Pénzforgalmi szolgáltatások
Pénzforgalmi szolgáltatás
Pénzforgalmi szolgáltatásaink körébe soroljuk többek között a bankszámlavezetést, a bankszámla terhére, illetve javára fizetési műveletek teljesítését, így a bankszámlák közötti fizetési műveletek teljesítését, továbbá a pénztári szolgáltatásokat, likviditásmenedzsment-kezelést.
Csoportos fizetési megbízások
Bankunk által kifejlesztett elektronikus rendszer, a megbízások széles körének elektronikus úton történő benyújtását, így a csoportos átutalás és a csoportos beszedési megbízás indítását teszi lehetővé.
- A csoportos fizetési megbízások révén egyszerűbben, gazdaságosabban bonyolíthatók le az azonos jogcímen jelentkező nagy tételszámú megbízások (pl. munkabérek, segélyek).
- Mód nyílik a likviditás pontosabb tervezésére, mivel a megbízás benyújtásakor megadható a beszedés/átutalás értéknapja.
Postai szolgáltatások
Kifizetési utalványok
Bankunk által kifejlesztett elektronikus rendszeren, az ún. Business Terminál rendszeren kifizetési utalványok (kedvezményezett postai címére forint készpénz kifizetés) is indíthatók. A papíralapú átutalással szemben előnyös, mert
- amennyiben azok munkanapon a mindenkor előírt határidőre a bank rendszerébe megérkeznek -, bankunk a bankközpontba érkezés tárgynapján továbbítja a Posta felé, a Posta a kifizetésre kerülő összeget a hozzá való beérkezést követő 2. munkanapon kézbesíti a kedvezményezett címre.
- alacsonyabbak a postai díjak az elektronikus úton indított utalványok esetében.
Készpénzátutalási megbízások
A készpénzátutalási megbízások kezelésében nagy segítséget jelent az elektronikus banki rendszer.
Az önkormányzathoz érkező sárga csekkes készpénz-átutalási megbízások elektronikus feldolgozásához a csekkeket befizető azonosítóval kell ellátni. Az elektronikus feldolgozás előnyös, mert lehetővé teszi a
- kevesebb adminisztrációt,
- naprakész nyilvántartást,
- alacsonyabb postai költséget.
Vámfizetési megbízás
Tudta, hogy vámfizetéseit a hét minden napján 24 órában intézheti a Business Terminálon keresztül? A szolgáltatás elérhető Business Terminálon a "Vámfizetési megbízás" menüpontban.
A szolgáltatás működése
A Business Terminal Vámfizetési megbízás menüpontban, a vámfizetési számla terhére beadott fizetésekről, egy speciális üzenetküldő rendszeren (EBÜK) keresztül közvetlenül tájékoztatjuk a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt (NAV). Így az átutalt vámösszegről a NAV maximum 1 órán belül automatikusan értesül. A NAV felé történő sikeres adattovábbításról elektronikus igazolást küldünk vissza a Business Terminálba. Az elektronikus értesítést követően az áru a NAV telephelyén azonnal kiadhatóvá válik.
Miért érdemes a szolgáltatást igénybe venni?
- Egyszerűsíti és felgyorsítja a vámfizetést és a levámolt áruk kiadását.
- Bankunk a szolgáltatást banki üzemidőn kívül, hétvégén és ünnepnapokon is biztosítja, mely kiemelkedő a piacon. A visszavonhatatlan átutalási megbízás indításával, a NAV elektronikus értesítése folyamatosan, éjjel-nappal működik.
A szolgáltatás feltételei
- Magyar nyelvű Business Terminál szolgáltatás a Vámfizetési megbízás szolgáltatás eléréséhez.
- Vámfizetési megállapodás aláírása, ami együtt jár egy korlátozott rendeltetésű számla (vámfizetési számla) megnyitásával, amely számláról a vámfizetések indíthatók.
- A megbízás indításakor a terhelendő számlán rendelkezésre kell állnia a vámátutalás és a kapcsolódó banki díjtételek fedezetének.
- Jövőbeni időpontra (értéknapos megbízásként) nem indítható vámfizetési megbízás.
Készpénzellátás
Készpénzfelvételi lehetőségek:
- minden CIB bankfiókban
- helyi Takarékszövetkezetnél
- helyi postahivatalban
- bankkártyával bankautomatánál
Készpénzbefizetési lehetőségek:
- minden CIB bankfiókban
- helyi Takarékszövetkezetnél
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését, vagy további részletekről szeretne tájékozódni, kérjük, forduljon bizalommal banki kapcsolattartójához.