• Nincs találat

Internet Bank első belépés és technikai segítség

CIB Internet Bank aktiválása, első belépés

CIB Internet Bank aktiválása, első belépés

Számítógépen a CIB Internet Bank segítségével gyorsan, egyszerűen és kényelmesen, akár az otthonából tudja intézni banki, befektetési és lízingügyleteit. A klasszikus alapműveleteken túl - mint például a lekérdezések, az átutalási megbízások, a betétlekötések - különféle banki szolgáltatások (pl. bankkártyák) is igényelhetőek, a bankkártyák aktiválhatóak és a kapcsolódó limitek is módosíthatóak. Mindemellett bármely hazai szolgáltató által működtetett mobiltelefon egyenlege is feltölthető.

A CIB Internet Bank szolgáltatást használhatja a CIB bankfiókokban található Internet Bank Pontnál, valamint otthonában vagy bárhol, ahol számítógépet használ, és amelyre a Java segédprogramot letöltötte.

A Java legújabb verziójának frissítése után nem lehet elérni a CIB Internet Bankot a CIB Bank honlapján keresztül. Kérjük, telepítse a CIB Internet Bank asztali alkalmazást, hogy az internetbankot továbbra is a megszokott módon használni tudja!  A CIB Internet Bankba történő belépés a szerződéskötéskor rendelkezésére bocsátott felhasználói azonosítóval és normál titkos jelszóval vagy ún. jelszógeneráló eszközzel (CIB Hard Token, #withKEY token, Easy Token, CIB mobilToken, withKEY token vagy Token eszköz) történő azonosítási mód alkalmazása esetén a token által generált, egyszer használatos jelszóval történik. 

Felhívjuk figyelmét, hogy 2019. szeptember 14. napját követően az Easy Tokennel, a CIB mobilTokennel és a Token eszközzel történő azonosítási móddal aláírást/jóváhagyást igénylő műveletet nem lehet végezni. Kizárólag belépésre és információlekérdezésre lesznek ezen eszközök alkalmasak. 

A bank a jelszóval történő azonosítási módot  2019. szeptember 14. napjával megszünteti, ez belépésre és információlekérdezésre sem lesz használható. 

Ügyfélazonosításhoz szükséges fogalmak magyarázata

Ügyfélazonosításhoz szükséges fogalmak magyarázata

CIB24 telefonos ügyfélszolgálat használatához szükséges azonosítók

  • CIB24 azonosító: a számlakivonat fejlécében és az ügyfélkártyán található 8 számjegyű azonosító, mely a CIB24-en keresztül történő azonosításhoz és a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges.
  • Telefonos Azonosító Kód (TAK): a számlatulajdonos által létrehozott 4 számjegyű titkos kód, mely a CIB24-en keresztül történő azonosításhoz és a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges.

 

CIB Internet Bankon, CIB Bank Online-on, CIB Bank Mobilalkalmazás szolgáltatásnál használt azonosítók*

 

Ha Ön CIB Bank Mobilalkalmazással rendelkezik, így léphet be, illetve hagyhat jóvá tranzakciókat: 

 

Belépés

Alapértelmezett módon PIN-kóddal lehet bejelentkezni a CIB Bank Mobilalkalmazásba:
1)    Indítsa el a CIB Bank Mobilalkalmazást. A bejelentkező képernyőn kattintson a Belépés nyomógombra., ezzel elindul a PIN-kóddal történő bejelentkezési folyamat, és  megnyílik a PIN-kód beviteli képernyője. 
2)     Adja meg PIN-kódját és kattintson az Ok nyomógombra.
3)    Sikeres PIN-kód megadás után megjelenik a CIB Bank Mobilapplikáció nyitóképernyője. 

A biometrikus-azonosítás funkció használatával a PIN-kód helyett pl.: ujjlenyomata segítségével léphet be a CIB Bank Mobilalkalmazásba:
1)    Indítsa el a CIB Bank Mobilalkalmazást. A Bejelentkezés biometrikus azonosítással nyomógombra kattintással egy felugró ablakban megjelenik a képernyő, ami biometrikus azonosítójának megadását kéri
2)    Azonosítsa magát mobiltelefonján a biometrikus azonosítójával
3)    Ha a rendszer felismeri az Ön biometrikus azonosítóját, akkor belépteti és megjelenik a CIB Bank Mobilapplikáció nyitóképernyője
4)    Ha nem ismeri fel, akkor felugrik a „Próbálja újra” párbeszédablak, ahol lehetősége van újra beolvasni biometrikus azonosítóját vagy bejelentkezését visszavonni és PIN-kód használatával bejelentkezni. 

