• Nincs találat

Gondoskodjunk együtt online biztonságáról!

Segítünk, mire figyeljen az online felületek biztonságos használata érdekében.
Online csalással kapcsolatos információk

Hogyan védekezhetsz a csalások ellen?

Hogyan ismerheted fel a csalási formákat?
További hasznos információkért látogass el a KiberPajzs weboldalára.

Legyen tisztában a potenciális veszélyekkel!

Adathalászat

Legyen óvatos az adathalász megkeresésekkel!

Internetes csalások

Figyeljen, hogy internetes vásárlásnál hol adja meg személyes adatait!

Pszichológiai manipuláció

Legyen körültekintő, ha valaki az online világban pénzt kér!

FONTOS!

Ha a CIB Bank nevében küldött, gyanús tartalmú e-mailt vagy üzenetet kap, értesítsen bennünket a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon (9-es gomb a menüben) vagy a cib@cib.hu e-mailcímen!

Fontos változás!

Aktuális információk csalási kísérletekről

Kérjük, olvassa el legfrissebb információinkat a lehetséges csalásokról!

Adathalászat

 

Az adathalász támadások során egy látszólag hivatalos e-mailben, sms-ben vagy telefonos megkeresés során egy olyan, az Ön által látogatott weboldalakra hasonlító honlapra irányítják Önt, ahol személyes és akár banki adatai megadását kérik.

Soha ne kattintson ismeretlen forrásból származó, gyanús linkre és ne adja meg az adatait csak olyan internetes oldalakon, melyeket jól ismer és melyek címét Ön írta be a böngésző fejlécébe! Azt, hogy hiteles oldalon jár, onnan tudja ellenőrizni, hogy a weboldal címében a vállalat hivatalos neve szerepel és ’.hu’-ra végződik (pl. https://www.cib.hu).

Az adathalászat egy másik formája, hogy az Ön nevében bankkártyáját Apple Pay vagy Google Pay alkalmazásban digitalizálják (tokenizálják) és így férnek hozzá a bankkártyájához tartozó bankszámláján lévő pénzéhez. A digitalizáció során a bankkártyaadatai (bankkártya szám, lejárt és CVV kód) mellett, a digitalizációs folyamat kritikus elemeként, egy a bank által az igénylő banknál megadott telefonszámára sms formájában megküldött aktiváló kódot szükséges megadni. Ebben az üzenetben külön jelzésre kerül, hogy Apple Pay vagy Google Pay regisztrációs folyamat kezdeményezés miatt kerül sor a kód megküldésre. Amennyiben ez a kód megadásra kerül illetéktelen személy számára a regisztráció sikeresen zárható, ezért nagyon fontos, hogy amennyiben 

  • Ön nem kívánta bankkártyáját digitalizálni (Apple Pay/Google Pay) és így nem kért bankkártyája digitalizációjához aktiváló kódot sem, ennek ellenére azonban mégis kapott ilyet telefonjára sms-ben, azt ne adja ki sem szóban, sem írásban semmilyen felületen, mert ezzel a csalók hozzáférhetnek pénzéhez.  
  • Ezen felül, ha úgy kap SMS-t aktiváló kóddal, hogy azt nem Ön igényelte, akkor haladéktalanul hívja az éjjel-nappal elérhető CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat (+36 1) 4 242 242) és tiltsa a bankkártyáját (9-es gomb a menüben), mert annak adatai már a csalók tudomására juthattak. Javasolt továbbá ellenőriznie, hogy milyen internetes oldalakon járt, hol adhatta ki az adatait.
     

Internetes csalások

 

Ha az interneten vásárol, nagyon figyeljen oda! Az online vásárlás gyors, egyszerű és kényelmes, de nagyon fontos, hogy csak biztonságos weboldalakon vásároljon, és felelősen használja bankkártyáját!

Néhány tipp arra, hogyan kerülhetők el a visszaélések:

  • Győződjön meg arról, hogy a választott weboldal valós szolgáltatót takar; keressen rá más internetes oldalokon, a közösségi médiában, olvasson értékeléseket. Próbálja ki az oldal vevőszolgálatát, ellenőrizze az áruk kiszállításának költségeit, a reklamációs lehetőségeket, valamint az áruvisszaküldés feltételeit.
  • Alaposan ellenőrizze a szolgáltató hitelességét, mielőtt bármilyen oldalon jóváhagyja bankkártyája rendszeres terhelését vagy elmenti a kártyaadatait.
  • Az eszközére telepítsen vírusirtó programot, módosítsa jelszavát, ha a rendszer ezt javasolja! 
  • Ne mentse el jelszavait, amikor az oldalak ezt az opciót felajánlják.
  • Ha e-mailben külső helyre mutató hivatkozást kap, ne adja meg kártyaadatait a hivatkozáson található oldalon.

