Kosár
  • Nincs találat

Online vásárlás még biztonságosabban

Tájékoztató az online bankkártyás vásárlás folyamatának változásáról

Változás az online bankkártyás vásárlásoknál!

Az interneten történő bankkártyás vásárlások jóváhagyása 2020. október 31-től megváltozik és  a Megerősítő kód használata helyett új folyamat lép érvénybe. Az új folyamat az  Európai Unió erős ügyfélhitelesítést előíró (PSD2)1 irányelve alapján történik majd, így a korábbiaknál biztonságosabb lesz.  Ennek köszönhetően kizárólag a kártyabirtokos tudja jóváhagyni a tranzakciókat még abban az esetben is, ha egyszerre veszítené el a mobiltelefonját és a bankkártyáját. 

A bank kártyabirtokos ügyfeleinek ezen új jóváhagyási folyamathoz a CIB Bank Mobilalkalmazást, vagy az alkalmazás egy szűkített, ún. Kártyaautentikációs funkcióját biztosítja.

Miben változik a vásárlás folyamata?

Korábban az interneten történő bankkártyás vásárlást az sms-ben vagy push-üzenetben megkapott 8 jegyű kód beírásával tudta hitelesíteni. 2020. október 31-től az interneten történő bankkártyás vásárlás a CIB Bank Mobilalkalmazás használatával hagyható jóvá. Néhány esetben megmarad az sms-ben való jóváhagyás, melyről a „Vannak kivételek?” részben tájékozódhat.

Az internetes vásárlást az eddig megszokott módon kell megkezdenie. A bankkártyás fizetési mód kiválasztása után az eddigiekhez hasonlóan meg kell adnia a bankkártyája számát, annak lejáratát, a kártyára írt nevet, valamint a kártya hátoldalán található 3 jegyű CVC/CVV kódot. Ezt követően az alábbi lépéseket kell majd tennie a CIB Bank Mobilalkalmazás segítségével:

  1. Push-üzenete érkezik készülékére a CIB Bank Mobilalkalmazástól.
  2. Kattintson rá a push-üzenetre a tranzakció jóváhagyásának elindításához, ekkor meg fog nyílni a CIB Bank Mobilalkalmazás.
  3. Jelentkezzen be az alkalmazásba, biometrikus azonosítással (ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel), vagy a mobilalkalmazása PIN-kódjával.
  4. Ellenőrizze a vásárlás részleteit (összeg, dátum, a kereskedő neve stb.)
  5. Hagyja jóvá a tranzakciót biometrikus azonosítással (ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel), vagy a mobilalkalmazása PIN-kódjával.
  6. A tranzakció sikerességét egy zöld körben megjelenő pipa ikon jelzi.


Mi történik sikertelen azonosítás esetén?

Amennyiben biometrikus azonosítást állított be magának, abban az esetben a 2. hibázás után (pl. amiatt, mert rossz ujját érinti a telefonjához vagy vizes az ujja), további 3 alkalommal jóvá tudja hagyni tranzakcióját az alkalmazásban megadott PIN-kód használatával is.

Amennyiben a tranzakciók jóváhagyására a PIN-kódot preferálja, abban az esetben 3 próbálkozást tehet a tranzakció jóváhagyására.

Ha a fenti maximum hibázási lehetőségeket kimeríti, akkor a CIB Bank Mobilalkalmazásban regisztrált profilja azonnal törlődik, melyről rögtön értesítést is kap. A profil helyreállításához hívja a CIB24-et, keresse fel bármelyik fiókunkat, vagy használja az Alkalmazás Helyreállítási Kódot, melyet a profilja regisztrálásakor kötelezően meg kellett adnia.

Milyen feltételei vannak az új jóváhagyási folyamatnak?

Az internetes bankkártyás vásárlások új jóváhagyási folyamatához az alábbiakra van szüksége:

  • okostelefon
  • internetelérés: mobilnet vagy wifihálózat
  • telefonkészülékére letöltött CIB Bank Mobilalkalmazás

Mit kell tennie, ha a változást követően bankkártyájával interneten vásárolna?

Összefoglaltuk  a további lépéseket, melyeket szükséges megtennie ahhoz,  hogy  2020. október 31-től továbbra is tudja bankkártyáját online fizetésre használni.

 

3D telefonszám2 regisztráció

Ha Önnek esetleg jelenleg nincs regisztrálva a rendszereinkben az online hitelesítésekhez szükséges ún. 3D telefonszáma2,  kérjük, hogy első lépésként hívja fel a CIB24 ügyfélszolgálatunkat, és adja meg a bankkártyájához/bankkártyáihoz tartozóan ezt a telefonszámot. Amennyiben Ön több, a CIB Bank által kibocsájtott bankkártyával rendelkezik, minden bankkártyájához külön-külön kell megadnia ezt a telefonszámot. A 3D telefonszámon2 túl a CIB Bank Mobilalkalmazást is használnia kell a jövőben az online vásárlások jóváhagyásához, ezért ezt követően regisztráljon vagy a CIB Bank Mobilalkalmazás teljes körű verziójára vagy a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkciójára a következő alpontban részletezettek szerint.

 

CIB Bank Mobilalkalmazással való rendelkezés

 

  • Azon kártyabirtokos ügyfeleink esetében, akik rendelkeznek CIB Bank Mobilalkalmazással, automatikusan beállításra kerül az új jóváhagyási folyamat, ezen ügyfeleink számára nincs teendő. Az új folyamat abban az esetben is automatikusan beállításra kerül, ha Ön kártyabirtokosként rendelkezik CIB Bank Mobilalkalmazással, de eddig sms-ben kapott kóddal hagyta jóvá tranzakcióit.