Tranzakció jóváhagyás

1)    A CIB Bank Mobilalkalmazás felületen adja meg megbízása adatait, kattintson a tovább gombra, majd az összegző képernyő Tovább gombjára kattintva megérkezik a megerősítés oldalra
2)    Kattintson az aláírás most nyomógombra
3)    Megjelenik a PIN-kódot bekérő oldal
4)    Adja meg PIN-kódját  és kattintson az OK nyomógombra
5)    Sikeres PIN-kód megadással a tranzakció jóváhagyása sikeresen megtörtént. 

Amennyiben biometrikus azonosítást használ, a tranzakciót biometrius azonosítója megadásával is jóváhagyhatja. 

 

Ha Ön CIB Bank Online-nal rendelkezik, így léphet be, illetve hagyhat jóvá tranzakciókat: 

 

Belépés #withKEY token használata esetén

A belépés a CIB Bank Online rendszerbe a numerikus Felhasználó azonosítóval és a CIB Bank Mobilalkalmazásba épített #withKEY token által generált egyszer használatos jelszóval történik. 

1)    CIB Bank Online belépési képernyőjén adja meg Felhasználó azonosítóját. A token által generált jelszó megadáshoz lépjen be CIB Bank Mobilalkalmazásba
2)    A CIB Bank Mobilalkalmazás nyitóképernyőjén található #withKEY funkcióba lépve adja meg a PIN-kódját. 
3)    A CIB Bank Online bejelentkező képernyőn adja meg a CIB Bank Mobilalkalmazás #withKEY funkciójában megjelenő, 8 karakterből álló Felhasználói azonosítóját (Ügyfélazonosító) és az egyedi #withKEY jelszót
4)    Kattintson a CIB Bank Online Belépés gombjára. 

A CIB Bank Mobilalkalmazáson keresztül amennyiben arra alkalmas a készüléke, úgy biometrikus (pl. ujjlenyomat) azonosításra is lehetősége nyílik, egyéb esetben pedig PIN kód használata szükséges a belépéshez. 

Tranzakció jóváhagyás #withKEY token használata eseténl

1)    A CIB Bank Online felületen adja meg megbízása adatait, majd az összegző képernyő Tovább gombjára kattintva megérkezik a tranzakció jóváhagyás oldalra
2)    Átutalási megbízás esetén
a.    A megbízás megerősítő oldalon megjelenik a QR kód 
b.    Indítsa el mobiltelefonján a CIB Bank Mobilalkalmazást és nyitóképernyőjén található #withKEY funkcióba lépve válassza a QR kód beolvasása menüpontot
c.    A CIB Bank Online felületén megjelenő QR kódot olvassa be az eszköz kamerájának segítségével.
d.    A CIB Bank Mobilalkalmazásban a QR kód beolvasása után adja meg PIN-kódját. 
e.    Sikeres PIN kód megadása után a tranzakció hitelesítése sikeresen megtörtént.
3)    Egyéb aláírást igénylő műveletek esetén (pl.: átvezetés)
a.    A megbízás megerősítő oldalon megjelenik a #withKEY kódot bekérő oldal 
b.    Indítsa el mobiltelefonján a CIB Bank Mobilalkalmazást és lépjen be a nyitóképernyőjén található #withKEY funkcióba. 
c.    A CIB Bank Online felületén adja meg a CIB Bank Mobilalkalmazás #withKEY funkciójában megjelenő #WithKEY jelszót.
d.    Sikeres #WithKEY jelszó megadás után a tranzakció jóváhagyása sikeresen megtörtént. 

 

Belépés CIB Hard token használata esetén

A CIB Bank Online rendszerbe történő belépés a szerződéskötéskor rendelkezésére bocsátott numerikus Felhasználói azonosítóval és a CIB Hard Token által generált egyedi jelszóval történik. 

