Internet Bank első belépés és technikai segítség

CIB Internet Bank aktiválása, első belépés

CIB Internet Bank aktiválása, első belépés

Számítógépen a CIB Internet Bank segítségével gyorsan, egyszerűen és kényelmesen, akár az otthonából tudja intézni banki, befektetési és lízingügyleteit. A klasszikus alapműveleteken túl - mint például a lekérdezések, az átutalási megbízások, a betétlekötések - különféle banki szolgáltatások (pl. bankkártyák) is igényelhetőek, a bankkártyák aktiválhatóak és a kapcsolódó limitek is módosíthatóak. Mindemellett bármely hazai szolgáltató által működtetett mobiltelefon egyenlege is feltölthető.

A CIB Internet Bank szolgáltatást használhatja a CIB bankfiókokban található Internet Bank Pontnál, valamint otthonában vagy bárhol, ahol számítógépet használ, és amelyre a Java segédprogramot letöltötte.

A JAVA virtuális gép legújabb verziójának frissítése után tapasztalhatja, hogy automatikus figyelmeztetés jelenik meg az Internet bankba történő belépés előtt, amely figyelmeztetést a JAVA automatikusan generálja.
Felhívjuk figyelmét, hogy az Internet bank biztonsági foka továbbra is megfelelő, emiatt azt javasoljuk Önnek, hogy a figyelmeztetésben engedélyezze az alkalmazás hozzáférését, és ezt követően igénybe tudja venni a CIB Internet bank szolgáltatásunkat.

A CIB Internet Bankba történő belépés a szerződéskötéskor rendelkezésére bocsátott felhasználói azonosítóval és normál titkos jelszóval ún. jelszógeneráló eszközzel (Easy Token, CIB mobilToken vagy Token eszköz) történő azonosítási mód alkalmazása esetén ezen eszköz által generált, egyszer használatos jelszóval történik.

Ügyfélazonosításhoz szükséges fogalmak magyarázata

Ügyfélazonosításhoz szükséges fogalmak magyarázata

CIB24 telefonos ügyfélszolgálat használatához szükséges azonosítók

  • CIB24 azonosító: a számlakivonat fejlécében és az ügyfélkártyán található 8 számjegyű azonosító, mely a CIB24-en keresztül történő azonosításhoz és a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges.
  • Telefonos Azonosító Kód (TAK): a számlatulajdonos által létrehozott 4 számjegyű titkos kód, mely a CIB24-en keresztül történő azonosításhoz és a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges.

CIB Internet Bankon és mobilCIB szolgáltatásnál használt azonosítók*

Normál titkos jelszóval történő bejelentkezés esetén

  • Felhasználói azonosító: a rendszerbe történő belépéskor a felhasználót azonosítja (2 betű-2 szám-2 betű felépítésű).
  • Belépési jelszó: a CIB Internet Bankba történő bejelentkezéshez szükséges. A jelszó ékezet és szóköz nélküli, minimum 6 és maximum 14, legalább egy betűt és számot kötelező jelleggel tartalmazó alfanumerikus karaktersorozat, amely megváltoztatását a CIB Bank biztonsági okokból 90 naponta ismételten kérni fogja Öntől.
  • Aláírási kódszó: a megbízások hitelesítésére szolgáló, Ön által a szolgáltatás igénylésekor megadott kódszó, amit bármikor meg is változtathat.

Token eszközzel, és CIB mobilTokennel történő bejelentkezés esetén

A CIB Internet Bank rendszerébe történő bejelentkezést megelőzően - Tokennel történő azonosítási mód alkalmazása esetén - szükséges, hogy a Token eszköz használatához megadjon egy Ön által generált, 4 számjegyű PIN kódot, mely a Token eszköz védelmét szolgálja.

A CIB Internet Bank rendszerébe történő bejelentkezéshez meg kell adnia a következő azonosító adadatokat:

  • Felhasználói azonosító: a rendszerbe történő belépéskor a felhasználót azonosítja. 8 számjegyű karaktersorozat, amely jellemzően megegyezik az Ön GIRO, azaz 3x8 számjegyű számlaszámának középső 8 számjegyével. Ettőlakkor különbözik, ha a szerződéskötéskor eltérő azonosítót igényelt és kapott.
  • CIB mobilToken/Token által generált jelszó: Token eszközzel történő azonosítási mód alkalmazása esetén a Token eszköz által generált egyszer használatos, 6 karakter hosszú, numerikus jelszó.

