Tájékoztatás a fogyatékossággal élő ügyfelek részére
A CIB Csoport az ügyfelei kiszolgálása során kiemelt figyelmet fordít a fogyatékossággal élő ügyfelek igényeire, a kiszolgálásukra vonatkozó jogszabályok, ajánlások betartására, valamint az azokban megfogalmazott elveknek és elvárásoknak való megfelelésre.
Célunk, hogy a fogyatékossággal élő ügyfeleink önállóan és hatékonyan tudják pénzügyeiket intézni, valamint minden információ és segítség a rendelkezésükre álljon a felelős pénzügyi döntések meghozatalához.
Azon dolgozunk, hogy a CIB Csoport napi működésébe hatékonyan épüljenek be az olyan fogyasztóvédelmi elvek, mint például az arányosság elve, egyenlő esélyű hozzáférés elve, egyetemes tervezés elve, észszerű alkalmazkodás elve, szubszidiaritás elve, „semmit rólunk nélkülünk” elve, valamint a hátrányos megkülönböztetés tilalma és indokolt előnyben részesítés elve. Fontosnak tartjuk, hogy ezen elvek minden munkatársunk és a termékeinket közvetítő partnereink szemléletének integráns részévé váljanak. Hiszünk abban, hogy ha az elvek az üzleti tevékenység során az ügyfelekkel való kapcsolattartás alapvető elemévé válhatnak, úgy hozzájárulhatnak a speciális igények és érdekek hatékonyabb érvényesítéséhez.
A témához kapcsolódó alábbi tájékoztatókat az ügyfeleink a Kapcsolódó dokumentumoknál tekinthetik meg:
- Általános tájékoztató a CIB Bank fogyatékossággal élő ügyfelei számára
- Szolgáltatási térkép a fogyatékossággal élő személyek szolgáltatáshoz való hozzájutásáról
- Tájékoztatás az ügyintézési lehetőségekről a fogyatékossággal élő személyek részére
- Akadálymentes fiókok listája
A tájékoztatókat a 22/2016. (VI.29.) számú, a hitelintézetekben a fogyatékos személyek pénzügyi szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférését előíró szabályokról szóló NGM rendelet iránymutatása alapján tettük közzé.
Akadálymentesítési nyilatkozat
A CIB Csoport működése során elkötelezett az 2019/882 Európai Uniós irányelv rendelkezéseit a magyar jogba implementáló Akadálymentességi törvényben (2022. évi XVII. törvény a termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességi követelményeknek való megfelelés általános szabályairól) foglalt elvárások megvalósítása iránt. Mind a fizikai környezet, mind az online és technológiai szolgáltatások fejlesztése, kialakítása során kiemelt figyelmet fordít ezen követelményeknek való megfelelésnek.
Törekszünk arra, hogy a speciális kiszolgálást igénylő ügyfelek minden olyan szolgáltatást igénybe tudjanak venni, melyet a nem fogyatékossággal élő ügyfelek is használnak. Az EN 301 549 szabványnak való megfelelés részben biztosított.
Honlap
Honlapunk jelenleg részben akadálymentes formában működik. Ez azt jelenti, hogy elérhető a kontraszt és betűméret állítás, míg a képernyőleolvasó szoftverekkel való kompatibilitás, egykezes használat részben biztosítottak, ezen felül egyes funkciók korlátozottan érhetőek el.
Honlapunkon a bankfiókok és ATM-ek listáját itt találhatja meg és a felületen kiválaszthatja azon fiókokat és ATM-eket, melyek akadálymentesen elérhetőek:
https://www.cib.hu/Maganszemelyek/leave-message/branch.html
Törekszünk arra, hogy a honlapunkon az új videótartalmakhoz 2025.06.28-át követően felirat is készüljön.
CIB Bank Online
Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a honlapunk mellett az online banki szolgáltatásunk is megfeleljen az erre irányuló elvárásoknak, szabványoknak.
Nem akadálymentes tartalom a CIB Bank Online vonatkozásában:
- Az online felületen előfordulhat olyan funkció, ahol a grafikai elemek kontrasztja nem elég éles, ami megnehezítheti a vizuális tájékozódást.
- Az online felületen előfordulhatnak olyan dokumentumok, amelyek nem akadálymentesítettek.
- Az online felületen lehetnek olyan felületek, ahol a képernyőolvasó nem képes teljes funkcionalitással működni.
- Az online felületen előfordulhatnak olyan elemek, melyeknek a kódban szereplő elnevezése eltérhet a felületi névtől.
- Az online felületen előfordulhat olyan szövegelemek, melyek az alkalmazás nyelvétől eltérően angolul szerepelnek.
- Az online felületen előfordulhatnak olyan hibakódok, melyek ügyfélszempontból nem informatívak.
- Az online felületen előfordulhatnak olyan mezők, ahol bizonyos billentyűkombinációk nem elérhetőek.
Optimális képernyőolvasó szoftverek a CIB Bank Online szolgáltatáshoz:
- Windows operációs rendszerű számítógépeken az Edge böngészőhöz a NVDA képernyőolvasót javasoljuk.
- MacOS operációs rendszerű számítógépeken a Safari böngészőhöz a VoiceOver képernyőolvasót javasoljuk (Apple-eszközök esetén beépített, az operációs rendszer része).
CIB Bank Mobilalkalmazás
Fejlesztéseinkkel törekszünk arra, hogy a CIB Bank Mobilalkalmazás is kényelmesen és akadálymentesen elérhetővé váljon a fogyatékossággal élő ügyfelek számára is.
Nem akadálymentes tartalom a CIB Bank Mobilalkalmazás vonatkozásában:
- Az alkalmazásban előfordulhat olyan funkció, ahol a grafikai elemek kontrasztja nem elég éles.
