• No Suggestions Result

Online shopping now even more secure!

Information about changes in the online bankcard shopping process
Tekintse meg az árfolyamokat!

Tekintse meg az árfolyamokat!

Olvassa el részletesen a devizaváltás szabályaira vonatkozó táblázatunkat!
A nemzetközi kártyatársaságok által alkalmazott árfolyamok és árrés

A mindenkor aktuális nemzetközi kártyatársaságok által alkalmazott árfolyamokról és árrésről az alábbi linkekre kattintva tájékozódhat:

VISA árfolyam és árrés kalkulátor - magyar

VISA árfolyam és árrés kalkulátor - angol

A fenti linken a Bank fee (Banki díj) mezőbe 0 érték megadása, a Card Currency mezőbe a fenti elszámolási devizanem megadása szükséges, és a kalkulátor ebben az esetben mutatja a kártyatársasági árfolyamokat és árrést.

Change in online bankcard payments!

From 31 October 2020 the process of confirmation of shopping online using a bankcard will change, and the use of a Confirmation code will be replaced by a new process. The new process is based on the European Union’s Payment Services Directive - Strong Customer Authentication (PSD2 - SCA)1, making it more secure than ever before.  As a result, only the cardholder will be able to confirm transactions even if they lose their mobile phone and their bankcard at the same time. 

The bank will provide its cardholder customers with CIB Bank Mobile Application or a limited, so-called Card Authentication function of the application in order to support this new confirmation process.

Nem szeretne ilyen értesítéseket kapni?

Ha a jövőben nem szeretne hasonló üzenetet kapni, és rendelkezik CIB Bank Mobilalkalmazással vagy CIB Hard Tokennel, a szolgáltatásról leiratkozhat ide kattintva az alábbiak szerint:

 

Amennyiben CIB Bank Mobilalkalmazással rendelkezik:

  • Kérjük, nyissa meg a CIB Bank Mobilalkalmazás kezdőképernyőjének jobb alsó sarkában található #withKEY funkciót!
  • Adja meg a mobilalkalmazásba való belépéshez, illetve a tranzakciók jóváhagyásához használt minimum 5, maximum 10 számjegyű PIN kódját vagy biometrikus azonosítóját!
  • Adja meg a www.cib.hu/nyilatkozom oldalon a képernyőn megjelenő ügyfélazonosítóját és #withKEY jelszavát.

Amennyiben CIB Hard Tokennel rendelkezik:

  • Felhasználóneve (jellemzően GIRO számlaszámának középső 8 számjegye vagy a CIB Internetalapú elektronikus szolgáltatások igénylőlapján szereplő felhasználói azonosító) és CIB Hard Token eszköze által generált jelszava megadásával léphet be a felületre. 
  • Adja meg token PIN kódját, majd generáljon belépési jelszót az egyes gombbal!

 

Vagy hívja éjjel-nappal elérhető CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon, illetve keresse fel bármely bankfiókunkat.

Further information

1 Commission Delegated Regulation (EU) 2018/389 of 27 November 2017 supplementing Directive (EU) 2015/2366 of the European Parliament and of the Council with regard to regulatory technical standards for strong customer authentication and common and secure open standards of communication. 


2   If a retail customer applied for their bankcard before 1 February 2019 and 
•    had the CIB Bank Mobile Application, they will receive the Confirmation code for online purchases in a smart notification (push message from the mobile application)
•    did not have the CIB Bank Mobile Application before this date, the codes will be sent to the mobile phone number registered in the CIB Card Monitoring service via text message
•    did not have either the mobile application or the Card Monitoring service, the codes will be sent to the notification mobile phone number specified in the contract.
•    If the client does not have access to the CIB Mobile Bank service and has not provided a notification mobile phone number, then they will not have a 3D telephone number until they have specified the method of notification by phone at the CIB24 Customer Service Call Centre, after identification, or in person at a branch.
If clients applied for a bankcard after 1 February 2019, this means they will have specified a 3D phone number during the application process.

For corporate customers (including sole traders), if a Card Monitoring service was set up for the card in question before 1 February 2019, the phone number provided here has been set up as a 3D phone number.


The detailed terms and conditions of the service are specified for retail customers in the Bank’s Specific Business Regulations pertaining to Bank Cards for Consumer, Specific Business Regulations pertaining Internet-based Electronic Services for Consumers and Sole Traders, and General Retail Business Regulations for Consumers and Sole Traders; and for businesses, in the Specific Business Regulations pertaining to Bank Cards for Companies, Other Organisations and Sole Traders, and in the Bank’s Corporate Banking Business Regulations.

Need help?

CIB24 - Nonstop telephone customer service

Find the right assistance for you

(+36 1) 4 242 242

  • Investment transactions and information: working days 8:00 a.m. to 6:00 p.m
  • Existing loan and leasing administration: Monday 8:00-20:00, Tuesday-Friday 8:00-18:00
  • Insurance: Monday 8:00-20:00, Tuesday-Friday 8:00-18:00
  • Merchant card acceptance: 0-24
  • Account management: 0-24
9. Bank card, and e-channel cancellation, phising
1. Identification
Balance inquiry and account information
1 1
Mobile app registration code and digital services
1 2
Savings and investment
1 3
Activate your card, Card and mobile payment services
1 4
Loan and leasing
1 5
-
1 6
-
1 7
2. Without identification
Bank card
2 1
Digital services
2 2
Savings
2 3
Loan and leasing
2 4
General account information
2 5
-
2 6
-
2 7
4. -
-
4 1
-
4 2
-
4 3
-
4 4