• Nincs találat

  

Fontos tájékoztatás az érintéses fizetés 15 000 Ft-os értékhatáráról

A 60/2020. (III. 23.) Korm. Rendelet értelmében az érintéssel történő egyedi bankkártyás fizetések erős ügyfélhitelesítési összeghatára 5 000 Ft-ról 15 000 Ft-ra emelkedik.

A rendeletnek való megfelelés érdekében a POS terminálok beállítását legkésőbb 2020. április 15-ig módosítani kell.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

A módosítást követően a POS terminál alapesetben nem kér PIN kódot a 15 000 Ft alatti Mastercard, Visa és AMEX (ha az AMEX elfogadás engedélyezve van) tranzakcióknál.

A változás a PSD2 kapcsán bevezetett szabályozást nem érinti, azt továbbra is alkalmazni kell. Tehát ha a kártyabirtokos már 5 alkalommal vásárolt érintéses fizetéssel PIN kód megadása nélkül, vagy ha ezen vásárlások összesített értéke meghaladja a 150 eurónak megfelelő összeget, akkor a terminál a 15 000 Ft alatti tranzakciók esetén is kéri a PIN kód megadását.
 
Mi az Ön teendője?

A POS terminálok távolról végrehajtott módosítását a CIB Bank 2020. április 15-ig folyamatosan végzi, azonban előfordulhat, hogy néhány esetben a módosítás nem tud lefutni a terminálon. 

A központi frissítések az éjjeli-hajnali órákban zajlanak, ezért kérjük, hogy 2020. április 15-ig POS terminálja folyamatosan maradjon bekapcsolt állapotban, az alábbiak szerint:

  • Asztali terminál (Ingenico ICT 220): éjszakára se húzza ki a tápkábelt, a terminál legyen folyamatosan áram alatt.
  • Mobil terminál (Ingenico IWL 220): a terminált éjszakára ne kapcsolja ki, és csatlakoztassa a hálózati töltőre.

Ha azt tapasztalja, hogy terminálján nem futott le a távoli módosítás, és a 15 000 Ft alatti tranzakciók esetén is PIN kódot kér, vagy nem kívánja megvárni a 2020. április 15-i határidőt, akkor 2020. április elejétől Ön is el tudja végezni manuálisan a paraméterfrissítést az alábbiak szerint:

  • Menü
    • Admin menü
      • Kereskedői menü
        • Jelszó (0000)
          • TMS letöltés

Ezután a terminál újraindul, és az új érintéses fizetési limit beállításra kerül.

Tájékoztatjuk, hogy néhány esetben a bankkártyákon is szükség lehet az érintéses limit módosítására, melyet a Kártyakibocsátónak kell végrehajtani, így előfordulhat, hogy bizonyos kártyákkal a POS terminál a sikeres frissítéstől függetlenül is kérhet PIN kódot 15.000 Ft alatt.

Ha a frissítés során segítségre van szüksége, vagy technikai hiba lépne fel, kérjük, hívja a CIB Bank Kereskedői Kártyaelfogadás Ügyfélszolgálatunkat a 06-1-399-8998 telefonszámon.

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
9. Kártyatiltás és aktiválás
Kártyatiltás
9 1
Kártyaaktiválás
9 2
1. Lakossági ügyintézés
Számlaügyintézés
1 1
Kártyaügyintézés
1 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
1 3
Hitel ügyintézés
1 4
Internetbank ügyintézés
1 5
Lízing ügyintézés
1 6
Biztosítások ügyintézése
1 7
2. Vállalkozások ügyintézése
Számlaügyintézés
2 1
Kártyaügyintézés
2 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
2 3
Hitelügyintézés
2 4
Internetbank ügyintézés
2 5
Lízing ügyintézés
2 6
Biztosítások ügyintézése
2 7
3. Angol nyelvű menü
Angol nyelvű menü
3
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Hitelek és lízing
4 1
Lakossági szolgáltatások
4 2
Vállalkozások szolgáltatásai
4 3

A CIB honlap sütiket használ, ezek segítségével tudjuk biztosítani a legjobb böngészési élményt. Az összes süti elfogadására kattintva, Ön beleegyezik, hogy a sütiket eltároljuk az eszközén. A sütik segítségével megkönnyítjük az oldalon a navigációt, és azokat az oldalhasználat elemzésére és marketing célokra használjuk fel. (Süti szabályzat)