• Nincs találat

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer

Kedves Ügyfelünk!

Örömmel tájékoztatjuk, hogy 2020. március 2-án elindul az Azonnali Fizetési Rendszer, és így a legfeljebb 10 millió Ft összegű, elektronikus csatornán indított, belföldi forint átutalási megbízások 5 másodperc alatt teljesülnek a nap 24 órájában, hétvégén is.

Mit érdemes tudni az Azonnali Fizetési Rendszerről?

Az Azonnali Fizetési Rendszer vagy röviden AFR egy új bankközi elszámolási rendszer, amely lehetővé teszi, hogy 2020. március 2-től az ügyfelek legfeljebb 10 millió forintig elektronikus csatornán indított, nem értéknapos átutalási és átvezetési megbízásai az év minden napján a nap 24 órájában 5 másodperc alatt teljesüljenek. Ezen kívül a szolgáltatás keretein belül lehetőség van arra, hogy a kedvezményezett számára úgynevezett másodlagos számlaazonosító – például mobiltelefonszám vagy e-mail cím – megadásával indítsunk átutalási megbízásokat.

Milyen tranzakciók teljesülnek az AFR-ben? 

Az átutalási (és saját számlák között átvezetési) megbízások akkor teljesüknek az Azonnali Fizetési Rendszerben, ha megfelelnek az alábbi feltételeknek: 
-    Elektronikus csatornán (többek között CIB Bank Mobilalkalmazáson, CIB Bank Online-on, CIB Internet Bankon, CIB TPP csatornán, Business Terminálon vagy CIB Business Online-on) indítják. A pontos felsorolást a vonatkozó üzletszabályzatok tartalmazzák. 
-    Forint fizetési számla terhére történik a tranzakció.
-    Maximum 10 millió forint összegű. 
-    A tranzakció devizaneme forint. 
-    Nem értéknapos megbízások. 
-    A nem fogyasztónak minősülő ügyfelek (azaz az egyéni vállalkozók, illetve a társas vállalkozások) által indított elektronikus csatornákon nem kötegben indított eseti forint átutalási megbízások. 

Többek között melyek azok a tranzakciók, amelyek NEM az AFR-ben teljesülnek?
-    A bankfiókban vagy CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül indított eseti forint átutalási megbízások.
-    Az elektronikus csatornákon (többek között CIB Bank Mobilalkalmazáson, CIB Bank Online-on, CIB Internet Bankon, CIB TPP-n, Business Terminálon vagy CIB Business Online-on) megadott 10 millió forint feletti eseti forint átutalási megbízások. (Az AFR-el érintett csatornák pontos felsorolását a vonatkozó üzletszabályzatok tartalmazzák.)
-    Az értéknapos, a rendszeres átutalási és a csoportos beszedési megbízások. 
-    A nem fogyasztónak minősülő ügyfelek (azaz az egyéni vállalkozók, illetve a társas vállalkozások) által indított elektronikus csatornákon kötegben indított eseti forint átutalási megbízások. 

Hogyan indítható utalás az AFR-ben?

A megbízás a szokott módon, eseti átutalásként indítható a fentebb felsorolt elektronikus csatornákon. A tranzakció 2020. március 2-től automatikusan az Azonnali Fizetési Rendszerben teljesül, ha megfelel a fent részletezett elvárásoknak. Nincs szükség semmilyen előzetes beállításra vagy szerződéskötésre. Fontos, hogy ez nem egy választható opció, a feltételeknek megfelelő megbízások automatikusan az AFR-ben teljesülnek.

Mit jelent a másodlagos számlaazonosító?

A számlatulajdonos fizetési számlájának azonosítására a jelenleg használat egyedi pénzforgalmi jelzőszám (GIRO számlaszám) mellett az Azonnali Fizetési Rendszerben úgynevezett másodlagos számlaazonosítót, azaz mobiltelefonszámot, e-mail címet, adóazonosító jelet vagy adószámot is lehet használni. Fontos, hogy a másodlagos számlaazonosítót először regisztrálni kell ahhoz, hogy használni lehessen.


További részletekért kérjük, látogasson el a www.cib.hu/afr oldalra, vagy forduljon bizalommal munkatársainkhoz éjjel-nappal hívható CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon vagy bármely bankfiókunkban.

Üdvözlettel:

CIB Bank 

Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4