A CIB Internet Bank rendszerében az Aláírást igénylő műveletek jóváhagyásához meg kell adnia a következő azonosító adadatot:

  • CIB mobilToken/Token által generált jelszó: az Aláírást igénylő műveletek (megbízások) jóváhagyásához szükséges, a Token eszköz által generált, egyszer használatos, 6 karakter hosszú, numerikus jelszó.

Easy Tokennel történő bejelentkezés esetén

A CIB Internet Bank rendszerébe történő bejelentkezéshez meg kell adnia a következő azonosító adadatokat:

  • Felhasználói azonosító: a rendszerbe történő belépéskor a felhasználót azonosítja. 8 számjegyű karaktersorozat, amely jellemzően megegyezik az Ön GIRO, azaz 3x8 számjegyű számlaszámának középső 8 számjegyével. Ettől akkor különbözik, ha a szerződéskötéskor eltérő azonosítót igényelt és kapott.
  • Belépési jelszó: a CIB Internet Bankba történő bejelentkezéshez szükséges. A jelszó ékezet és szóköz nélküli, minimum 6 és maximum 14, legalább egy betűt és számot kötelező jelleggel tartalmazó alfanumerikus karaktersorozat.
  • Easy Token által generált jelszó: Easy Token által generált egyszer használatos, 6 karakter hosszú numerikus, jelszó.

A CIB Internet Bank rendszerében az Aláírást igénylő műveletek jóváhagyásához meg kell adnia a következő azonosító adadatot:

  • Easy Token által generált jelszó: az Aláírást igénylő műveletek (megbízások) jóváhagyásához szükséges, az Easy  Token eszköz által generált, egyszer használatos, 6 karakter hosszú, numerikus jelszó.
     

* Amennyiben igényelte a CIB Internet Bank és a mobilCIB szolgáltatást is, a bejelentkezés a rendszerekbe azonos felhasználói azonosítással történik. A megbízások megerősítéséhez szükséges aláírási kódszó / aláírási kód is megegyezik.

Technikai segítség

Technikai segítség

Java segédprogram letöltése

 

  • Segédlet a Java segédprogram letöltéséhez és telepítéséhez (PDF fájl, ha Ön nem rendelkezik az Adobe Readerrel, akkor itt ingyen letöltheti.)

 

  • A JAVA virtuális gép legújabb verziójának frissítése után tapasztalhatja, hogy automatikus figyelmeztetés jelenik meg az Internet bankba történő belépés előtt, amely figyelmeztetést a JAVA automatikusan generálja.

 

  • Felhívjuk figyelmét, hogy az Internet bank biztonsági foka továbbra is megfelelő, emiatt azt javasoljuk Önnek, hogy a figyelmeztetésben engedélyezze az alkalmazás hozzáférését, és ezt követően igénybe tudja venni a CIB Internet bank szolgáltatásunkat.
Token

Token

Egyszer használatos jelszót generáló eszköz / Token

A kiemelt biztonság elérése érdekében használjon tokent, a CIB Internet Bank, a mobilCIB vagy az eBroker szolgáltatásba való belépéshez, megbízások megerősítéséhez!

Mi az a token?

A token egy a Bank által biztosított jelszógeneráló eszköz vagy alkalmazás, amely egyszer használatos jelszavakat hoz létre a CIB Internet alapú elektronikus szolgáltatásokba

  • a CIB Internet Bank,
  • a mobilCIB és
  • az eBroker rendszerekbe történő

bejelentkezéshez és
az aláírást igénylő műveletek jóváhagyásához/elektronikus aláírásához.

Miért válasszon Jelszógeneráló eszközt (tokent)?

