Kosár
  • Nincs találat

Fontos változások 2019. szeptember 14-étől

Tájékoztató POS elfogadó partnereinknek

Hogyan változik az érintéssel történő fizetés a kártyaelfogadóhelyeken?

Érintéssel történő bankkártyás fizetés esetén 2019. szeptember 14. után az 5.000 Ft alatti tranzakciók esetén is kérhet PIN kódot a POS terminál.

Erre akkor kerül sor, ha a kártyabirtokos egymást követően 5 alkalommal vásárol érintéses fizetéssel PIN kód megadása nélkül, vagy ha a PIN kód megadása nélkül történt vásárlásainak összesített értéke meghaladja a 150 eurónak megfelelő összeget (az árfolyamot a kibocsátó bank határozza meg).

Minden esetben a kibocsátó bank dönt arról, hogy a fenti két feltétel közül melyiket veszi figyelembe a bankkártyás tranzakciók végrehajtása során. A POS terminálon megjelenő üzenetek a továbbiakban is egyértelműen jelezni fogják, hogy mikor szükséges a PIN kód megadása, illetve, hogy mikor történik meg a tranzakció jóváhagyása.  

Mi a POS elfogadópartnerek teendője?

  • A POS terminálon található szoftver frissítésével kapcsolatban partnereinknek nincs teendője, az automatikusan frissülni fog. A szoftver frissítésére fokozatosan kerül sor hálózatunkban szeptember 13-tól kezdődően. Az automatikus frissítés hosszabb időt vehet igénybe (akár 30 perc), kérjük,  hagyják a terminált bekapcsolt üzemmódban. 
  • Amennyiben technikai hiba lépne fel a frissítés során, szervizpartnerünk (Cardnet Zrt.) felveszi partnereinkkel a kapcsolatot a szokásos módon, és elvégzi a frissítést.
  • Előreláthatólag a PSD2 szabályoknak megfelelő átállás több hetet is igénybe vehet a kibocsátók és az elfogadók oldalán, ezért az átmeneti időben előfordulhat, hogy érintésessel történő fizetés esetén elutasításra kerülnek tranzakciók (96-os hibakód). Ilyenkor érdemes a tranzakciót megismételni a kártya chipleolvasóba történő behelyezésével.

Hogyan változik a fizetés az internetes bankkártyaelfogadó-helyeken?

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2019.09.10-i döntése értelmében további 12 hónapos felkészülési időt engedélyezett a Bankoknak az új Pénzforgalmi irányelv (PSD2) és az ehhez kapcsolódó erős ügyfél-hitelesítés bevezetésére.
 
Ennek értelmében az eCommerce szolgáltatásunk működése nem változik, Önnek teendője egyelőre nincsen.
 
Az Önt érintő esetleges változásokról természetesen értesíteni fogjuk.

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
9. Kártyatiltás és aktiválás
Kártyatiltás
9 1
Kártyaaktiválás
9 2
1. Lakossági ügyintézés
Számlaügyintézés
1 1
Kártyaügyintézés
1 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
1 3
Hitel ügyintézés
1 4
Internetbank ügyintézés
1 5
Lízing ügyintézés
1 6
Biztosítások ügyintézése
1 7
2. Vállalkozások ügyintézése
Számlaügyintézés
2 1
Kártyaügyintézés
2 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
2 3
Hitelügyintézés
2 4
Internetbank ügyintézés
2 5
Lízing ügyintézés
2 6
Biztosítások ügyintézése
2 7
3. Angol nyelvű menü
Angol nyelvű menü
3
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Hitelek és lízing
4 1
Lakossági szolgáltatások
4 2
Vállalkozások szolgáltatásai
4 3
Kérjen visszahívást! Chat

A CIB honlap sütiket használ, ezek segítségével tudjuk biztosítani a legjobb böngészési élményt. Az összes süti elfogadására kattintva, Ön beleegyezik, hogy a sütiket eltároljuk az eszközén. A sütik segítségével megkönnyítjük az oldalon a navigációt, és azokat az oldalhasználat elemzésére és marketing célokra használjuk fel. (Süti szabályzat)