Apple Pay - Gyakran ismételt kérdések

Milyen típusú Apple készülékeken használható?

Milyen típusú Apple készülékeken használható?

Az Apple Pay Face ID-val rendelkező iPhone-modelleken vagy Touch ID-val rendelkező iPhone modelleken – kivéve az iPhone 5s készüléket –, illetve Apple Watch okosórán működik. Ezen kívül a 2012-ben vagy azután bevezetett, macOS Sierra operációs rendszerrel működő Mac számítógépről is intézhető a fizetés, amelyet iPhone 6 vagy újabb készülékről, illetve Apple Watch okosóráról, vagy az új MacBook Pro-ra telepített Touch ID-val lehet visszaigazolni. Boltokban fizetni csak az iPhone-nal és Apple Watch-csal lehet, iPaddel vagy Mac-kel nem.

A mindenkor aktuális Apple Pay-szolgáltatással kompatibilis eszközök listája megtalálható a https://support.apple.com/hu-hu/HT208531 oldalon.

Milyen operációs rendszerrel használható?

Az iOS, a watchOS, illetve a macOS operációs rendszer legújabb verziója szükséges, amennyiben nem a megfelelő verzió van az eszközre telepítve, a Wallet app figyelmeztet a frissítésre.

Milyen bankkártyával használható a CIB Banknál?

A CIB Bank által kibocsátott minden érintéses fizetésre alkalmas bankkártyával használható a szolgáltatás: 

  • CIB Mastercard 
  • CIB Visa Inspire 
  • CIB Visa üzleti bankkártyák 

Érintéses fizetésre nem alkalmas kártyával is jó?

Nem. A CIB Bank ügyfelei csak érintéses fizetésre alkalmas bankkártyát tudnak használni az Apple Pay fizetési megoldásban.

Hol lehet Apple Pay használatával fizetni?

Az Apple Pay-jel minden olyan üzletben lehet fizetni, ahol olyan terminál áll rendelkezésre, mely alkalmas az érintéssel történő fizetés fogadására, azaz a legtöbb szupermarketben, üzletben, étteremben, szállodában, továbbá az Apple eszközein elérhető alkalmazásokon belül, valamint olyan online oldalakon, melyek támogatják az Apple Pay fizetési módot.

További információ a https://www.apple.com/hu/apple-pay/ oldalon található. 

Hogyan lehet fizetni az Apple Pay-jel?

Ha már hozzáadta érintéses fizetésre alkalmas CIB bankkártyáját az Apple Pay-hez, akkor az Apple Pay-jel gyorsan és biztonságosan fizethet különböző üzletekben, alkalmazásokban és az interneten is.

Ehhez készülékétől függően használhatja a Face ID-t vagy a Touch ID-t:

  • ha Face ID-vel szeretne fizetni, nyomja meg kétszer az iPhone oldalán lévő gombot, nézzen a kijelzőre, majd tartsa az iPhone-t a terminál közelébe,
  • ha Touch ID-val szeretne fizetni, tartsa az iPhone-t a terminál közelébe, miközben ujját az ujjlenyomat-olvasón tartja.

Mennyire biztonságos az Apple Pay?

Az Apple Pay lényege a biztonság, a személyes adatok védelme. Az Apple Pay szolgáltatásba regisztrált fizikai bankkártya tényleges kártyaszámait sem a készülék, sem az Apple szerverei nem tárolják, a kártyaszám a kártyatársaság segítségével digitalizálásra kerül. A kártyatársaság által generált token vagy DPAN titkosított formában, biztonságosan van tárolva a készülék erre kifejlesztett moduljában (Secure Element). Minden tranzakció engedélyezése egyedi, alkalmanként változó biztonsági kód alapján történik. Ezért az Apple Pay-be digitalizált bankkártyás fizetés esetén elfogadói oldalon (POS terminál vagy online) nem jelennek meg fizikai kártyaszámok.

Hogyan lehet hozzáadni a kártyát az iPhone-hoz?

Nyissa meg készülékén a Wallet appot, és érintse meg a plusz jelet, majd adja meg a kért kártyaadatokat, hogy hozzáadhassa a Wallethez érintéses fizetésre alkalmas CIB Mastercard vagy CIB Visa Inspire bankkártyáját, vagy válassza a „Másik kártya hozzáadása” menüpontot, és használja az iPhone-kamerát a kártyainformációk beolvasásához. Ezután kövesse az kijelzőn látható utasításokat, és már fizethet is az Apple Pay-jel.

Hogy lehet beállítani/használni Apple Watch-on?

Nyissa meg az Apple Watch applikációt iPhone készülékén, majd válassza előbb a „Wallet & Apple Pay”, majd a „Bankkártya hozzáadása” opciót. Ezután adja meg a kért kártyaadatokat, hogy hozzáadhassa az iTunes-fiókjához érintéses fizetésre alkalmas bankkártyáját, vagy válassza a „Másik kártya hozzáadása” menüpontot, és használja az iPhone-kameráját a kártyainformációk beolvasásához.

Hogy lehet használni MacBookon/iPaden?

Boltokban fizetni csak az iPhone és Apple Watch készülékekkel lehet, iPaddel vagy MacBookkal nem.

Ha Touch ID azonosításra alkalmas MacBookkal rendelkezik, azon is aktiválhatja az Apple Pay szolgáltatást, azonban a Safari segítségével csak az egyes weboldalakon lehet fizetni.