1)    A CIB Bank Online indítását követően a bejelentkező képernyőn írja be a 8 számjegyű Felhasználói azonosítót, melyet a szerződéshez tartozó Felhasználó melléklet dokumentum tartalma.
2)    A CIB Hard Token eszközt kapcsolja be az „OK” gomb megnyomásával, majd adja meg a korábban beállított, 4 számjegyből álló PIN kódot és nyomja meg újra az „OK” gombot!
3)    Amennyiben a PIN kódot sikeres adta meg, és a képernyőn a SELECT feliratot látja, nyomja meg az 1-es gombot (Login) a 6 jegyű egyedi kód generálásához!
4)    A kódot írja be a CIB Bank Online bejelentkező képernyőjén a „Token által generált jelszó” mezőbe! 
5)    Kattintson a „Belépés” nyomógombra! 

Tranzakció jóváhagyás CIB Hard Token használata esetén:

1)    A CIB Bank Online-ban adja meg megbízása adatait és kattintson a Bankba küld nyomógombra. 
2)    Bankba küldés után megjelenik az aláírási kód beviteli képernyő. 
3)    A CIB Hard Token eszközt kapcsolja be az OK gomb megnyomásával, majd adja meg a korábban beállított 4 számjegyű PIN kódot, és nyomja meg újra az OK gombot!


a.    Átutalás esetén
i.    Ha a PIN kódot sikeresen adta meg, és a képernyőn a SELECT feliratot látja, nyomja meg a 3-as gombot (Pay)!
ii.    A CIB Hard Token eszközön az OK gomb megnyomását követően megjelenik egy sorszámmal jelölt beviteli mező. Az első (1) beviteli mezőbe a felületen is jelölt számlaszám, külön színnel kiemelet utolsó 4 számjegyét, majd kattintson az Ok gombra. Megjelenik a második (2) beviteli mező, ahova a felületen is jelölt küldeni kívánt, külön színnel kiemelet összeget (tizedesjegyek nélkül) szükséges megadni. Az Ok gomb megnyomása után megjelenik egy harmadik (3) beviteli mező is, azt kérjük hagyja üresen és nyomja meg az Ok gombot. 
iii.    A token ezután kiírja a token által generált jelszó mezőbe írandó aláírási kódot. 


b.    Egyéb aláírásköteles műveletek esetén (pl.: átvezetési megbízás)
i.    Ha a PIN kódot sikeresen adta meg, és a képernyőn a SELECT feliratot látja, nyomja meg a 1-as gombot (Login)!
i.    A CIB Hard Token eszközön az OK gomb megnyomását követően megjelenik egy sorszámmal jelölt beviteli mező. nyomja meg az 1-es gombot (Login) a 6 jegyű egyedi kód generálásához. 
ii.    A token ezután kiírja a token által generált jelszó mezőbe írandó aláírási kódot. 
4)    Ezt követően a CIB Hard Token-en megjelenő 8 számjegyű kódot adja meg a felületen!
5)    Végül válassza az online felületen a Jóváhagy opciót, amellyel a tranzakció aláírásra kerül!

 

Ha Ön CIB Bank Internet Bankkal rendelkezik, így léphet be, illetve hagyhat jóvá tranzakciókat: 

CIB Internet Bank esetén a belépés és a tranzakciók jóváhagyása a CIB Bank Mobilapplikáció beépített #withKEY token vagy a fizikai CIB Hard Token használatával történhet.

 

Belépés #withKEY token használata esetén

A belépés az Internet Banki rendszerbe a szerződéskötéskor rendelkezésre bocsátott numerikus Felhasználó azonosítóval és a CIB Bank Mobilalkalmazásba épített #withKEY token által generált egyszer használatos jelszóval történik. 

1)    CIB Internet Bank belépési képernyőjén adja meg Felhasználó azonosítóját. A token által generált jelszó megadáshoz lépjen be CIB Bank Mobilalkalmazásba.
2)    A CIB Bank Mobilalkalmazás nyitóképernyőjén található #withKEY funkcióba lépve adja meg a PIN-kódját. 
3)    A CIB Internet Bank bejelentkező képernyőn adja meg a CIB Bank Mobilalkalmazás #withKEY funkciójában megjelenő, 8 karakterből álló Felhasználói azonosítóját (Ügyfélazonosító) és az egyedi #withKEY jelszót
4)    Kattintson az Internet Bank Belépés gombjára. 
5)    Sikeres PIN-kód megadással a tranzakció jóváhagyása sikeresen megtörtént. 

