a továbbiakban: Megerősítő kód) használatát. A szolgáltatás fokozott védelmet jelent az interneten történő bankkártyás fizetés során.

A szolgáltatás díjmentes, a Megerősítő kódot tartalmazó üzenetekért a bank nem számít fel díjat.

A bevezetést követően az Internetes vásárlást megerősítő kód használata minden olyan elfogadóhelyen kötelező, amely elfogadóhely a 3D Secure szolgáltatást alkalmazza a kártyaelfogadás során.

Amennyiben az adott internetes vásárlás során a kód megadása kötelező, a helyes kód megadása nélkül a tranzakció elutasításra kerül.

Rendszereinkben előre beállított adatok lakossági ügyfeleink számára

Amennyiben a bankkártyáját 2019. február 1. előtt igényelte, és 

  • rendelkezett CIB Bank Mobilalkalmazással, abban az esetben az Internetes vásárlást megerősítő kódot Okos értesítésben (mobilalkalmazás push üzenete) fogja megkapni
  • nem rendelkezett CIB Bank Mobilalkalmazással ezt a dátumot megelőzően, akkor a CIB Kártyafigyelő szolgáltatásában rögzített mobiltelefonszámra érkezik a kód SMS-ben
  • ha sem Mobilalkalmazással, sem Kártyafigyelő szolgáltatással nem rendelkezett, akkor a szerződésben megadott értesítési mobiltelefonszámra érkezik a kód

Amennyiben a fenti beállításokat meg szeretné változtatni, akkor ezt telefonon az éjjel-nappal hívható CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton, telefonos azonosító kóddal történt azonosítást követően, vagy személyesen bármely bankfiókunkban megteheti.

Miben változik a vásárlás folyamata?

Miben változik a vásárlás folyamata?

Internetes vásárlás során az eddig megszokott kártyaadatokon felül (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) egy plusz, SMS üzenetben vagy Okos értesítésben kapott, 3 percig érvényes, egyedi azonosító kód megadására is szükség lesz azon elfogadóhelynél (kereskedőnél), aki alkalmazza  az Internetes vásárlást megerősítő kód (3D Secure) szolgáltatást. Amennyiben az érintett elfogadóhely (kereskedő) alkalmazza az Megerősítő kód (3D Secure) szolgáltatást, akkor a bankkártya használatával történő internetes vásárlások kizárólag internetes biztonsági kód használatával történhetnek. 

Honnan lehet tudni, hogy alkalmazza-e az elfogadó?

Honnan lehet tudni, hogy alkalmazza-e az elfogadó?

Honnan lehet tudni, hogy alkalmaz-e az elfogadóhely (kereskedő) a Megerősítő kódot (3D secure szolgáltatást)?

A  „Verified by Visa”, illetve „MasterCard SecureCode” logó hívja fel a figyelmet arra, hogy az adott kereskedő csatlakozott Megerősítő kód (3D Secure) szolgáltatáshoz.

Mi a vásárlás folyamata Megerősítő kóddal?

Mi a vásárlás folyamata Megerősítő kóddal?

1. Az internetes vásárlást az eddig megszokott módon kell megkezdeni. A változás a bankkártyás fizetési mód kiválasztása után következik.

2. A bankkártyás fizetéshez érve, a bankkártya adatok megadása után megjelenik egy új képernyő, amely tartalmazza a tranzakció adatait és egy beviteli mezőt, amelynek megnevezése: SecureCode/Jelszó.

3. A fenti képernyő megjelenésével egyidőben a kártyabirtokos üzenetet kap mobiltelefonjára, SMS üzenet vagy a CIB Bank Mobilalkalmazás által küldött Okos értesítés formájában.

Az üzenetben az alábbi adatok szerepelnek a tranzakcióhoz kapcsolódóan:

  • Internetes vásárlást megerősítő kód 
  • Tranzakció ideje (percre pontosan)
  • Vásárlás összege
  • Bankkártya utolsó négy számjegye
  • A kód érvényességének lejárati ideje
  • Internetes kereskedő neve

4. Amennyiben az üzenetben érkezett adatok helyesek (és megegyeznek a képernyőn látható tranzakciós adatokkal), akkor az üzenetben megküldött, 3 percig érvényes egyedi kódot be kell írni a „SecureCode/Jelszó” mezőbe. A fizetés csak a helyesen, érvényességi időn belül megadott kód megadásával lehet sikeres.