Az iPadek esetén is a Touch ID vagy a Face ID azonosítási mód megléte szükséges, a fizetés pedig az alkalmazásokban és Safarin keresztül lehetséges.

Bankkártya nélkül lehet használni?

Nem, az Apple Pay-t csak akkor tudja használni, ha rendelkezik érintéses fizetésre alkalmas CIB-es bankkártyával, és azt hozzáadja az Apple Pay-hez.

Van a fizetésekre napi használati limit?

A regisztrált bankkártyára érvényes limitek vannak érvényben az Apple Pay fizetések során. Fontos, hogy a fizikai kártyával végzett tranzakciók és az Apple Pay fizetések egyaránt beleszámítanak a limitbe. 

Van-e fizetési összeghatár?

Az adott bankkártyához kapcsolódó mindenkor beállított fizetési limitek érvényesek. 

Mobilnet/WiFi nélkül is használható?

Igen. Kivétel a bankkártya Apple Pay-hez való hozzáadásának folyamata, amelyhez szükséges mobilnet/Wifi.

Jár bármi költséggel az Apple Pay használata?

Nem jár költséggel az Apple Pay használata, a fizetés díjmentes, ugyanolyan bankkártyás fizetésnek minősül a szolgáltatás, mint a bankkártya fizikai használatakor. 

Hogyan kell hitelesíteni a fizetési tranzakciót?

A beállításoktól függően a telefon PIN kódjával vagy Touch ID-val vagy Face ID-val kell hitelesíteni a tranzakciót.  Néhány érintéses fizetésre alkalmas POS terminál kérheti a tranzakció sikeres jóváhagyásához a bankkártyához tartozó PIN kódot is.

Lehet egyszerre több bankkártyát regisztrálni?

Igen, egyszerre akár több bankkártyát is lehet regisztrálni. A fizetéskor ebben az esetben ki kell választani azt a kártyát, amellyel fizetni szeretne. Az alapértelmezett kártya bármikor módosítható a készülék Beállítások/Wallett és Apple Pay/Alapértelmezett kártya menüpontjában.

Hány bankkártyát regisztrálhatok egy eszközre?

Az iPhone 8-on és a 3. generációs Apple Watch-on, illetve az ennél újabb eszközökön 12 kártyát, míg a régebbi eszközökön 8 bankkártyát tesz lehetővé a Wallet alkalmazás.

Mi van akkor, ha elveszítem a telefonom?

Mivel a telefon feloldásához PIN kód, Touch ID vagy Face ID azonosító szükséges, így ennek feltörése nélkül a fizetést nem tudja megvalósítani a telefon eltulajdonítója.

Kérjük, ha elhagyta telefonját, azt haladéktalanul jelezze CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunknak a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon, hogy tiltani tudjuk az eszközhöz tartozó digitalizált kártyát. Ha a fizikai kártyaadatok nem kerültek veszélybe/eltulajdonításra, annak letiltása nem szükséges.

Nem érkezett meg a regisztrációs SMS kód?

Az egyszerhasználatos SMS kódot a rendszerünkben a 3D Secure szolgáltatáshoz tárolt telefonszámra küldjük ki. Ennek hiányában a digitalizált bankkártyát csak a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat tudja aktiválni. Ha Önnek nincs beállítva regisztrációs telefonszám a 3D Secure szolgáltatáshoz, akkor kérjük, keresse fel ügyfélszolgálatunkat, vállalati számlavezetőjét, vagy bármelyik bankfiókunkat a   3D Secure szolgáltatáshoz szükséges telefonszám rögzítése érdekében, és ezt követően meg fogja kapni a regisztrációhoz szükséges kódot. Amennyiben a 3D Secure szolgáltatás beállításai megfelelőek, és a kód ennek ellenére sem érkezik meg, kérjük, keresse a CIB24 -et, és kollégáink segítenek!

Regisztrálhatom ugyanazt a kártyát több eszközre?

Ugyanazt a kártyát egyszerre több eszközbe is lehet regisztrálni. Minden eszközre külön dedikált digitális kártyaszám kerül meghatározásra, ezért azok egymástól függetlenül használhatók, felfüggeszthetők vagy tilthatók.

Hány bankkártyát regisztrálhatok egy eszközre?

Az iPhone 8-on és a 3. generációs Apple Watch-on, illetve az ennél újabb eszközökön 12 kártyát, míg a régebbi eszközökön 8 bankkártyát tesz lehetővé a Wallet alkalmazás.

Korábban onnan törölt kártya hozzáadás a Wallethoz

Hozzáadhatom-e a Wallet-hoz a korábban onnan törölt kártyát?

Igen, újra hozzá lehet adni.

Mikor lesz NFC-s fizetés Androidos készüléken?

Mikor tudok majd Androidos készüléken NFC-s megoldással fizetni?

Dolgozunk azon, hogy más típusú készülékkel rendelkező ügyfeleink számára is tudjunk NFC-s fizetési megoldást biztosítani, amint lesz erről több információnk, értesíteni fogjuk ügyfeleinket.
 

Mit kell tenni, ha megújításra kerül a bankkártya?

Az új, megújított, vagy pótolt bankkártya adatai automatikusan frissülnek az Apple Wallet-ban, így megszakítás nélkül tudja az Apple Pay szolgáltatást tovább használni. Önnek nincs teendője az új kártya aktiválását követően sem. 

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
Automata kártyatiltás
9 1
Automata elektronikus csatorna tiltás
9 2
Ügyintéző kapcsolás
9 0
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4
Chat