Pszichológiai manipuláció

 

A pszichológiai manipuláció (vagy social engineering) esetén a csaló az érzelmekre hatva igyekszik pénzt kicsalni. A csalók a közösségi médián, e-mailen vagy telefonon keresztül felvehetik Önnel a kapcsolatot, hogy anyagi támogatást kérjenek egy nemes ügyhöz, majd meggyőzik, hogy az ügylet meggyorsításához adja meg a banki rendszerben használt felhasználónevét és jelszavát – mely után könnyen hozzáférhetnek pénzéhez.

Gondosan győződjön meg minden szervezet hitelességéről mielőtt bárkinek adományoz!

Pénzmosás, a megelőzés fontos!

 

A pénzmosás olyan tevékenység, amelynek célja a bűncselekményekből származó pénzeszközök legális eredetűvé alakítása. A pénzmosás alapvető eleme, hogy ne derülhessen ki a pénz eredete és gazdasági folyamatok útján legyen "tisztára mosva".

A pénzmosás útjáról, a figyelmeztető jelekről, a jellemző módszerekről és a megelőzésről a linkre kattintva talál információs anyagot.

Fontos tudnivalók

A CIB Bank rendszeresen keresi ügyfeleit e-mailben és telefonon, de soha nem kérjük tőlük a következőket:

  • PIN kód, Telefonos Azonosító Kód, felhasználó azonosító, belépési jelszó, withkey token által generált jelszó, sms-ben kiküldött kódok, bankszámlaadatok (számlaszám, limit, egyenleg stb.) és bankkártyaadatok. Ezeket az adatokat kizárólag közvetlenül az online felületeinken (pl. internetbank, mobilalkalmazás) vagy CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunk automata menürendszerében kérhetjük Öntől!
  • Egyes beállítások vagy funkciók frissítéséhez szükséges újrahitelesítés/engedélyezés: ilyen esetben szintén közvetlenül az online felületeken (pl. internetbank, mobilalkalmazás) kommunikálunk Önnel. 
  • Távoli hozzáférést biztosító program telepítése az online bankolásra használt készülékére. (A csalók jellemzően az AnyDesk telepítését kérik.)

 

Ha a CIB Bank nevében küldött, gyanús tartalmú e-mailt vagy üzenetet kap, értesítsen bennünket a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon (9-es gomb a menüben) vagy a cib@cib.hu e-mailcímen!

 

Abban az esetben, ha banki adatai illetéktelenek tudomására jutnak, kérjük, haladéktalanul intézkedjen az alábbiakról:

  • Tegyen rendőrségi feljelentést!
  • Ha bankkártyaadatai vagy online csatornákhoz kapcsolódó azonosítói jogosulatlan személyek tudomására jutottak, azonnal tiltsa le bankkártyáját és online csatornáit az éjjel-nappal elérhető CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül: (+36 1) 4 242 242 - (9-es gomb a menüben)!   
  • Telefonos Azonosító Kódja illetéktelenek tudomására jutása esetén pedig kérjük, hogy haladéktalanul kérje a kód tiltását CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül: (+36 1) 4 242 242 - (9-es gomb a menüben)!   
  • Amennyiben nem Ön által kezdeményezett tranzakciókat észlel, kérjük hívja a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat.

 

Amennyiben a belépéshez/tranzakció jóváhagyáshoz szükséges adatok illetéktelenek tudomására jutottak, kérjük, haladéktalanul intézkedjen az alábbiakról:

CIB Bank Mobilalkalmazás és CIB Bank Online esetén: 

  • Tiltsa a jelszógeneráló eszközét:
    • #withKEY (CIB Bank Mobilalkalmazás) tiltása
    • CIB Hard token eszköz tiltása

CIB Bank Mobilalkalmazás esetén:

  • Amennyiben ismeretlen szoftver (pl. AnyDesk) került telepítésre a mobiltelefonjára, regisztrálja újra a hozzáférését! 
  • A rendőrségi feljelentést követően, amennyiben ezt a hatóság már jóváhagyta, állítsa vissza a telefon gyári beállításait!  Ameddig erre nincs lehetőség, ne használja a mobilalkalmazást.

További részletes információt talál az alábbi weboldalakon

‎ 

A KULCS TE VAGY!

 

Legyél tudatos a digitális világban is! 

A MédiaUnió társadalmi célú TV-s és rádiós kampányai arra hívják fel a figyelmet, hogy a kiberbűnözéssel szembeni védelem legsarkalatosabb eleme, azaz a kulcs te magad vagy.

www.akulcstevagy.hu

 

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4