A CIB Bank Mobilalkalmazáson keresztül amennyiben arra alkalmas a készüléke, úgy biometrikus (pl. ujjlenyomat) azonosításra is lehetősége van. 

Tranzakció jóváhagyás #withKEY token használata eseténl

1)    A CIB Internet Bankban adja meg megbízása adatait és kattintson a Bankba küld nyomógombra. 
2)    Bankba küldés után megjelenik az aláíró kódszó beviteli képernyő. 
3)    Kattintson az aláíró kódszó beviteli képernyőn a forgó nyilat szimbolizáló ikonra
4)    Az ikonra kattintás után egy felugró ablak jelenik meg, amely tájékoztatja, hogy „A megbízás végrehajtásához szükséges aláíró kódszót push üzenet formájában elküldtük Önnek a CIB Bank Mobilalkalmazásba. Kérjük, adja meg a tranzakció hitelesítéséhez!
5)    A „Token által generált jelszó” mezőbe írja be a CIB Mobilalkalmazás keretében mobiltelefonjára küldött push üzenetben szereplő aláírási kódot. 
6)    Az aláíró kódszó rögzítése után kattintson az OK gombra a megbízás bankba küldéséhez. 

Az aláírási kód a CIB Bank Mobilalkalmazás által push (felugró) üzenet formájában a mobiltelefonján is, illetve a CIB Bank Mobilalkalmazás Értesítések menüjében is megtekinthető. 

A push (felugró) üzenet tartalma:
•    Üzenet címe: Aláírási kód
•    Push üzenet küldésének dátuma: éééé.hh.nn
•    Funkció, amelyben, amelyben az aláírási kódszót generálta pl: eseti átutalási megbízás
•    A tranzakció jellemzői pl.: eseti forint átutalás esetén az összeg, devizanem, kedvezményezett számlaszáma
•    Aláírási kód: 8 karakterből álló kód, amelyet az Internet Bank „Push üzenetben érkezett aláírási kódszó” mezőbe rögzítendő
•    Jóváhagyás: óra:perc:másodperc ameddig az aláírási kódszó felhasználható
•    A push üzenet küldője: CIB Bank

Amennyiben az aláírási kód nem érkezett meg a mobiltelefonjára vagy bármilyen más okból új aláíró kódszót kíván generálni kattintson ismételten az Internet Bank aláírási kódszó beviteli képernyőjén a forgó nyilat szimbolizáló ikonra. Az aláírási kódot tartalmazó új push (felugró) üzenet küldése a fentiekben leírtak szerint megismétlődik. 

Belépés CIB Hard token használata esetén

A CIB Internet Bank rendszerbe történő belépés a szerződéskötéskor rendelkezésére bocsátott numerikus Felhasználói azonosítóval és a CIB Hard Token által generált egyedi jelszóval történik. 

1)    CIB Internet Bank belépési képernyőjén adja meg a 8 számjegyű Felhasználói azonosítót, melyet a szerződéshez tartozó „Felhasználói melléklet” dokumentum tartalmaz.
2)    A CIB Hard Token eszközt kapcsolja be az „OK” gomb megnyomásával, majd adja meg a korábban beállított, 4 számjegyből álló PIN kódot és nyomja meg újra az „OK” gombot!
3)    Amennyiben a PIN kódot sikeres adta meg, és a képernyőn a SELECT feliratot látja, nyomja meg az 1-es gombot (Login) a 6 jegyű egyedi kód generálásához!
4)    A kódot írja be a CIB Internet Bank bejelentkező képernyőjén a „Token által generált jelszó” mezőbe! 
5)    Kattintson a „Belépés” nyomógombra! 

