• Nincs találat

Azonnali Fizetési Rendszer

2020. március 2-től elérhető a szolgáltatás, 2023. szeptember 1-től 20.000.000 Ft összeghatárig. Az elektronikus csatornán indított, belföldi forintátutalási megbízások esetén 5 másodperc alatt a kedvezményezett számlájára kerül az átutalt összeg, bármikor az év 365 napján – hétvégén és ünnepnapokon is, a nap 24 órájában.

Számlaszám helyett akár egy előre regisztrált e-mail címet vagy telefonszámot is megadhatunk azonosítóként. Az Azonnali Fizetés maga a „készpénz nélküli készpénz”, hiszen kényelmes és versenyképes alternatívája a készpénzes fizetésnek.

Az átutalás elektronikus úton indítható, lakossági ügyfelek esetén a CIB Bank Online, valamint CIB Bank Mobilalkalmazáson keresztül, vállalati ügyfelek esetén a CIB Business Online rendszereken.

További információk a Magyar Nemzeti Bank honlapján.

Miért hasznos ez Önnek a mindennapokban?

A fodrásznál derül ki, hogy nincs önnél elég készpénz? A mobilalkalmazási szolgáltatással néhány érintéssel indíthat utalást, ami másodpercek alatt teljesülni fog.

Nagyobb összegű vásárlásainál (pl. gépjármű, bútor) nem kell készpénzt használnia akkor sem, ha a kereskedő nem fogad el bankkártyát. Az összeget a mobilalkalmazási szolgáltatás segítségével átutalhatja a kereskedőnek. Az összeg, szinte azonnal meg   is érkezik a bankszámlára, legyen késő este vagy akár hétvége.

Egy fontos átutalás azonnali teljesülésén múlhat akár egy sikeres üzlet megkötése is. Ha Ön kisvállalkozó vagy vállalati ügyfél, ne bajlódjon többet a teljesítési határidőkkel, és utaljon akár bankon kívülre is, partnere számlájára másodperceken belül meg fog érkezni a kívánt összeg.

Mit kell tudni az Azonnali Fizetési Rendszerről?

Az Azonnali Fizetési Rendszer, vagy röviden AFR egy új bankközi elszámolási rendszer, amely lehetővé teszi, hogy 2023. szeptember 1-től az ügyfelek

  • legfeljebb 20 millió forintig,
  • elektronikus csatornán indított,
  • nem értéknapos átutalási és átvezetési megbízásai
  • az év minden napján a nap 24 órájában 5 másodperc alatt teljesüljenek.

Devizaszámláról azonnali utalás nem indítható. Ha az azonnali forintutalás devizaszámlára érkezik, azon is rendelkezésre áll az összeg az indítástól számított néhány másodpercen belül.

Fontos, hogy átutalás előtt tájékozódjon az alkalmazott árfolyamokról. Ezekről az aktuális hirdetményben olvashat.

Az azonnali átutalás díja megegyezik a bankszámláról indított belföldi forintátutalás díjával. Hitelkártyaszámláról indított azonnali átutalás esetén az azonnali átutalás díja megegyezik a hitelkártyaszámláról indított átutalás díjával. Fontos, hogy hitelkártyaszámláról indított átutalás kamatozás szempontjából készpénzfelvétel típusú tranzakciónak minősül.
 

 

Kifogáskezelési eljárás

2024.02.01-től lakossági ügyfeleinknek lehetősége lesz arra, hogy a fizetési kérelemmel, ill. az egységes adatbeviteli megoldással (QR-kód, NFC, Deep Link) kezdeményezett azonnali forintutalások esetén, ahol a kedvezményezett számla vállalati/vállalkozói, kifogáskezelési folyamatban rendezzék a felmerülő vitás eseteket. A fizető félnek a kifogáskezelési igényét először a kedvezményezett felé kell jeleznie. Ha sikerrel jár, a kedvezményezett visszautalja a reklamált összeget (nem indul kifogáskezelési eljárás). Ha azonban a felek között a reklamáció nem vezet eredményre, a fizető fél kifogáskezelési eljárást indíthat a pénzforgalmi szolgáltatójánál a tranzakció teljes vagy részösszegének visszatérítésére vonatkozólag. A reklamált összeg a sikeresen lefolytatott eljárás eredményeként mindig a fizető fél azon fizetési számlájára fog átutalásra kerülni, amelyről a kifogásolt tranzakciót kezdeményezte.

Másodlagosszámlaazonosító-regisztráció

2020. március 2-től az Azonnali Fizetési Rendszer szolgáltatás keretein belül lehetőség van arra, hogy a kedvezményezett számára úgynevezett másodlagos számlaazonosító – mobiltelefonszám, e-mail cím, adóazonosító jel vagy adószám – megadásával indítsunk átutalási megbízásokat.

Ehhez a másodlagos számlaazonosítót először regisztrálni kell. 2020. május 15-től lakossági számlák esetében a bankszámla felett önálló rendelkezési joggal bíró számlatulajdonosok, céges számlák esetében pedig az önálló cégjegyző számlatulajdonosok ide kattintva saját mobiltelefonszámuk mellett már e-mail címüket is regisztrálhatják másodlagos számlaazonosítóként. Mindkét esetben elektronikus csatorna szerződéssel (CIB Bank Mobilalkalmazás, CIB Bank Online)  is rendelkezniük kell a számlatulajdonosoknak. Amennyiben böngészőjének nyelvi beállítása magyar, a regisztrációs felületet magyarul, minden más esetben angol nyelven éri el.

Üzemidőn kívüli árfolyamok

A forintszámláról forintösszegben indított konverziós átutalási megbízásra is az azonnali átutalási megbízás feltételei vonatkoznak, tehát maximum 20 millió forintig a megbízás néhány másodperc alatt teljesül, amennyiben minden egyéb feltételnek megfelel az átutalás.

Fontos változás azonban, hogy a banki órarendben meghirdetett időn kívül (azaz a hétköznapi munkanap 16:00 órától, illetve szombati munkanap 14:00 órától a következő munkanap 08:00-ig terjedő időszakban) a forint számla terhére forintösszegben megadott átváltási megbízások egy új végrehajtási árfolyamon, az AFR üzemidőn kívüli árfolyamon kerülnek teljesítésre.

Ez az új árfolyam vonatkozik a banki órarendben meghirdetett időn túl devizaszámlára beérkező azonnali utalásokra is.

Kérjük, az árfolyamot ellenőrizze bankunk honlapján a megbízás végrehajtása előtt! 

Üzemidőn kívüli árfolyamok >>

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
Automata kártyatiltás
9 1
Automata elektronikus csatorna tiltás
9 2
Ügyintéző kapcsolás
9 0
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4