Kosár
  • Nincs találat

Éves Díjkimutatás lakossági ügyfelek részére

A Díjkimutatás a fizetési számlákhoz kapcsolódó szolgáltatások igénybevételével kapcsolatban felmerült valamennyi díjat, valamint adott esetben a fizetési számlára alkalmazott kamatokat tartalmazza az előző évre – illetve első alkalommal a 2019.08.01-től 2019.12.31-ig terjedő időszakra – vonatkozóan.

Fontos kiemelni, hogy minden, a Díjkimutatásban összesítetten megjelenő díjat/kamatot az előző év havi bankszámlakivonatai tételesen tartalmaznak, így a pontos részletek azokban megtalálhatóak.

Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb információkat a Díjkimutatásról.

Jogszabályi háttér:

  • A fizetési számlákhoz kapcsolódó díjak összehasonlíthatóságáról, a fizetésiszámla-váltásról és az alapszintű fizetési számla nyitásáról, illetve használatáról szóló 2014/92/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv (PAD: Payment Account Directive) és azt a hazai jogba beemelő, a fogyasztók részére vezetett fizetési számlákhoz kapcsolódó díjakról történő tájékoztatás egyes kérdéseiről szóló 144/2018. (VIII.13.) Korm. rendelet értelmében 2020-tól kezdődően minden év január 31-ig lakossági ügyfeleink rendelkezésére kell bocsátani a fizetési számlájukról kiállított éves Díjkimutatást.

Érintett termékek:

  • forint és deviza fizetési számlák
  • betéti bankkártyák
  • folyószámlahitelek                                                

Röviden a Díjkimutatásról:

  • Az első Díjkimutatást 2020.01.31-ig kell ügyfeleink rendelkezésére bocsátanunk a 2019.08.01-től 2019.12.31-ig terjedő időszakról. Ezt követően minden év 01.31-ig az előző teljes évre vonatkozóan.
  • Meglévő ügyfeleinknek, amíg másképp nem nyilatkoznak, ugyanazon a csatornán tesszük elérhetővé a Díjkimutatásokat, mint a kivonatokat, azaz postai úton vagy elektronikus csatornán.
  • Új ügyfeleink számlanyitáskor nyilatkozhatnak arról, hogy kérnek-e nyomtatott Díjkimutatást.
  • A Díjkimutatás az adott számlához kapcsolódó díjakat/kamatokat tartalmazza. A bank által beterhelt díjak/kamatok kumuláltan jelennek meg egy évre vonatkozóan.
  • A Díjkimutatásban a jogszabályi előírásoknak megfelelően nincsenek feltüntetve a hitelek (kivéve folyószámlahitel), biztosítások, befektetések, hitelkártya, széfszolgáltatás stb. után felszámított díjak.
  • Jutalék-, illetve költségátirányítás esetén azon a számlán kerülnek kimutatásra a jutalékok, díjak, amelyekhez kapcsolódnak, és nem azokon, amelyeken ténylegesen terhelésre kerülnek. (Azaz pl. abban az esetben is a devizaszámla Díjkimutatásában kell megjeleníteni a devizaszámla számlavezetési díját, ha az ügyfél kérésére a devizaszámla számlavezetési díja egyébként a forint számlára van irányítva.) 
  • Számlacsomagváltás esetén külön-külön Díjkimutatás készül a korábbi és az új számláról.
  • A Díjkimutatások a díjmentes szolgáltatásainkat is tartalmazzák (pl. díjmentes kártyás vásárlás, devizabefizetés, számlavezetési díj stb.).  
  • A Díjkimutatásban a jutalékok/díjak jóváírásai (pl. számlavezetési díj visszatérítés) a „További információk” részben szerepelnek.
  • Számlazárás esetén a Díjkimutatásokat a számlazárást követően fogjuk kiküldeni az utolsó havi kivonattal együtt. 

 

Felhívjuk kedves ügyfeleink figyelmét a Magyar Nemzeti Bank által üzemeltetett és a honlapján a http://alk.mnb.hu/fogyasztoknak/alkalmazasok/szvp linken elérhető Bankszámlaválasztó programra, valamint a https://pad.mnb.hu linken elérhető azon összehasonlító weboldalra, mely a pénzforgalmi szolgáltatók által a fogyasztók részére vezetett fizetési számlák után felszámított díjak és az alkalmazott kamatlábak díjmentes összehasonlíthatóságát biztosítja.

Ha a Díjkimutatás kapcsán további kérdésük van, forduljanak bizalommal munkatársainkhoz bármely bankfiókunkban vagy CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon, és kollégáink örömmel segítenek.

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
9. Kártyatiltás és aktiválás
Kártyatiltás
9 1
Kártyaaktiválás
9 2
1. Lakossági ügyintézés
Számlaügyintézés
1 1
Kártyaügyintézés
1 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
1 3
Hitel ügyintézés
1 4
Internetbank ügyintézés
1 5
Lízing ügyintézés
1 6
Biztosítások ügyintézése
1 7
2. Vállalkozások ügyintézése
Számlaügyintézés
2 1
Kártyaügyintézés
2 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
2 3
Hitelügyintézés
2 4
Internetbank ügyintézés
2 5
Lízing ügyintézés
2 6
Biztosítások ügyintézése
2 7
3. Angol nyelvű menü
Angol nyelvű menü
3
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Hitelek és lízing
4 1
Lakossági szolgáltatások
4 2
Vállalkozások szolgáltatásai
4 3

A CIB honlap sütiket használ, ezek segítségével tudjuk biztosítani a legjobb böngészési élményt. Az összes süti elfogadására kattintva, Ön beleegyezik, hogy a sütiket eltároljuk az eszközén. A sütik segítségével megkönnyítjük az oldalon a navigációt, és azokat az oldalhasználat elemzésére és marketing célokra használjuk fel. (Süti szabályzat)