- Az alkalmazásban előfordulhatnak olyan dokumentumok, amelyek nem akadálymentesítettek.
- Az alkalmazásban lehetnek olyan felületek, ahol a képernyőolvasó nem képes teljes funkcionalitással működni.
- Az alkalmazásban nincs integrált lehetőség a betűméret módosítására, ezt csak a telefon saját beállításaiban eszközölhető.
- Az alkalmazásban előfordulhatnak olyan elemek, melyeknek a kódban szereplő elnevezése eltérhet a felületi névtől.
- Az alkalmazásban előfordulhatnak olyan szövegelemek, melyek az alkalmazás nyelvétől eltérően angolul szerepelnek.
- Az alkalmazásban előfordulhatnak olyan hibakódok, melyek ügyfélszempontból nem informatívak.
Optimális képernyőolvasó szoftverek a CIB Bank Mobilalkalmazás szolgáltatáshoz:
- OS rendszerű mobiltelefonokon a VoiceOver képernyőolvasót javasoljuk.
- Android rendszerű mobiltelefonokon a TalkBack képernyőolvasót javasoljuk Google szövegfelolvasóval.
Bankfiókok
Bankfiókjaink kialakításánál figyelembe vesszük a fogyatékossággal élők speciális igényeit.
A bankfióki ügyfélkiszolgálásunk során a fogyatékossággal élő ügyfeleink bankfiókon belüli mozgását és tájékoztatását a bankfiókok alkalmazottai vagy a biztonsági szolgálat munkatársai segítik a bankfiókba történő érkezésük észlelését követően. Ügyfeleinknek lehetőségük van arra, hogy előzetesen időpontot foglaljanak.
Bankfiókjaink 76%-a akadálymentesen megközelíthető, egyes fiókokban lépcsőlift vagy mobilrámpa igénybevételével. Mindezek mellett a legtöbb bankfiókunkban kérésre akadálymentesen megközelíthető külön tárgyaló is igénybe vehető.
Munkatársaink oktatása során kiemelt figyelmet fordítunk a fogyatékossággal élők kiszolgálásával kapcsolatos ismeretek átadására, speciális képzésre, és az érzékenyítésre.
Vakvezető kutya jelenléte minden bankfiókunkban megengedett.
ATM automaták
A CIB Csoport ATM automatáinak 85%-a akadálymentesen megközelíthető és 2025.06.28-tól az újonnan települő bankautomatáink rendelkeznek szövegfelolvasó funkcióval, így egy saját fülhallgató segítségével lekérdezhetővé válnak a menüpontok és a szolgáltatási lehetőségek. Az ATM-ek beszerzése és cseréje során figyelembe vesszük az akadálymentességi követelményeket, így a jövőben igyekszünk az összes ATM-et akadálymentes módon megközelíthetővé és használhatóvá tenni.
CIB24
A CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunk a nap 24 órájában elérhető, ahol részletes tájékoztatást adunk az akadálymentesen elérhető szolgáltatásokkal kapcsolatosan. A közeljövőben kialakításra kerül egy külön menüpont, ahol az akadálymentesen elérhető szolgáltatásokkal kapcsolatos tájékoztatás hallgatható majd meg.
Elérhetőségeink
Szolgáltatásainkat folyamatosan fejlesztjük ügyfeleink igényeire szabva. A legnagyobb odafigyelésünk ellenére is adódhatnak fennakadások és átmeneti akadályok, ezért köszönettel vesszük, ha megosztja velünk az észrevételeit vagy javaslatait.
Észrevételek, kérdések
A termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességi követelményeknek való megfeleléssel kapcsolatos észrevételeit, kérdéseit az alábbi csatornákon keresztül tudja benyújtani:
Postai úton: 1024 Budapest, Petrezselyem utca 2-8.
Elektronikus levélben: cib@cib.hu e-mail címen
Telefonon a CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton: +36 1 4 242 242 (Külföldről hívható telefonszám: +36 1 399 8877)
Személyesen: bankfiókjainkban, ahol ügyintézőink készséggel állnak a rendelkezésére
Honlapon keresztül: https://www.cib.hu/Maganszemelyek/leave-message.html
Panaszbenyújtás
A termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességi követelményeknek való megfeleléssel kapcsolatos kifogásait, panaszait az alábbi csatornákon keresztül tudja benyújtani:
Postai úton: CIB Bank Zrt. Ügyfél-elégedettség és Minőségbiztosítás, 1537 Budapest Pf. 394.
Faxon: +36 1 489 6957
Elektronikus levél útján: cib@cib.hu e-mail címen
Telefonon a CIB 24 telefonos ügyfélszolgálaton: +36 1 4 242 242 (Külföldről hívható telefonszám: +36 1 399 8877)
Személyesen: bankfiókjainkban, ahol ügyintézőink készséggel állnak a rendelkezésére
Honlapon keresztül: https://www.cib.hu/Maganszemelyek/leave-message/complaints.html
eBrokeren keresztül: befektetési számlával rendelkező ügyfeleink az eBroker üzenet menüpontján keresztül beazonosított formában is bejelenthetik panaszaikat
Ellenőrző hatóság
A termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességi követelményeknek való megfeleléssel kapcsolatosan a felügyeleti szerv:
Magyar Nemzeti Bank
1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
Levelezési cím: 1534 Budapest BKKP Postafiók: 777.
Telefon: +36 1 4899-100
Fax: +36 1 4899-102
Az akadálymentesítési nyilatkozat elkészítése
Jelen akadálymentességi nyilatkozat 2025. június 27-én, a bank önvizsgálata alapján készült.