Tranzakció jóváhagyás CIB Hard token használata eseténl

1)    A CIB Internet Bankban adja meg megbízás adatait és kattintson a Bankba küld nyomógombra. 
2)    Bankba küldés után megjelenik az aláírási kód beviteli képernyő. 
3)    Kattintson az aláíró kódszó beviteli képernyőn a forgó nyilat szimbolizáló ikonra
4)    Az ikonra kattintás után a „Tranzakció megerősítő kód” mezőben megjelenik egy 8 karakter hosszú számsor
5)    Kapcsolja be A CIB Hard Token eszközt az „OK” gomb megnyomásával, majd adja meg a korábban beállított, 4 számjegyből álló PIN kódot, és nyomja meg újra az „OK” gombot! 
6)    Amennyiben a PIN kódot sikeresen adta meg, és a Hard Token képernyőjén a SELECT feliratot látja, nyomja meg a 2-es gombot (Sign)! 
7)    A CIB Internet Bank felületén megjelenő, 8 számjegyből álló „Megerősítő kód” -ot írja be a CIB Hard Token eszközbe, majd nyomja meg újra az „OK” gombot!
8)    A Token által generált kódot írja be a CIB Internet Bank felületén a „Token által generált jelszó” mezőbe! 
9)    Az aláírási kódszó rögzítése után kattintson az OK gombra a megbízás bankba küldéséhez. 


Token eszközzel, és CIB mobilTokennel történő bejelentkezés esetén

 

A CIB Internet Bank rendszerébe történő bejelentkezést megelőzően - tokennel történő azonosítási mód alkalmazása esetén - szükséges, hogy a token használatához megadjon egy Ön által generált, 4 számjegyű PIN kódot, mely a token védelmét szolgálja.

A CIB Internet Bank rendszerébe történő bejelentkezéshez meg kell adnia a következő azonosító adadatokat:
•    Felhasználói azonosító: a rendszerbe történő belépéskor a felhasználót azonosítja. 8 számjegyű karaktersorozat, amely jellemzően megegyezik az Ön GIRO, azaz 3x8 számjegyű számlaszámának középső 8 számjegyével. Ettőlakkor különbözik, ha a szerződéskötéskor eltérő azonosítót igényelt és kapott.
•    CIB mobilToken/Token által generált jelszó: Token eszközzel történő azonosítási mód alkalmazása esetén a Token eszköz által generált egyszer használatos, 6 karakter hosszú, numerikus jelszó.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy CIB Internet Bank rendszerében Aláírást igénylő művelet 2019. szeptember 14. napját követően CIB mobilTokennel/Tokennel.nem végezhető. 

Easy Tokennel történő bejelentkezés esetén

A CIB Internet Bank rendszerébe történő bejelentkezéshez meg kell adnia a következő azonosító adadatokat:
•    Felhasználói azonosító: a rendszerbe történő belépéskor a felhasználót azonosítja. 8 számjegyű karaktersorozat, amely jellemzően megegyezik az Ön GIRO, azaz 3x8 számjegyű számlaszámának középső 8 számjegyével. Ettől akkor különbözik, ha a szerződéskötéskor eltérő azonosítót igényelt és kapott.
•    Belépési jelszó: a CIB Internet Bankba történő bejelentkezéshez szükséges. A jelszó ékezet és szóköz nélküli, minimum 6 és maximum 14, legalább egy betűt és számot kötelező jelleggel tartalmazó alfanumerikus karaktersorozat.

A CIB Internet Bank rendszerében Aláírást igénylő művelet 2019. szeptember 14. napját követően nem végezhető Easy Tokennel. 

 

* Amennyiben igényelte a CIB Internet Bank és a CIB Bank Mobilalkalmazás szolgáltatást is, a bejelentkezés a rendszerekbe azonos felhasználói azonosítással történik. A megbízások megerősítéséhez szükséges aláírási kódszó / aláírási kód is megegyezik.

Technikai segítség

Technikai segítség

Java segédprogram letöltése

  • Az Internet Bank működéséhez szükséges Java segédprogram letöltése - Windows 7/XP/Vista/2000/2003, Linux, MacOS
  • Segédlet a Java segédprogram letöltéséhez és telepítéséhez (PDF fájl, ha Ön nem rendelkezik az Adobe Readerrel, akkor itt ingyen letöltheti.)
  • A JAVA virtuális gép legújabb verziójának frissítése után tapasztalhatja, hogy automatikus figyelmeztetés jelenik meg az Internet bankba történő belépés előtt, amely figyelmeztetést a JAVA automatikusan generálja.
  • A Java legújabb verziójának frissítése után nem lehet elérni a CIB Internet Bankot a CIB Bank honlapján keresztül. Kérjük, telepítse a CIB Internet Bank asztali alkalmazást, hogy az internetbankot továbbra is a megszokott módon használni tudja! 
  • Felhívjuk figyelmét, hogy az Internet bank biztonsági foka továbbra is megfelelő, emiatt azt javasoljuk Önnek, hogy a figyelmeztetésben engedélyezze az alkalmazás hozzáférését, és ezt követően igénybe tudja venni a CIB Internet bank szolgáltatásunkat.
Token

