Kosár
  • Nincs találat

Fontos változások 2019. szeptember 14-étől

Bankkártyahasználat

Bankkártyahasználatot érintő változások

A PSD2 erős ügyfélhitelesítésre vonatkozó rendelkezéseinek hatályba lépése miatt ügyfeleinknek bankkártyájukkal kapcsolatban nincs teendője, de az alábbi változások minden kártyabirtokost érintenek.

Mit tapasztalhatnak szeptember 14. után az érintéssel történő fizetés során?

Érintéssel történő bankkártyás fizetés esetén 2019. szeptember 14-ét követően az 5.000 Ft-os magyarországi érintőkártya limit alatti tranzakciók esetén is kérhet PIN kódot a POS terminál. Erre a CIB Bank által kibocsátott bankkártyák esetében akkor kerül sor, ha a kártyabirtokos PIN kód megadása nélkül történt vásárlásainak összesített értéke meghaladja a 150 eurónak megfelelő összeget. 

A PSD2 szabályoknak megfelelő – európai szintű – átállás átmeneti időszakában előfordulhat, hogy érintésessel történő fizetésnél esetleg elutasításra kerül a tranzakció, ha a terminálon még nem történt meg a szükséges frissítés. Ilyenkor érdemes a tranzakciót megismételni a kártya chipleolvasóba történő behelyezésével. 

Mit tapasztalhatnak az internetes bankkártyás vásárlások esetén?

Az internetes bankkártyás vásárlások esetén nem lesz változás szeptember 14-től. 

Bankunk 2019.03.01-től kötelezően bevezette 3DS megerősítő kód megadását, ennek használata továbbra is megmarad. A megerősítő kód használatával kapcsolatos bővebb információ itt található

Ismételten felhívjuk a figyelmet arra, hogy ügyfeleink biztonsága érdekében az SMS-ben vagy push üzenet formájában küldött megerősítő kód hiányában a tranzakció automatikusan elutasításra kerül. Ezért kiemelten fontos, hogy ügyfeleink mobilszáma helyesen szerepeljen a CIB Bank nyilvántartásában. 

Ismétlődő (recurring) tranzakciók (pl. előfizetések) esetén csak a felhatalmazás megadásánál szükséges az erős ügyfélhitelesítés, a további tranzakciók során már nem. 

Telefonon, levélben végzett (úgynevezett MO/TO – Mail Order/Telephone Order) vásárlások esetén szintén nincs szükség erős ügyfélhitelesítésre.

 

A bankkártyaelfogadást érintő változásokról bankunk elfogadópartnerei itt olvashatnak tájékoztatást. 

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
9. Kártyatiltás és aktiválás
Kártyatiltás
9 1
Kártyaaktiválás
9 2
1. Lakossági ügyintézés
Számlaügyintézés
1 1
Kártyaügyintézés
1 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
1 3
Hitel ügyintézés
1 4
Internetbank ügyintézés
1 5
Lízing ügyintézés
1 6
Biztosítások ügyintézése
1 7
2. Vállalkozások ügyintézése
Számlaügyintézés
2 1
Kártyaügyintézés
2 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
2 3
Hitelügyintézés
2 4
Internetbank ügyintézés
2 5
Lízing ügyintézés
2 6
Biztosítások ügyintézése
2 7
3. Angol nyelvű menü
Angol nyelvű menü
3
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Hitelek és lízing
4 1
Lakossági szolgáltatások
4 2
Vállalkozások szolgáltatásai
4 3

A CIB honlap sütiket használ, ezek segítségével tudjuk biztosítani a legjobb böngészési élményt. Az összes süti elfogadására kattintva, Ön beleegyezik, hogy a sütiket eltároljuk az eszközén. A sütik segítségével megkönnyítjük az oldalon a navigációt, és azokat az oldalhasználat elemzésére és marketing célokra használjuk fel. (Süti szabályzat)