Kosár
  • Nincs találat

Mire jó a számlavezetés (bankszámla)?

A bankszámlák mára a hétköznapjaink részévé váltak. Jellemzően bankszámlára érkezik a fizetésünk vagy a nyugdíjunk. Segítségével készpénzmentesen, egyszerűen kezelhetjük mindennapi pénzügyeinket.

Mire jó a bankszámla?

Bankszámlára ma már nemcsak egy szűk rétegnek van szüksége, hiszen a legtöbben ide kapják a jövedelmüket – legyen az munkabér, ösztöndíj vagy akár nyugdíj. 

A hétköznapi életben használt bankszámla jellemzően folyószámlát takar, amelyet elsősorban a napi pénzügyek lebonyolítására veszünk igénybe. Emellett felhasználási módjuk, vagy az igénybevevők köre alapján további bankszámlatípusokat különböztethetünk meg.

 

Felhasználási célját tekintve leggyakrabban az alábbi típusokkal találkozhatunk:

  • Folyószámla

Napi pénzügyek lebonyolítására szolgáló számla. Jellemzően ilyen számlára érkezik a fizetésünk, vagy más rendszeres bevételünk, és erről a számláról teljesíthetjük a kifizetéseinket is. Folyószámláról általában az oda előre befizetett összeget költhetjük el, de külön szerződés esetén a bank hitelkeretet is biztosíthat számunkra. 

  • Devizaszámla

Devizaszámlát például azoknak érdemes választania, akik sokszor fizetnek vagy kapnak pénzt az adott devizában, ugyanis a devizaszámla előnye, hogy sem a számla terhelése, sem a számlára érkező jóváírás esetén nem kell számolni az adott deviza vételi és eladási árfolyama közötti különbözettel akkor, ha a terhelés, jóváírás az adott pénznemben történik.

  • Megtakarítási számla

Ha több pénzünk van, mint amennyit belátható időn belül elköltenénk, célszerű ezt az összeget megtakarítási számlán elhelyezni. Az itt elhelyezett összegre a bank magasabb kamatot fizet, mint ha folyószámlán tartanánk. Így a pénzünket biztonságban tudhatjuk, és még gyarapíthatjuk is.

 

És persze bankszámlából nemcsak egy lehet: a legjellemzőbb, hogy forintszámla mellett devizaszámlával is rendelkezünk, vagy főszámlánk mellett valamilyen speciális, pl. internetes vásárlásra fenntartott alszámlát is biztosít a bank számunkra, esetleg több különböző pénzintézetnél vezetünk számlát.

Léteznek speciális ügyfeleknek szóló bankszámlák is, ilyenek például a kifejezetten diákoknak szóló folyószámlák, melyek a diákok egyedi igényeihez igazodva, általában kedvező költségek mellett érhetők el.

Ma már arra is van lehetőség, hogy bankfiók felkeresése nélkül, online nyissunk bankszámlát, akár 20 perc alatt. Ehhez is szükség lesz azonosítóokmányainkra (érvényes személyi igazolvány vagy jogosítvány és lakcímkártya), és a folyamatban a fióki ügyintézéshez hasonlóan segítségünkre lesz a bank munkatársa, de nem kell elhagynunk az otthonunkat, sőt, akár útközben is megnyithatjuk a számlát a mobiltelefonunk segítségével! 

Milyen előnyei vannak a bankszámláknak?
Biztonság
Biztonságosabb bankban tartani pénzünket, mint otthon vagy magunknál.
Bárhol fizethetünk
Átutalhatunk, vagy bankkártyánkkal szinte bárhol fizethetünk.
Készpénzmentesen
A folyószámlán elérhető teljes összeg bármikor a rendelkezésünkre áll.
Kedvező költségek
Akár 0 Ft-os számlavezetési díjjal is élvezhetjük a CIB Bank előnyeit.

Bankszámla mellé bankkártya

A bankszámlában rejlő lehetőségek akkor használhatók ki igazán, ha betétikártya-szolgáltatást (bankkártyát) is igénylünk mellé. A bankkártyával szinte bárhol fizethetünk díjmentesen, de ha valamiért mégis készpénzre van szükségünk, akkor csak keresnünk kell egy ATM-et, és már vehetünk is le pénzt a bankszámlánkról.

Mindezt akár ingyen: ha nyilatkozunk, hogy az adott bankszámlához szeretnénk igénybe venni a törvény által biztosított havi kétszeri ingyenes ATM-es készpénzfelvételt, akkor bármelyik bank automatájából ingyen vehetünk fel forint összeget havonta kétszer, összesen 150 000 Ft-ig. Sőt, olyan bankkártyát is igényelhetünk, amelyik akár külföldön is ingyenes készpénzfelvételt tesz lehetővé! 

Bankkártya mellé biztosítás

Ha már van bankkártyánk, akkor nemcsak egyszerűen és gyorsan fizethetünk, vagy vehetünk fel készpénzt belföldön és külföldön, de akár kiegészítő biztosításokat is igénybe vehetünk!

Sokat utazunk? Akkor a bankkártyához kapcsolódó utasbiztosítás igazán megéri, hiszen bizonyos bankkártyák mellé díjmentesen is járhat, míg mások mellé egyetlen éves díjért cserébe igényelhető, így jóval alacsonyabb költséggel jár, mintha minden egyes utazás alkalmával külön biztosítást kötnénk.

Hogyan válasszunk bankszámlát?