Token

Egyszer használatos jelszót generáló eszköz / #withKEY token, CIB Hard Token

A CIB Internet Bank, a CIB Bank Mobilalkalmazás, a CIB Bank Online, a CIB TPP Csatorna vagy az eBroker szolgáltatásba való belépéshez, megbízások megerősítéséhez a PSD2 direktíva által előírt erős ügyfélhitelesítési elvárásoknak megfelelő #withKEY tokent vagy CIB Hard Tokent használhatja. 

 

2019. szeptember 14. napját követően a CIB Banknál korábban bevezetett Easy Tokennel, CIB mobilTokennel és Token eszközzel történő azonosítási móddal aláírást/jóváhagyást igénylő műveletet nem lehet végezni. Ettől a dátumtól kezdve kizárólag belépésre és információlekérdezésre alkalmasak ezek az eszközök. 

 

Mi az a token?

A token egy, a bank által biztosított jelszógeneráló eszköz (CIB Hard Token) vagy alkalmazás (#withKEY token), amely egyszer használatos jelszavakat hoz létre a CIB Internet Bank,  a CIB Bank Mobilalkalmazás,  a CIB Bank Online, a CIB TPP Csatorna és az eBroker rendszerekbe történő bejelentkezéshez és az aláírást igénylő műveletek jóváhagyásához/elektronikus aláírásához.

 

Hogyan működik a #withKEY token?

A #withKEY token a CIB Bank Mobilalkalmazásban elérhető, PIN kóddal védett jelszógeneráló funkció, amely egy egyszer felhasználható jelszót ad meg. 
Amennyiben igénybe veszi a CIB Internet Bank és a CIB Bank Online szolgáltatást is, a bejelentkezés mindkét internetbankba azonos felhasználói azonosítással történik. Az aláírást igénylő műveletek jóváhagyásához használt aláírási kód is megegyezik #withKEY tokennel történő azonosítás esetén.

 

Hogyan működik a CIB Hard Token?
    
A CIB Hard Token egy fizikai jelszógeneráló eszköz, amely egy egyszer felhasználható jelszót ad meg. 
    
A CIB Hard Token a felhasználó által igényléskor beállított személyes 4 jegyű kód megadása (belépés) után használható. 

 

Milyen jelszógeneráló eszközt (tokent) válasszon?

Mindkét típusú token kiemelt biztonságot nyújt pénzügyeinek intézése során. Amennyiben a számla felett együttes rendelkezési joggal rendelkeznek, a CIB Hard Token használatára van lehetőség, a CIB Bank Mobilalkalmazás részét képező #withKEY token önálló rendelkezési jog esetén vehető igénybe. 

 

Mi történik, ha CIB Bank Mobilalkalmazást tartalmazó telefonját vagy CIB Hard Token eszközét elveszti, vagy ellopják?

Ha észreveszi, hogy mobileszközét, amelyre a CIB Bank Mobilalkalmazást telepítette, vagy CIB Hard Tokenét ellopták, vagy elveszett, azonnal tiltsa le azt a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat (+36 1 4 242 242) felhívásával vagy személyesen bankfiókunkban.

Gyakori kérdések

Gyakori kérdések

Melyek az ajánlott minimális technikai feltételek?

  • Számítógép Windows 10/ 8/7/Vista/2003/2008 operációs rendszerrel.
  • Internet Explorer 8.0-nál, Google Chrome 2.0-nál magasabb verzió illetve FireFox 24.0-nál magasabb verzió
  • Javasoljuk az elérhetô legmagasabb verziószámú böngészô használatát amely alkalmas, Javascript futtatására és SSL-kapcsolat létesítésére. A böngészô telepítésekor, azzal együtt frissítse a JAVA virtuális gépet (JVM) is.
  • Java 1.7 verzió vagy annál magasabb
  • Internetkapcsolat.
  • Minimum 1024X768 képernyôfelbontás és legalább 65 535 színfelbontású képernyôbeállítás.
 

