• Nincs találat
Nemzetközi jelenlét

Intesa Sanpaolo Bank Albánia: a stabilitásra összpontosít

Az új gazdasági kihívások növekedésével az Intesa Sanpaolo Albánia továbbra is elkötelezett céljainak megvalósítása mellett

24/05/2022

Az Intesa Sanpaolo Bank Albánia nagy erővel tért vissza 2021-ben a 2020-as Covid-19 világjárvány negatív gazdasági hatásait követően.

A jutalékból származó bevétel 13%-kal, míg a kereskedési tevékenységből származó bevétel 10%-kal nőtt 2021-ben. A normalizált nettó nyereség MIND 1,1 milliárd volt, ami 13%-os éves növekedés 2020-hoz képest.

A bank a nettó kamatbevételben is 6%-os éves növekedést könyvelhetett el, elsősorban az összes ügyfélhitel 3,9%-os növekedése és a felárak javulása miatt.

Az Intesa Sanpaolo Csoport a hitelminőségre összpontosít – és az Intesa Sanpaolo Albánia erre nagy hangsúlyt fektet. Az NPL-ráta történelmi mélypontra, 3,9%-ra ért el, 2020-hoz képest éves szinten 0,6%-kal csökkent.

A 7,9%-os bevételnövekedés hatására a bank 0,4%-kal csökkentette a költség-bevétel arányt, 54,7%-ra.

"A 2021-es kiváló teljesítmény megerősíti az Intesa Sanpaolo Bank Albánia reagáló erejét, a stabilitás, a hitelminőség, a tőke és a likviditás magas szintjének megőrzésével"

Alessandro D'Oria, az Intesa Sanpaolo Bank Albania vezérigazgatója

Változás a gazdaságban

Az energiaárak jelenlegi emelkedése Európa-szerte azzal fenyeget, hogy hozzájárul az inflációs környezet kialakulásához Albániában – amivel a gazdaság már most is küzd.
A hazai piacon már 2021 végén tapasztalható magasabb infláció, Albániában a fogyasztói árindex gyorsan meghaladta a jegybank által kitűzött 3 százalékos árstabilizációs célt, és februárban 3,9 százalékon landolt éves összevetésben. Ez elsősorban a magasabb élelmiszeráraknak és a szállítási költségeknek volt köszönhető.

Enyhültek a háztartások hitelfeltételei az első negyedévben. Ezzel párhuzamosan a bankok enyhítették a magánszemélyeknek nyújtott új hitelek feltételeit.

A hitelek iránti kereslet magas volt az első negyedévben – különösen a lakáscélú jelzáloghitelek esetében –, és nőtt a hitelfelvételi arány, ami tükrözi a bankrendszerben folyó versenyt.

Az Intesa Sanpaolo Bank Albánia nagyon szilárd és likvid pozícióval rendelkezik, amely alapot biztosít a hitelezés piaci penetrációjának növeléséhez – amely továbbra is a bank üzleti tevékenységéhez hozzájáruló fő tényező.

„Az Intesa Sanpaolo Csoport részeként – a legjobb olasz banknak és az egyik legjobb európai banknak köszönhetően rugalmas és jól diverzifikált üzleti modellünknek, valamint a szabályozói követelményeket jóval meghaladó szilárd tőkehelyzetünknek – ügyfeleinknek bizalmat tudunk ajánlani betéteikhez, de kifinomult megoldásokat is kínálunk egyedi igényekre” – mondja Alessandro D'Oria

Új ötletek a vihar leküzdésére

A bank új lendületes növekedési tervbe kezd az Intesa Sanpaolo Csoport új, 2022-2025-ös üzleti tervének részeként.

A tágabb csoporttal összhangban nagy hangsúlyt fektetünk a több egységre kiterjedő központi banki tevékenység fejlesztésére, amelynek során a banki gyakorlatok teljes mértékben digitalizálódnak a fogyasztók számára, ami új termékekhez és gyakorlatokhoz vezet.

A bank új befektetési alapok és hitelvédelmi termékek bevezetését is tervezi.
Összességében a hangsúly a folyamatok leegyszerűsítésén van a digitalizáció során, a karcsúsításon, valamint az ügyfelek és alkalmazottak számára egyre vonzóbbá váláson.

Alessandro D'Oria bízik abban, hogy a bank képes lesz teljesíteni: „A bizonytalan forgatókönyv ellenére – az ukrán válság gazdasági és banki ciklusra gyakorolt lehetséges tovagyűrűző hatásai miatt – elkötelezettek vagyunk céljaink megvalósítása mellett, kihasználva a Az Intesa Sanpaolo Group támogatását és bevált gyakorlatait.”

Ossza meg barátaival

További tartalmak

Biogazdaság: gondolatok a fenntarthatóságról
Stefano Del Punta: a változás bajnoka, a jövő építője
Tervezzünk okos városokat
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4