A token kiemelt biztonságot nyújt pénzügyeinek intézése során a CIB Internet Bank, mobilCIB vagy eBroker szolgáltatások igénybe vételekor. A CIB Bank több, egyszer használatos jelszó generátor,

  • a Bank részéről már korábban is biztosított úgynevezett Token,
  • az újonnan bevezetett Easy Token eszköz és
  • a mobileszközökre letölthető CIB mobilToken alkalmazás

használatát biztosítja. Ezek közül kiválaszthatja az Ön számára leginkább megfelelőt.

Milyen további előnyei vannak a Token használatának?

  • A banki rendszer a token adatai alapján ellenőrzi a felhasználói jogosultságot,
  • Korlátlan számú egyszeri jelszó generálható,
  • Könnyen használható.

CIB mobilToken

Hogy bárhonnan, bármikor beléphessen elektronikus szolgáltatásainkba

Amennyiben Ön olyan mobileszközzel rendelkezik, amely képes alkalmazások letöltésére, és futtatására, válassza a CIB mobilToken alkalmazást. A CIB mobilToken könnyen és egyszerűen letölthető, így külön eszköz használata nélkül, intézheti pénzügyeit CIB Internet Bankon, mobilCIB-en vagy eBroker szolgáltatáson keresztül.

A CIB mobilToken alkalmazást, mobil eszköze operációs rendszerek alkalmazás áruházából, vagy az alábbi linkre kattintva tudja letölteni.

Az alkalmazás letöltése és a sikeres regisztrációt követően Önnek nem kell mást tennie a CIB Internet Bank, mobilCIB vagy eBroker szolgáltatások használata során, mint a CIB mobil Token alkalmazás által generált 6 számjegyű jelszót) beírnia a szolgáltatásokba történő belépéskor és a tranzakciók, megbízások (aláírást igénylő műveletek) elektronikus aláírásakor, jóváhagyásakor.

Hogyan lehet CIB mobilToken-t igényelni?

A CIB mobilToken alkalmazás igényléséhez szükséges a CIB Internet alapú Elektronikus Szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződés megkötése illetve módosítása, melyet bármely bankfiókunkban megtehet. Amennyiben Ön egyedüli felhasználója a számlájához tartozó CIB Internet Bank, mobilCIB vagy eBroker szolgáltatásunknak, a szerződésmódosítást a CIB Internet Bank felületen is megteheti, így nem kell a bankfiókba befáradnia. Bankfióki igénylés esetén kérjük, hozza magával azonosító okmányait.


Mi történik, ha a CIB mobilToken alkalmazással rendelkező mobileszközét elveszti, vagy ellopják?

Amennyiben az eszköz elveszett, vagy ellopták, kérheti a CIB mobilToken ideiglenes felfüggesztését, lopás esetén pedig azonnali tiltását az éjjel-nappal hívható CIB 24 telefonos ügyfélszolgálaton a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon vagy bármelyik bankfiókunkban. A letiltott CIB mobilToken helyett új mobilToken regisztrációt (Újraregisztráció) igényelhet mobil eszközére a CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, illetve személyesen bármely bankfiókunkban.

Easy Token

A biztonságos bankolás eszköze

Az Easy Token eszköz használata nagyon egyszerű. Önnek nem kell mást tennie a CIB Internet Bank, mobilCIB vagy eBroker szolgáltatások használata során, mint az eszközön lévő gomb megnyomásával generált 6 számjegyű számsort („egyszer használatos jelszó”) beírnia a „Token által generált jelszó” mezőbe. Erre mind a szolgáltatásokba történő belépéskor mind a tranzakciók, megbízások (aláírást igénylő műveletek) elektronikus aláírásakor, jóváhagyásakor szükség van.

Hogyan lehet Easy Token-t igényelni?

Easy Token eszközt bármely bankfiókunkban igényelhet, melyet a CIB Internet alapú Elektronikus Szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződés megkötése illetve módosítása után, azonnal az Ön rendelkezésére bocsátunk. Az igénylés alkalmával kérjük, hozza magával személyazonosító okmányait.

Mi történik, ha az Easy Token elveszett, vagy ellopják?

Amennyiben az eszköz elveszett, vagy elhagyta, kezdeményezheti az Easy Token ideiglenes felfüggesztését, lopás esetén pedig az azonnali tiltását az éjjel-nappal hívható CIB 24 telefonos ügyfélszolgálaton a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon. A letiltott Easy Token pótlását bármelyik bankfiókunkban kérheti.

