• Nincs találat

Az innováció ösztönzése

A Project Skyrocket a bankszektor új korszakát indítja útjára

Az Intesa Sanpaolo banki megközelítésének középpontjában a digitális innováció áll. Most egy új, ötéves felhőprojekt a Google-lal és a TIM-mel közösen kívánja bebizonyítani, hogy ez mire képes

18/07/2022

PODCAST: Project Skyrocket: a felhőalapú banki szolgáltatások elindulnak

Hogyan indítsunk el egy teljesen felhőalapú bankot? Kezdjük két óriási, Google által támogatott adatközponttal

Az Intesa Sanpaolo a csillagok felé tör banki szempontból: a Google-lal és a TIM-mel együttműködve két új felhőrégió létrehozásával, Milánóban és Torinóban egy teljesen felhőalapú banki ajánlat alapjait fekteti le. A Project Skyrocket ambiciózus a méretét és a célját tekintve - egy olyan vállalkozás, amely az adatkezelést, a biztonságot és az irányítást is bevonja, hogy bátran lépjen a banki tevékenység új korszakába.

A Project Skyrocket név jól érzékelteti az ambiciózus célt: két új, Google-alapú felhőrégió létrehozása Torinóban és Milánóban, amelyek az Intesa Sanpaolo digitális szolgáltatásainak adnak otthont. 

Az olasz TIM távközlési óriáscég által üzemeltetett felhőrégiók két évig tartanak, és biztosítják, hogy a bank elérje üzleti céljait, mind a digitális banki szolgáltatások kiterjesztése és finomhangolása, mind a zöld gazdaság iránti ESG-kötelezettségvállalás biztosítása tekintetében.

"A felhő-első megközelítés elősegíti az új digitális kezdeményezéseket és növeli a bank alkalmazottainak felhővel kapcsolatos készségeit" - mondta Nicola Carotti, az Intesa Sanpaolo felhőközpontjának vezetője. 

Az Intesa Sanpaolo digitális csatornáinak, köztük a díjnyertes banki alkalmazásnak a használata már több mint 12 millió ügyfélnek jelent napi hasznot. A Skyrocket révén a bank célja, hogy erre a sikerre építsen.

A felhőprojekt hatalmas vállalkozás az adatkezelés, a biztonság és az irányítás terén. A cél egy karcsúbb, zöldebb és hatékonyabb szervezetté válni, amely a felhőn keresztül egy új, teljesen digitális bankot tud biztosítani. 

"A felhő központi szerepet játszik a bank stratégiájában és az új üzleti tervben" - mondja Carotti. "Az Intesa Sanpaolo már évekkel ezelőtt elindult a szolgáltatásai digitalizálásának útján. Az új ipari tervvel egy új, teljesen digitális bankot szeretnénk elindítani, új funkciókkal, új szolgáltatásokkal, valamint az infrastruktúra kicsinyítésének és bővítésének lehetőségével."

A bank új digitális banki platformja, az Isybank a 2022-25-ös üzleti terv részét képezi. Az Isybank a digitális banki szolgáltatások széles skáláját nyújtja majd a 4 millió olaszországi ügyfél számára, miközben strukturális költségcsökkentést eredményez a csoport számára.

"Egy új, teljesen digitális bankot akarunk indítani, új funkciókkal, új szolgáltatásokkal, valamint az infrastruktúra kicsinyítésének és bővítésének lehetőségével"

Nicola Carotti, az Intesa Sanpaolo felhőalapú kiválósági központ vezetője

Az Intesa Sanpaolo 40 millió fontot fektetett be a Thought Machine technológiai vállalatba, hogy a Vault Core nevű banki alapmotort biztosítsa az Isybank számára. A bank most azt fontolgatja, hogy a Thought Machine platformját kiterjeszti szélesebb infrastruktúrájára, mivel továbbra is nagymértékben beruház a digitális átalakulásba, lecseréli a mainframe-alapú központi technológiát és áttér a felhőalapú infrastruktúrára.

A Google technológiáját használva a bank innovatívan közelíti meg új adatközpontjait, és többek között mesterséges intelligencia szolgáltatásokat használ a műveletek racionalizálására. A bank felhőjének Olaszországban, az Intesa Sanpaolo székhelyének közelében történő elhelyezése jobb szolgáltatást tesz lehetővé. 

A Skyrocket az Intesa Sanpaolo-t az intelligens átalakulás útjára tereli, miközben továbbra is támogatja a bank azon alapelveit, hogy a társadalom növekedését támogató minőségi termékeket nyújtson - legyen szó akár az üzleti életről, a személyes banki szolgáltatásokról vagy a körforgásos gazdaságról. 

"A felhő biztosítja a bank jövőjét, és új funkciókat biztosít az ügyfelek számára" - mondja Carotti. "És támogatni fogja az üzleti terv ESG-céljait."

Ossza meg barátaival

További tartalmak

Biogazdaság: gondolatok a fenntarthatóságról
Stefano Del Punta: a változás bajnoka, a jövő építője
Tervezzünk okos városokat
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
Automata kártyatiltás
9 1
Automata elektronikus csatorna tiltás
9 2
Ügyintéző kapcsolás
9 0
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4