• Nincs találat

Nemzetközi jelenlét

Az Intesa Sanpaolo bemutatja az új idők elvárásainak megfelelő, új kommunikációs stratégiáját

A megújult kommunikációs struktúra a bank fő üzenetére összpontosít: „Gondoskodunk arról, ami önnek fontos”

Hazel Davis

06/12/2021

Az Intesa Sanpaolo Csoport Nemzetközi Leánybanki Divíziója új stratégiát dolgozott ki arra, hogy helyi és nemzetközi szinten is összehangolja a vállalati kommunikációt.

Az Intesa Sanpaolo Csoport külföldi leánybankjaihoz (ISB) hasonló, összetett rendszer számára kommunikációs stratégiát kidolgozni hatalmas vállalkozás volt. Nagyfokú kulturális érzékenységet, rugalmas gondolkodást és nyitottságot igényelt. Az ISB Divíziót 11 bank alkotja 12 országban, amelyek mindegyike külön nyelvvel, kultúrával, piaci sajátosságokkal rendelkezik.

Az érintett országok képviseletében több mint 70, különböző kultúrájú, vallású és nyelvű szakember dolgozott együtt több „design sprint workshop” keretében (ez egy intenzív folyamat, amelynek során a csapatok közösen oldják meg a felmerülő tervezési problémákat). Olyan egységes kreatív felület kidolgozásában működtek közre, amely kellően rugalmas, így hozzáigazítható az egyes résztvevő országok saját igényeihez. 

Az elmúlt két év drámai változásai és az újfajta kommunikációs szemléletmód által életre hívott új stratégia fejlesztése 2020 decembere óta zajlik. 11 ország leányvállalatai és a bank központja dolgozott rajta. 

A világjárvány hatással volt a banki ügyfelek szokásaira, érzelmeire, elvárásaira: hogy kiszolgálhassuk a kialakuló újfajta életmódot, új technológiák és szolgáltatások kifejlesztésére volt szükség.

"A projekt megvalósításának olyan útját választottuk, amely talán a legnehezebb, de kétségkívül a legígéretesebb lehetőségeket kínálja"

Danilo Guenza, az Intesa Sanpaolo Csoport külső kommunikációs igazgatója

A négy „design sprint workshop” a lakossági, a digitalizációs, a KKV és a nagyvállalati, valamint az ESG (környezetvédelmi, társadalmi és irányítási) területeket ölelte fel. A résztvevők problémafelvetés, megoldáskeresés és tesztelési gyakorlatok révén válaszolták meg a legfontosabb üzleti kérdéseket. Ezután olyan kommunikációs ötletekkel álltak elő, mint a multimédiás reklámkampányok és egyéb kezdeményezések. 

„A projekt megvalósításának talán a legnehezebb, de kétségkívül a legígéretesebb lehetőségekkel kecsegtető útját választottuk” – mondta el Danilo Guenza, az Intesa Sanpaolo Csoport külső kommunikációs igazgatója. „Az összes bank kommunikációs munkatársai és az általuk igénybe vett kreatív ügynökségek egyaránt részt vettek a munkában. Ez tulajdonképpen egyetlen hatalmas online csapatmunka-gyakorlatnak is felfogható, ami több tucat órányi megbeszélést és egyeztetést igényelt.”

A kommunikációs csapat azt tekintette az egyik fő megoldandó feladatnak, hogy az elmúlt két évben drámaian - 43%-ról 29%-ra - csökkent a bankokban megbízók aránya. Ahhoz, hogy változtassunk ezen a kedvezőtlen megítélésen új üzenettel kell kommunikálni az emberek felé.

Ennek érdekében a kommunikációs munkatársak az alapján fogalmazták meg az általunk vallott alapvető értékeket, amit az emberek igazán fontosnak tartanak.: „Gondoskodunk arról, ami önnek fontos”  Az értékeink három fő pilléréren állnak:

●    Fontosak számunkra az emberek
●    Fontos számunkra a jövő
●    Fontos számunkra a társadalom

Munkatársaink újrafogalmazták a bank küldetését: „Hogy a lényeggel törődhessen”, azaz a bank mindig az emberek oldalán áll, segíti őket kisebb és nagyobb céljaik elérésében egyaránt, és védi, megőrzi mindazt, ami valóban számít.

"Ennek a kemény munkának az eredménye egy olyan közös stratégia, közös alkotás, amellyel jól felismerhetően pozícionáljuk magunkat a piacon"

Renato Vichi, az Intesa Sanpaolo Csoport intézményi kapcsolatok és külső kommunikációs igazgatója

Az üzenet az élet nagy dilemmáival is foglalkozik, ahogy azzal is, hogy ha a nagyobb problémákat megoldottuk, csak az „örömteli dilemmák” maradnak – az, hogy milyen színűre fessük az újonnan vásárolt lakás falát, vagy hová utazzunk jövőre nyaralni. Ezzel azt szeretnénk elérni, hogy az ügyfelek úgy érezzék, a bank mindig mellettük lesz életük nagy eseményeinél, a valóban fontos pillanatokban.

Az „örömteli dilemma” témájáról videók is készültek, Philip Abussi zeneszerző és zenei tanácsadó zenéjével. Az alapkoncepciót mindegyik bank a saját márkájához igazíthatja, saját hangalámondással.

Bankunk bízik abban, hogy az új kommunikációs modell bevezetése minden országban a márka erősödését eredményezi, és lehetővé teszi, hogy az ügyfelek bennünket válasszanak más bankokkal szemben. 

Ezenkívül a fentebb ismertetett projekt egy értékesebb közös szakmai kultúra kialakításához is hozzájárult, a vállalat érdekében. Renato Vichi, az Intesa Sanpaolo Csoport intézményi kapcsolatok és külső kommunikációs igazgatója a következőket mondta: „Ennek a kemény munkának az eredménye egy olyan közös stratégia, közös alkotás, amellyel jól felismerhetően pozícionáljuk magunkat a piacon. A kampányok összeállításához új kreatív koncepcióval szolgál, továbbá a márkánk ismertségét növelő, közös grafikai formátummal.” 

Guenza a következőket fűzte hozzá: „A munkánk olyan ötletek, gondolatok és javaslatok gazdag tárházát eredményezte, amelyek az elkövetkező hónapokban, években meg is valósulnak.”

Ossza meg barátaival

További tartalmak

Biogazdaság: gondolatok a fenntarthatóságról
Stefano Del Punta: a változás bajnoka, a jövő építője
Tervezzünk okos városokat
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4