Hogyan lehet a CIB Internet Bank alkalmazást elindítani?

  • A www.cib.hu/cibinternetbank weboldalon a CIB Internet Bank Belépés gombjára kattintva a böngésző futtat egy ellenőrzést azzal kapcsolatban, hogy milyen Java verziót használ. Amennyiben nem a legfrissebb Java technológiát alkalmazza, úgy a böngésző az appletes, tehát a böngésző alapú belépési lehetőséget kínálja fel.
  • Amennyiben a legfrissebb Java technológiát (Java 11-et) használja, úgy a böngésző a CIB Internet Bank asztali alkalmazás letöltését ajánlja fel egy telepítési útmutatóval együtt. A számítógépére telepített CIB Internet Bank alkalmazással továbbra is az eddig megszokott funkciók maradnak elérhetők, függetlenül attól, hogy a gépen milyen verziójú Java fut. (Fontos kiemelni, hogy ez a változás nem érinti a CIB Bank Online néven ismert új internet banki felületet, mely változatlan formában lesz elérhető a CIB Bank honlapján keresztül!) A telepítési útmutatót innen is elérheti.
 

Hogyan lehet hozzájutni a legújabb verziójú böngészőkhöz?

A böngésző legújabb változata díjmentesen letölthető a Microsoft, Google Chrome és Mozilla honlapjáról.

 


Milyen böngésző beállításokat kell elvégezni a rendszer működtetéséhez?

Alapértelmezésben nem kell változtatnia a beállításokon. Ha problémába ütközik, az alábbi beállításokat szükséges ellenőriznie:

Internet Explorer:

    • Java
      • Kattintson az Eszközök/Internet Beállítások (Tools/Internet Options) menüpontokra
      • Válassza ki a Biztonság/Egyéni szint (Security/ Custom level) lehetőséget
      • Ellenőrizze, hogy a "Java engedélyeken" (Java permissions) belül a "Java tiltása" (Disable Java) ne legyen bejelölve

 

  • A JAVA virtuális gép legújabb verziójának frissítése után tapasztalhatja, hogy automatikus figyelmeztetés jelenik meg az Internet bankba történő belépés előtt, amely figyelmeztetést a JAVA automatikusan generálja.
  • Felhívjuk figyelmét, hogy az Internet bank biztonsági foka továbbra is megfelelő, emiatt azt javasoljuk Önnek, hogy a figyelmeztetésben engedélyezze az alkalmazás hozzáférését, és ezt követően igénybe tudja venni a CIB Internet bank szolgáltatásunkat.

 

    • JavaScript
      • Kattintson az Eszközök/Internet Beállítások (Tools/Internet Options) menüpontokra
      • Válassza ki a Biztonság/Egyéni szint (Security/ Custom level) lehetőséget
      • Ellenőrizze, hogy a "Scripting of Java applets" és "Active scripting" engedélyezve (enable) legyen  

FireFox:

Ellenőrizze a Java és Javascript engedélyezését a Eszközök / Kiegészítők / Bővítmények   menüpontban. 

 


Honnan tölthető le, illetve frissíthető a Java virtuális gép?

 


A CIB Internet Bank indításakor figyelmeztetés jelenik meg, hogy a böngésző nem ismeri fel a Tanúsítványkiadó céget, mi a teendő?

A CIB web szerverét a VeriSign Inc. Üzleti Tanúsítványkiadó minősítette. Az Internet Explorer 5.01-es verziójánál régebbit használó ügyfeleknél fordulhat elő, hogy a böngésző nem ismeri fel a tanúsítványkiadó társaságot. A CIB Internet Bank rendszer ettől még elindítható.

 


Mi a Java Applet a CIB Internet Bank vonatkozásában?

Böngészőkön futó, Java programozási nyelven írt program (kis alkalmazás), amely tartalmazza az Internet Bank funkcióit.

A futtatáshoz szükséges minimális Java verizó: Sun Java 1.6

 


Mit jelent az SSL (Secure Socket Layer)?