A bankszámlánk megfelelő használatához és ahhoz, hogy annak előnyeit mindenkor élvezhessük, bankszámlanyitás előtt ezeket érdemes végiggondolni:

  • Mire szeretnénk használni a számlát?
  • Tudjuk vállalni, hogy havonta egy meghatározott pénzösszeg érkezik a számlánkra?  
  • Milyen kiegészítő szolgáltatásokra van szükségünk?
  • Szeretnénk e bankkártyát, amivel fizethetünk?
  • Havonta hányszor és milyen összegben szeretnénk készpénzt felvenni?
  • Fontos, hogy internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás is rendelkezésünkre álljon a számlánkhoz kapcsolódóan?
  • Rendelkezünk e megtakarítással, ha igen szeretnénk-e azt külön kezelni?

Amennyiben ezekre a kérdésekre tudjuk a választ, kiválaszthatjuk a számunkra legtöbb szolgáltatást nyújtó, legkedvezőbb költségekkel rendelkező számlát. Így a költségek minimalizálása mellett élvezhetjük a bank által nyújtott szolgáltatások minden előnyét.

 

A CIB Bank kínálatában akár 0 Ft számlavezetési díjjal és az első évben ingyenes bankkártyával is találhatunk bankszámlát, ha vállaljuk, hogy minden hónapban egy meghatározott pénzösszeg érkezik a számlára. Sőt, ha magasabb összeg érkezik rendszeresen a számlánkra, a bankkártya mellé meghatározott feltételek teljesülése esetén még hitelkártya is járhat nekünk ingyen egy évig

Internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás segítségével – melyért a CIB Banknál nem kell külön fizetni – ráadásul folyamatosan nyomon követhetjük egyenlegünk változását, indíthatunk átutalásokat, de akár megtakarításainkat, befektetéseinket is kezelhetjük. 

Mennyibe kerül a számlanyitás?

A számlanyitásért jellemzően nem számolnak fel költséget a bankok. A CIB Banknál a számlanyitás minden esetben ingyenes. A számlavezetéshez tartozó szolgáltatásoknak lehetnek  költségei, de a CIB Bank kínálatában olyan csomag is található, melyben meghatározott feltételek teljesítése esetén a számlavezetés díja 0 Ft.

Bankszámlanyitás menete, mi kell hozzá, mennyi idő?

A bankszámla nyitásának alapfeltétele a tulajdonos személyének azonosítása. Ehhez korábban mindenképpen szükséges volt személyesen megjelenni a választott bank valamelyik fiókjában.

A digitális technológia fejlődésével viszont ez is megváltozott, és jelentősen egyszerűbbé vált. Ma már a CIB Banknál is lehetőségünk van online, bankfiók felkeresése nélkül számlát nyitni, mert a szerződés aláírása és az azonosítás is elvégezhető online. A folyamatban a fióki ügyintézéshez hasonlóan segítségünkre lesz a bank munkatársa, de az otthonunk kényelméből is megnyithatjuk a számlát a mobiltelefonunk segítségével, akár 20 perc alatt!

Ezzel együtt a fiókban nyitott számlát is azonnal használatba vehetjük a számlanyitást követően, nem kell aktiválásra, vagy más folyamatra várni. 

 

Függetlenül attól, hogy online vagy fiókban nyitunk számlát, az alábbi okmányokra lesz szükségük:

  • Személyazonosító igazolvány (személyi igazolvány, vagy kártya formátumú vezetői engedély)
  • Lakcímkártya

Ezeknek az okmányoknak a birtokában bátran elindíthatjuk a számlanyitási folyamatot, és függetlenül attól, hogy online vagy fiókban nyitjuk a számlát, jó eséllyel már aznap elkezdhetjük használni. 

Bankszámlaváltás

Bankszámlaváltás


Kevesen tudják, hogy ha már van bankszámlájuk, de találnak egy kedvezőbb lehetőséget, akkor bármikor egyszerűen válthatnak. Ehhez elég a kedvezőbb lehetőséget kínáló bankot felkeresni, aki intézkedik az előző banknál vezetett számla lezárásáról, és azt is elintézi, hogy a beállított állandó átutalási és csoportos beszedési megbízások már az új számláról teljesüljenek.

További információk >>

Tudta, hogy már online is nyithat számlát?

Tudta, hogy már online is nyithat számlát?

Nem kell bankfiókba menni! Nyisson számlát kényelmesen, online, akár otthona kényelméből!
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
9. Kártyatiltás és aktiválás
Kártyatiltás
9 1
Kártyaaktiválás
9 2
1. Lakossági ügyintézés
Számlaügyintézés
1 1
Kártyaügyintézés
1 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
1 3
Hitel ügyintézés
1 4
Internetbank ügyintézés
1 5
Lízing ügyintézés
1 6
Biztosítások ügyintézése
1 7
2. Vállalkozások ügyintézése
Számlaügyintézés
2 1
Kártyaügyintézés
2 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
2 3
Hitelügyintézés
2 4
Internetbank ügyintézés
2 5
Lízing ügyintézés
2 6
Biztosítások ügyintézése
2 7
3. Angol nyelvű menü
Angol nyelvű menü
3
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Hitelek és lízing
4 1
Lakossági szolgáltatások
4 2
Vállalkozások szolgáltatásai
4 3

A CIB honlap sütiket használ, ezek segítségével tudjuk biztosítani a legjobb böngészési élményt. Az összes süti elfogadására kattintva, Ön beleegyezik, hogy a sütiket eltároljuk az eszközén. A sütik segítségével megkönnyítjük az oldalon a navigációt, és azokat az oldalhasználat elemzésére és marketing célokra használjuk fel. (Süti szabályzat)