Gyakori kérdések

Gyakori kérdések

Melyek az ajánlott minimális technikai feltételek?

  • Számítógép Windows 10/ 8/7/Vista/2003/2008 operációs rendszerrel.
  • Internet Explorer 8.0-nál és FireFox 24.0-nál magasabb verzió
  • Javasoljuk az elérhetô legmagasabb verziószámú böngészô használatát amely alkalmas, Javascript futtatására és SSL-kapcsolat létesítésére. A böngészô telepítésekor, azzal együtt frissítse a JAVA virtuális gépet (JVM) is.
  • Java 1.7 verzió vagy annál magasabb
  • Internetkapcsolat.
  • Minimum 1024X768 képernyôfelbontás és legalább 65 535 színfelbontású képernyôbeállítás.

Hogyan lehet hozzájutni a legújabb verziójú böngészőkhöz?

A böngésző legújabb változata díjmentesen letölthető a Microsoft és Mozilla honlapjáról.

Milyen böngésző beállításokat kell elvégezni a rendszer működtetéséhez?

Alapértelmezésben nem kell változtatnia a beállításokon. Ha problémába ütközik, az alábbi beállításokat szükséges ellenőriznie:

Internet Explorer:

  • Java
    • Kattintson az Eszközök/Internet Beállítások (Tools/Internet Options) menüpontokra
    • Válassza ki a Biztonság/Egyéni szint (Security/ Custom level) lehetőséget
    • Ellenőrizze, hogy a "Java engedélyeken" (Java permissions) belül a "Java tiltása" (Disable Java) ne legyen bejelölve
       

A JAVA virtuális gép legújabb verziójának frissítése után tapasztalhatja, hogy automatikus figyelmeztetés jelenik meg az Internet bankba történő belépés előtt, amely figyelmeztetést a JAVA automatikusan generálja.

Felhívjuk figyelmét, hogy az Internet bank biztonsági foka továbbra is megfelelő, emiatt azt javasoljuk Önnek, hogy a figyelmeztetésben engedélyezze az alkalmazás hozzáférését, és ezt követően igénybe tudja venni a CIB Internet bank szolgáltatásunkat.
 

  • JavaScript
    • Kattintson az Eszközök/Internet Beállítások (Tools/Internet Options) menüpontokra
    • Válassza ki a Biztonság/Egyéni szint (Security/ Custom level) lehetőséget
    • Ellenőrizze, hogy a "Scripting of Java applets" és "Active scripting" engedélyezve (enable) legyen  

FireFox:

Ellenőrizze a Java és Javascript engedélyezését a Eszközök / Kiegészítők / Bővítmények   menüpontban. 

Honnan tölthető le, illetve frissíthető a Java virtuális gép?

Windows operációs rendszerű PC -ken futtatott Internet Explorerhez
MacOS operációs rendszeren futtatott böngészőkhöz

A CIB Internet Bank indításakor figyelmeztetés jelenik meg, hogy a böngésző nem ismeri fel a Tanúsítványkiadó céget, mi a teendő?

A CIB web szerverét a VeriSign Inc. Üzleti Tanúsítványkiadó minősítette. Az Internet Explorer 5.01-es verziójánál régebbit használó ügyfeleknél fordulhat elő, hogy a böngésző nem ismeri fel a tanúsítványkiadó társaságot. A CIB Internet Bank rendszer ettől még elindítható.

Mi a Java Applet a CIB Internet Bank vonatkozásában?

Böngészőkön futó, Java programozási nyelven írt program (kis alkalmazás), amely tartalmazza az Internet Bank funkcióit.

A futtatáshoz szükséges minimális Java verizó: Sun Java 1.6

Mit jelent az SSL (Secure Socket Layer)?

Szabványos biztonságos csatorna, amely specifikációját a vezető böngészőprogramok teljes mértékben támogatják. Feladata a biztonságos, titkosított csatornát létrehozni az ügyfél és a Banki webszerver között, illetve hitelesíteni az információforrást.