Szabványos biztonságos csatorna, amely specifikációját a vezető böngészőprogramok teljes mértékben támogatják. Feladata a biztonságos, titkosított csatornát létrehozni az ügyfél és a Banki webszerver között, illetve hitelesíteni az információforrást.

 


Munkahelyről venném igénybe a CIB Internet Bankot. Milyen beállításokat kell ellenőriznem?

Alapesetben ugyanaz az eljárás, mintha otthonról venné igénybe a szolgáltatást. Amennyiben munkahelye tűzfallal rendelkezik, ellenőrizze a proxy beállításokat illetve kérje a rendszer adminisztrátor segítségét, aki segítségért fordulhat bankunk Telefonos Ügyfélszolgálatához a CIB24-hez ((+36 1) 4 242 242, e-mail cím: cib@cib.hu) a technikai feltételek biztosítása érdekében.

Ha már megtörtént a frissítés a Java 11-es verziójára, akkor telepíteni kell a CIB Internet Bank asztali alkalmazást az első pontban írtak szerint. Ha ez nem lehetséges, akkor a munkahelyi gépen sajnos Ön nem fogja tudni használni a CIB Internet Bankot! Ilyen eset lehet például, ha az adminisztrátor engedélye szükséges az alkalmazás telepítéséhez. Ilyen esetben figyelmébe ajánljuk a CIB Bank Mobilalkalmazást, illetve a CIB Bank Online internetbankot, melyeket bárhol, bármikor elérhet.  

 


Akadályozza az Internet banki kapcsolatot, amennyiben saját tűzfallal rendelkezem?

Nem, amennyiben a HTTPS (443) port engedélyezve van rajta legalább az ibank.cib.hu-val.

 


Több felhasználó is igénybe veheti ugyanazt a PC-t úgy, hogy adataik titkosak maradnak?

Természetesen, az Applet bezárásával adataihoz csak ismételt bejelentkezéssel lehet hozzáférni. Amennyiben a visszaigazolásokat elmenti gépére, kérjük figyeljen arra, hogy olyan helyre mentse, ahol csak Ön férhet hozzá.

 


Hozzáférhet valaki más banki adataimhoz az Interneten keresztül?

Nem. Ameddig felhasználói azonosítóját és jelszavát / Token PIN kódját titokban tartja, más nem férhet hozzá adataihoz. Tartsa titokban és ellenőrizze, hogy senki sem figyeli jelszava illetve Token PIN kódja és kódszava megadásakor! A CIB Internet Bankhoz kapcsolódást követően már biztonságos környezetben van, ezt a világszerte alkalmazott biztonságtechnológiai eljárások biztosítják (részleteiben lásd: Biztonságról).

 


Apple Mac (MacBook, iMac, Mac mini, Mac Pro) géppel rendelkezem. Tudom ezzel is használni Internet bankjukat?

Az Apple operációs rendszere alapvetően nem támogatott de többségében használható Safari vagy a legfrissebb Mozilla Firefox böngészővel. Javasuljuk azonban, hogy töltse le a CIB Internet Bank asztali alkalmazást az alábbi linkről, mely Apple operációs rendszerekre is optimalizált.

  • A telepített Java verzió az OS X-hez kiadott 1.5 vagy magasabb verziójú Java lehet.
  • Az OS X "Lion" esetén az 1.6 Java szükséges.
  • A nyomtatás és a pdf dokumentum generálás Apple Mac (MacBook, iMac, Mac mini, Mac Pro) géppel elérhető. A nyomtatáshoz MAC OS 10.6 vagy magasabb verziószám szükséges. Böngésző: Safari, Mozilla Firefox.

A támogatott és tesztelt a Windows operációs rendszer.

 


Az Internet Bank indításakor "Page cannot be displayed" üzenet jelent meg a képernyőn. Mit tegyek?

Ez azt jelenti, hogy az Applet nem tudott letöltődni. Ellenőrizze a böngésző beállításokat (részleteiben lásd: Böngésző beállítások).

 


Technikai jellegű kérdésekkel hová fordulhatok?

Bankunk CIB24 nonstop, telefonos ügyfélszolgálata ((+36 1) 4 242 242), e-mail cím: cib@cib.hu) bármilyen technikai jellegű kérdésben rendelkezésére áll.

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4