• Nincs találat

Fontos változások 2019. szeptember 14-étől

Bankkártyahasználat

Bankkártyahasználatot érintő változások

A PSD2 erős ügyfélhitelesítésre vonatkozó rendelkezéseinek hatályba lépése miatt ügyfeleinknek bankkártyájukkal kapcsolatban nincs teendője, de az alábbi változások minden kártyabirtokost érintenek.

Mit tapasztalhatnak szeptember 14. után az érintéssel történő fizetés során?

Érintéssel történő bankkártyás fizetés esetén 2019. szeptember 14-ét követően az 5.000 Ft-os magyarországi érintőkártya limit alatti tranzakciók esetén is kérhet PIN kódot a POS terminál. Erre a CIB Bank által kibocsátott bankkártyák esetében akkor kerül sor, ha a kártyabirtokos PIN kód megadása nélkül történt vásárlásainak összesített értéke meghaladja a 150 eurónak megfelelő összeget. 

A PSD2 szabályoknak megfelelő – európai szintű – átállás átmeneti időszakában előfordulhat, hogy érintésessel történő fizetésnél esetleg elutasításra kerül a tranzakció, ha a terminálon még nem történt meg a szükséges frissítés. Ilyenkor érdemes a tranzakciót megismételni a kártya chipleolvasóba történő behelyezésével. 

Mit tapasztalhatnak az internetes bankkártyás vásárlások esetén?

A 2019.03.01-jén bevezetett Internetes vásárlást megerősítő kód (3D Secure szolgáltatás) számos esetben megváltozik. Kiemelten fontos, hogy ügyfeleink mobilszáma helyesen szerepeljen a CIB Bank nyilvántartásában, valamint rendelkezzenek CIB Bank Mobilalkalmazással, vagy annak Kártya autentikációs funkciójával.  

Ismétlődő (recurring) tranzakciók (pl. előfizetések) esetén csak a felhatalmazás megadásánál szükséges az erős ügyfélhitelesítés, a további tranzakciók során már nem. 

Telefonon, levélben végzett (úgynevezett MO/TO – Mail Order/Telephone Order) vásárlások esetén szintén nincs szükség erős ügyfélhitelesítésre.

 

A bankkártyaelfogadást érintő változásokról bankunk elfogadópartnerei itt olvashatnak tájékoztatást. 

Fontos változás az online bankkártyás fizetéseknél

Változás az online bankkártyás fizetéseknél

2020. november 4-től az interneten történő bankkártyás vásárlás folyamata megváltozik és még biztonságosabb lesz.
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
Automata kártyatiltás
9 1
Automata elektronikus csatorna tiltás
9 2
Ügyintéző kapcsolás
9 0
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4