5. A helyes kód megadására maximum 3 lehetőség van. Amennyiben három alkalommal helytelen kódot ír be a kártyabirtokos, úgy a szolgáltatás átmenetileg blokkolásra kerül, ami azt jelenti, hogy a kártyabirtokos 60 percen keresztül nem tudja online fizetésre használni az adott bankkártyát. A blokkolás feloldását az Üzletfél, illetve a Kártyabirtokos kezdeményezheti a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatán keresztül vagy személyesen bankfiókban. 
Amennyiben kilenc egymást követő alkalommal rosszul adja meg a Megerősítő kódot, a szolgáltatás tartósan blokkolásra kerül. Az Üzletfél, illetve a Kártyabirtokos  ez esetben is a CIB24-es telefonos ügyfélszolgálatnál vagy személyesen bankfiókban kérheti a feloldást.

Fontos tudnivalók a kódról

Fontos tudnivalók a kódról

Az Internetes vásárlást megerősítő kód:

  • minden vásárlás alkalmával egyedi, 8 számjegyből álló kód, 
  • a fizetés kezdeményezésekor Okos értesítés vagy SMS formájában juttatjuk el 
  • a jelenleg elérhető egyik legbiztonságosabb megoldás interneten történő bankkártyás fizetéshez.

Az Internetes vásárlást megerősítő kódot a CIB Bank a fizetés kezdeményezésekor az alábbi módokon juttatja el a kártyabirtokos részére:

  • Okos értesítésként CIB Bank Mobilalkalmazáson keresztül (amennyiben rendelkezik az alkalmazással), vagy 
  • SMS-ben az ügyfél áltatal megadott mobiltelefonszámra. 

A szolgáltatáshoz beállított telefonszám módosítására vagy új telefonszám rögzítésére, illetve az Okos értesítés beállítására bankfiókban személyesen, vagy azonosítást követően a CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül van lehetőség.

Verified by Visa

Verified by Visa

Az elfogadóhely (kereskedő) oldalán megjelenő logó
MasterCard SecureCode

MasterCard SecureCode

Az elfogadóhely (kereskedő) oldalán megjelenő logó

További információk

A szolgáltatás részletes feltételeit a 2019. március 1-jétől hatályos, fogyasztó ügyfelek esetén a Bank fogyasztók részére szóló Bankkártyákra vonatkozó Különös Üzletszabályzata és a Bank Általános Lakossági Üzletszabályzata, illetve vállalkozások esetén a társas vállalkozások, egyéb szervezetek és egyéni vállalkozók részére szóló Bankkártya Különös Üzletszabályzata és a Bank Általános Vállalati Üzletszabályzata tartalmazza. A módosítás részleteit a bankfiókjainkban, illetve honlapunkon egyaránt megtalálja (módosítás közzététele: 2018. december 27).  

(1) A 2019. február 1-jét megelőzően igényelt bankkártyák esetén az Internetes vásárlást megerősítő kódot lakossági ügyfelek esetén a fogyasztók részére szóló Bankkártyákra vonatkozó Különös Üzletszabályzat, a vállalati ügyfelek esetén a társas vállalkozások, egyéb szervezetek és egyéni vállalkozók részére szóló Bankkártya Különös Üzletszabályzata rendelkezései alapján meghatározott módon kerül kiküldésre 2019. március 1-től.

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
9. Kártyatiltás és aktiválás
Kártyatiltás
9 1
Kártyaaktiválás
9 2
1. Lakossági ügyintézés
Számlaügyintézés
1 1
Kártyaügyintézés
1 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
1 3
Hitel ügyintézés
1 4
Internetbank ügyintézés
1 5
Lízing ügyintézés
1 6
Biztosítások ügyintézése
1 7
2. Vállalkozások ügyintézése
Számlaügyintézés
2 1
Kártyaügyintézés
2 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
2 3
Hitelügyintézés
2 4
Internetbank ügyintézés
2 5
Lízing ügyintézés
2 6
Biztosítások ügyintézése
2 7
3. Angol nyelvű menü
Angol nyelvű menü
3
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Hitelek és lízing
4 1
Lakossági szolgáltatások
4 2
Vállalkozások szolgáltatásai
4 3

A CIB honlap sütiket használ, ezek segítségével tudjuk biztosítani a legjobb böngészési élményt. Az összes süti elfogadására kattintva, Ön beleegyezik, hogy a sütiket eltároljuk az eszközén. A sütik segítségével megkönnyítjük az oldalon a navigációt, és azokat az oldalhasználat elemzésére és marketing célokra használjuk fel. (Süti szabályzat)