 

  • Amennyiben Ön nem rendelkezik CIB Bank Mobilalkalmazással, két megoldás lehetséges:
    • Igényeljen és kössön szerződést a CIB Bank Mobilalkalmazásra személyesen bankfiókunkban vagy lakossági ügyfélként akár a CIB24 ügyfélszolgálaton keresztül a (06 1) 4 242 242 telefonszámon! Azért is érdemes a CIB Bank Mobilalkalmazást választania, mert segítségével online bankkártyás fizetéseinek jóváhagyásán túl pénzügyeit kényelmesen, a mobiltelefonja segítségével bárhol és bármikor tudja intézni. Munkatársaink mindenben segíteni fognak Önnek.
    • Amennyiben nincs lehetősége vagy nem akarja használni a teljes körű mobilapplikációt, akkor lehetősége van arra, hogy csak a CIB Bank Mobilalkalmazás Kártyaautentikációs funkcióját állítsa be, mely kizárólag az interneten történő bankkártyás vásárlások jóváhagyására használható és nem szükséges hozzá szerződés kötése. Ehhez először a CIB Bank Mobilalkalmazás letöltésére, majd az általunk küldött sms-kód segítségével történő regisztrálásra van szükség. Fontos, hogy amennyiben ezt a lehetőséget választja, nem fogja tudni másra használni a CIB Bank Mobilalkalmazást, csak és kizárólag az online vásárlási tranzakciók jóváhagyására. Bankunk több alkalommal fog küldeni regisztrációs kódot mindaddig, amíg Ön sikeres regisztrációt nem tesz.

 

A további teendők megismeréséhez kattintson az alábbi linkre!

További teendők

Vannak kivételek?

Az Európai Unió irányelve alapján a hitelesítési folyamatban bekövetkezett változások csak azokat a vásárlásokat érintik, melyek esetében az internetes elfogadóhely (Kereskedő) az Európai Unió tagállamainak egyikében működik. Emiatt, amennyiben például egy Európai Unión kívüli tagállam webshopjában vásárol, a tranzakció jóváhagyásakor nem lesz szükség az új hitelesítés folyamatra.

További információk

1 Az (EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló 2017. november 27-i (EU) 2018/389 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet. 

2  Amennyiben a lakossági ügyfél a bankkártyáját 2019. február 1. előtt igényelte, és 
•    rendelkezett CIB Bank Mobilalkalmazással, abban az esetben az Internetes vásárlást megerősítő kódot Okos értesítésben (mobilalkalmazás push üzenete) fogja megkapni
•    nem rendelkezett CIB Bank Mobilalkalmazással ezt a dátumot megelőzően, akkor a CIB Kártyafigyelő szolgáltatásában rögzített mobiltelefonszámra érkezik a kód SMS-ben
•    ha sem Mobilalkalmazással, sem Kártyafigyelő szolgáltatással nem rendelkezett, akkor a szerződésben megadott értesítési mobiltelefonszámra érkezik a kód.
•    Amennyiben az ügyfél nem rendelkezik CIB Mobilbank szolgáltatással és nem adott meg értesítési mobiltelefonszámot, akkor addig nem rendelkezik 3D telefonszámmal, amíg az értesítés módjáról nem rendelkezik telefonon keresztül - a CIB24 ügyfélszolgálaton, az ott történő azonosítást követően -, vagy személyesen bankfiókban.

Amennyiben az ügyfél 2019. február 1. után igényelt bankkártyát, akkor az igénylési folyamatban adta meg 3D telefonszámát.

Vállalati ügyfelek esetében (ideértve az egyéni vállalkozókat is), abban az esetben, ha az adott kártyához 2019. február 1. előtt volt beállított CIB Kártyafigyelő szolgáltatás, az itt megadott telefonszámot állítottuk be 3D telefonszámnak.


A szolgáltatás részletes feltételeit, fogyasztó ügyfelek esetén a bank fogyasztók részére szóló Bankkártyákra vonatkozó Különös Üzletszabályzata, a fogyasztók és egyéni vállalkozók részére szóló CIB Internet alapú elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó Különös Üzletszabályzata és a bank Általános Lakossági Üzletszabályzata, illetve vállalkozások esetén a társas vállalkozások, egyéb szervezetek és egyéni vállalkozók részére szóló Bankkártya Különös Üzletszabályzata és a bank Általános Vállalati Üzletszabályzata tartalmazza. 

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
9. Kártyatiltás és aktiválás
Kártyatiltás
9 1
Kártyaaktiválás
9 2
1. Lakossági ügyintézés
Számlaügyintézés
1 1
Kártyaügyintézés
1 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
1 3
Hitel ügyintézés
1 4
Internetbank ügyintézés
1 5
Lízing ügyintézés
1 6
Biztosítások ügyintézése
1 7
2. Vállalkozások ügyintézése
Számlaügyintézés
2 1
Kártyaügyintézés
2 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
2 3
Hitelügyintézés
2 4
Internetbank ügyintézés
2 5
Lízing ügyintézés
2 6
Biztosítások ügyintézése
2 7
3. Angol nyelvű menü
Angol nyelvű menü
3
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Hitelek és lízing
4 1
Lakossági szolgáltatások
4 2
Vállalkozások szolgáltatásai
4 3

A CIB honlap sütiket használ, ezek segítségével tudjuk biztosítani a legjobb böngészési élményt. Az összes süti elfogadására kattintva, Ön beleegyezik, hogy a sütiket eltároljuk az eszközén. A sütik segítségével megkönnyítjük az oldalon a navigációt, és azokat az oldalhasználat elemzésére és marketing célokra használjuk fel. (Süti szabályzat)