• Nincs találat

Az innováció ösztönzése

Az Intesa Sanpaolo digitális bank indításával száll szembe a fintech-ekkel

Az Intesa Sanpaolo Isybank néven digitális banki platformot indított új üzleti tervének részeként, amely 5 milliárd eurót fektet be a jövő digitalizációjába, hogy kihívást jelentsen a fintech-nek

08/06/2022

PODCAST: Az Intesa Sanpaolo digitális bank indításával veszi fel a harcot a fintech-ekkel

Hogyan lehet a semmiből teljesen digitális bankot építeni?

Az Intesa Sanpaolo bejelentette, hogy Isybank néven digitális banki platformot kíván indítani fiatalabb lakossági ügyfelei számára. A lépés része az új üzleti tervének, amely 5 milliárd eurót fektet be a jövő digitalizációjába, hogy kihívást jelentsen a fintech-nek és nemzetközi növekedést célozzon meg. Az olasz bank a Thought Machine, core banking technológiával foglalkozó céggel állt össze, és a hitelező a digitális átalakulás részeként a platformot szélesebb infrastruktúrájába is integrálni kívánja.

Hallgassa meg a podcastot, hogy többet megtudjon.

Az Accenture új kutatása szerint a fenntarthatóságot és a digitalizációt egyaránt teljes mértékben felvállaló vállalatok két és félszer nagyobb valószínűséggel lesznek a jövőben a legjobban teljesítő vállalatok. A tanulmány szerint a fenntarthatóságot és a digitalizációt össze lehet és össze is kell kapcsolni az üzleti ellenálló képesség biztosítása érdekében. 

"Ezek a gazdasági növekedés legfontosabb motorjai a jövőben" - mondja Marco Cesareo, a nemzetközi leánybankok digitális üzleti partnere. "E két tényező között szoros összefüggések vannak. Azok a vállalatok, amelyek e koncepciók alapján együttesen hajtják végre az átalakulást, jobban esélyesek a jövőbeli növekedésre"."

Az Intesa Sanpaolo mindig is a fenntarthatóságot és a digitalizációt helyezte a napirend élére. A közelmúltban például sikeres mobil banki alkalmazással és a Google-lal kötött partnerséggel két nagy regionális adatközpontot hozott létre Olaszországban. A bank az Ellen MacArthur Alapítvány első pénzügyi szolgáltatási stratégiai partnere is. 

Az Intesa Sanpaolo elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ra a bank saját kibocsátása, 2050-re pedig a befektetési és finanszírozási portfóliója tekintetében a nettó nulla kibocsátást érje el. A bank az összes üzletágában csatlakozott a nettó nulla kibocsátású szövetségekhez is. 

A teljes kibocsátás 2008 óta 60%-kal csökkent. Olaszországban 100%-ban megújuló energiát használ, és elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ig világszerte megújuló energiát használjon.
    
Az Intesa Sanpaolo a fenntarthatóságra való összpontosítással a legfelsőbb szintről - Cesareo szerint Carlo Messina vezérigazgató példát mutatott az egész bank számára - a pénzügyeket a változás elérésére használta fel.

"Mostanra értünk el arra az életciklus szintre, hogy a fintech digitális kihívójaként kezdünk gondolkodni, nem pedig inkumbens piaci szereplőként. És az Isybank ebbe az irányba halad."

Massimo Proverbio, az Intesa Sanpaolo IT digitális és innovációs csoportvezetője

Az Intesa Sanpaolo 650 millió eurót fektetett be egy új digitális bankba, hogy felvegye a versenyt a fintech-ekkel, nemzetközi növekedést célozzon meg és csökkentse a költségeket.

A lépés kulcsfontosságú eleme az Intesa Sanpaolo 2022-2025-ös üzleti tervének, amely 5 milliárd eurót irányzott elő a technológiára és a növekedésre - ebből 650 millió eurót az új Isybankra.

Az Intesa Sanpaolo digitális átalakulásáért felelős személy Massimo Proverbio, a csoport informatikai digitális és innovációs főigazgatója.

"Hagyományos bankból mindencsatornás megoldássá válunk, értékesítésünk 30%-át digitálisan bonyolítjuk le" - mondja Proverbio. "Mostanra elértük azt az érettségi szintet, amikor már nem inkumbens piaci szereplőként, hanem a fintech digitális kihívójaként kezdünk gondolkodni. Az Isybank pedig ebbe az irányba halad."

"A digitalizáció lehetőséget ad arra, hogy megváltoztassuk az ügyféllel való interakció módját. Az egyszerű megoldásokról és az egyszerű felhasználói interakcióról van szó."

A fintechekkel való versenyzés mellett az Isybank fő célkitűzései közé tartozik az olasz bank működési modelljének megváltoztatása, a nemzetközi növekedés megcélzása és egy új platform létrehozása a csoport összes személyes ügyfele számára.

Az Intesa Sanpaolo az új szolgáltatás működtetésére a Thought Machine-t, egy brit székhelyű core banking technológiával foglalkozó vállalatot választotta. Az Isybank kezdetben a csoport több mint 4 millió ügyfelét célozza meg, akik a digitális csatornákat részesítik előnyben a fiókokkal szemben, és a cél az, hogy a Thought Machine felhőalapú infrastruktúráját fokozatosan alkalmazzák az Intesa Sanpaolo fennmaradó kilenc millió olasz lakossági ügyfelének kiszolgálására, akik továbbra is a régi márka alatt maradnak.

Az Intesa Sanpaolo így a mainframe-alapú alaptechnológiáját felhőalapú infrastruktúrára cseréli, és 5 milliárd eurót fektet be a bank digitális átalakulásába, amely lépés magában foglalja 4000 ember felvételét és átképzését.

Az Intesa Sanpaolo digitális átalakulásának kulcsfontosságú eleme a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia (AI). A technológia az Intesa Sanpaolo új üzleti tervének központi kompetenciájává tétele segít új embereket vonzani az Intesa Sanpaolóhoz, akik tovább viszik előre az üzletet.

A változás az üzletünk motorja. Fantasztikus volt az izgalom szintje a szervezetünkben, amikor az új ipari tervet közzétették, és Carlo Messina, az Intesa Sanpaolo vezérigazgatója azt mondta, hogy azért vagyunk itt, hogy a következő 20 év bankját építsük.

Hallgassa meg a podcastot, hogy többet megtudjon.

Ossza meg barátaival

További tartalmak

Biogazdaság: gondolatok a fenntarthatóságról
Stefano Del Punta: a változás bajnoka, a jövő építője
Tervezzünk okos városokat
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4