Munkahelyről venném igénybe a CIB Internet Bankot. Milyen beállításokat kell ellenőriznem?

Alapesetben ugyanaz az eljárás, mintha otthonról venné igénybe a szolgáltatást. Amennyiben munkahelye tűzfallal rendelkezik, ellenőrizze a proxy beállításokat illetve kérje a rendszer adminisztrátor segítségét, aki segítségért fordulhat bankunk Telefonos Ügyfélszolgálatához a CIB24-hez ((+36 1) 4 242 242, e-mail cím: cib@cib.hu) a technikai feltételek biztosítása érdekében.

Akadályozza az Internet banki kapcsolatot, amennyiben saját tűzfallal rendelkezem?

Nem, amennyiben a HTTPS (443) port engedélyezve van rajta legalább az ibank.cib.hu-val.

Több felhasználó is igénybe veheti ugyanazt a PC-t úgy, hogy adataik titkosak maradnak?

Természetesen, az Applet bezárásával adataihoz csak ismételt bejelentkezéssel lehet hozzáférni. Amennyiben a visszaigazolásokat elmenti gépére, kérjük figyeljen arra, hogy olyan helyre mentse, ahol csak Ön férhet hozzá.

Hozzáférhet valaki más banki adataimhoz az Interneten keresztül?

Nem. Ameddig felhasználói azonosítóját és jelszavát / Token PIN kódját titokban tartja, más nem férhet hozzá adataihoz. Tartsa titokban és ellenőrizze, hogy senki sem figyeli jelszava illetve Token PIN kódja és kódszava megadásakor! A CIB Internet Bankhoz kapcsolódást követően már biztonságos környezetben van, ezt a világszerte alkalmazott biztonságtechnológiai eljárások biztosítják (részleteiben lásd: Biztonságról).

Apple Mac (MacBook, iMac, Mac mini, Mac Pro) géppel rendelkezem. Tudom ezzel is használni Internet bankjukat?

Az Apple operációs rendszere alapvetően nem támogatott de többségében használható Safari vagy a legfrissebb Mozilla Firefox böngészővel.

  • A telepített Java verzió az OS X-hez kiadott 1.5 vagy magasabb verziójú Java lehet.
  • Az OS X "Lion" esetén az 1.6 Java szükséges.
  • A nyomtatás és a pdf dokumentum generálás Apple Mac (MacBook, iMac, Mac mini, Mac Pro) géppel elérhető. A nyomtatáshoz MAC OS 10.6 vagy magasabb verziószám szükséges. Böngésző: Safari, Mozilla Firefox.

A támogatott és tesztelt a Windows operációs rendszer.

Az Internet Bank indításakor "Page cannot be displayed" üzenet jelent meg a képernyőn. Mit tegyek?

Ez azt jelenti, hogy az Applet nem tudott letöltődni. Ellenőrizze a böngésző beállításokat (részleteiben lásd: Böngésző beállítások).

Technikai jellegű kérdésekkel hová fordulhatok?

Bankunk CIB24 nonstop, telefonos ügyfélszolgálata ((+36 1) 4 242 242), e-mail cím: cib@cib.hu) bármilyen technikai jellegű kérdésben rendelkezésére áll.

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
9. Kártyatiltás és aktiválás
Kártyatiltás
9 1
Kártyaaktiválás
9 2
1. Lakossági ügyintézés
Számlaügyintézés
1 1
Kártyaügyintézés
1 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
1 3
Hitel ügyintézés
1 4
Internetbank ügyintézés
1 5
Lízing ügyintézés
1 6
Biztosítások ügyintézése
1 7
2. Vállalkozások ügyintézése
Számlaügyintézés
2 1
Kártyaügyintézés
2 2
Megtakarítás és értékpapír ügyintézés, eBroker
2 3
Hitelügyintézés
2 4
Internetbank ügyintézés
2 5
Lízing ügyintézés
2 6
Biztosítások ügyintézése
2 7
3. Angol nyelvű menü
Angol nyelvű menü
3
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Hitelek és lízing
4 1
Lakossági szolgáltatások
4 2
Vállalkozások szolgáltatásai
4 3
Kérjen visszahívást! Chat