• Nincs találat

A CIB Internet Bank biztonságos használata

Amit Öntől kérünk

A biztonsági kockázat minimalizálása érdekében

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben internetes böngészőjét más oldalak megnyitásához is használja, akkor a CIB Internet Bank biztonságos használatához feltétlenül frissítse Java segédprogramját, valamint engedélyezze a böngészőben a Java-s alkalmazások futtatását.

Az Internet Bank működéséhez szükséges Java segédprogram letöltése: http://java.com/en/download/manual.jsp

Emellett kérjük, hogy a biztonsági kockázat minimalizálása érdekében banki ügyeinek intézése során gondoskodjon a megfelelő biztonságos környezet kiválasztásáról és kialakításáról. Kérjük, olvassa el az alábbi, ezzel kapcsolatos hasznos tanácsainkat is. 

Biztonságos környezet kialakítása, kiválasztása

Az Internet Bank használata során gondoskodjon a megfelelő biztonságos környezet kiválasztásáról, vagy kialakításáról. Ehhez az alábbiak figyelembevételét javasoljuk:

  • Csak olyan jogtiszta, megbízható helyről beszerzett operációs rendszert használjon, amelynek automatikus frissítését bekapcsolta!
  • Működtessen a számítógépén tűzfal és vírusvédelmi szoftvereket, amelyek automatikusan frissülnek!
  • A számítógépére csak ellenőrzött forrásból származó programokat telepítsen, ezek rendszeres frissítéséről is gondoskodjon!
  • Ezeket a frissítési lehetőségeket az operációs rendszerek, tűzfalak, vírusírtók és egyéb programok általában alapbeállításként is felajánlják, kérjük éljen ezekkel a lehetőségekkel, ne kapcsolja ki ezeket!
  • Amennyiben az Internet Bankot idegen, nem megszokott helyről jelszavas azonosítás mellett használja, javasoljuk, hogy amint lehetősége nyílik, egy biztonságosnak ítélt (jellemzően saját) számítógépen (vagy a CIB24 felhívásával) cserélje le a belépési jelszavát és aláíró kódszavát újakra.
  • Folyamatosan ellenőrizze, hogy számítógépe nem vírusos-e (különösen: Trójai vírusok). Javasoljuk, hogy ne tartson nyitva más böngésző ablakot és ne futtasson az Internet Bank használata során más programokat. 

Adathalász kísérletek megakadályozása

A CIB Bank semmilyen esetben nem kéri sem e-mailben, sem SMS-ben az ügyfél azonosítóit, és nem is szólítja fel ezek megadására vagy megváltoztatására.

Kizárólag  a CIB Bank által publikált oldalakról használja az CIB Internet Bank és a mobilCIB szolgáltatást, azaz:

  • CIB Internet Bank esetén: http://ibank.cib.hu vagy https://ibank.cib.hu (közvetlen elérés a www.cib.hu oldalról) 
  • mobilCIB szolgáltatás esetén: m.cib.hu

A CIB Internet Bank használat során - még mielőtt megadná a felhasználói azonosítót és jelszót -, győződjön meg arról, hogy számítógépe a CIB Bank szerverével kommunikál és megfelelő biztonsági körülmények között! Ehhez az alábbiakat kell ellenőriznie:

  • Web cím: http://ibank.cib.hu  vagy https://ibank.cib.hu
  • Browser státusz sorában található ikonok valamelyikére (biztonsági kulcs/lezárt lakat) kattintva a VeriSign által kibocsátott digitális igazolvány jelenik meg.
  • A VeriSign tanúsítja, hogy az adatok a CIB Bank biztonsági web szerveréről érkeznek. Ha más jelenne meg kérjük szakítsa meg a kapcsolatot! 


Titkos azonosítók és jelszavak

Normál titkos jelszóval történő azonosítás esetén felhasználói azonosítóját, jelszavát és aláírási kódszavát tartsa titokban! Ellenőrizze, hogy senki sem figyeli jelszava és kódszava megadásakor és semmilyen körülmény között ne hozza nyilvánosságra őket. Ha úgy érzi, hogy illetéktelen személyek megtudták jelszavát változtassa meg az Internet banki rendszeren keresztül vagy azonnal tiltsa le a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat ((+36 1) 4 242 242) felhívásával (ez Telefonos Azonosító Kód megadása nélkül tehető meg) vagy személyesen bankfiókunkban. Igényelje Biztonsági SMS szolgáltatásunkat, amellyel nyomon követheti az internetbanki bejelentkezéseit, jelentősen csökkentve a biztonsági kockázatot!

Token eszközzel történő azonosítás esetén felhasználói azonosítóját és Token PIN kódját tartsa titokban! Ellenőrizze, hogy senki sem figyeli a PIN kód megadásakor és semmilyen körülmény között ne hozza nyilvánosságra. Ha úgy érzi, hogy illetéktelen személyek megtudták PIN kódját, változtassa meg a Token eszközön keresztül. Ha észreveszi, hogy Token eszközét ellopták, vagy elveszett azonnal tiltassa le a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat ((+36 1) 4 242 242) felhívásával vagy személyesen bankfiókunkban.

Kilépés

Internet banki műveletei befejezését követően kattintson a „Kilépés” gombra, vagy az Applet jobb felső sarkában található X jelre.

A CIB Bank a kommunikációs csatorna és a banki rendszerek tekintetében a legmodernebb eljárásokkal teszi teljesen biztonságossá a szolgáltatást. Az Ön közreműködésével a felhasználói oldalon is elérhető a maximális biztonság.

Amit a CIB Bank rendszere nyújt

A Bank által alkalmazott biztonsági megoldást az Internet banki technológiai megoldások kidolgozásában világvezető Encorus Technologies Ltd. (korábban Brokat Infosystem AG) nyújtotta, amelyet kategóriájában az Európai Unió magas biztonsági szintű minősítésben részesített.

  • A CIB Internet bankjának alkalmazás szintű titkosítását egyedi megoldás biztosítja az ügyfél gépén futó "kis-alkalmazás (applet)" és a bank oldali szerveralkalmazás között. E titkosításhoz, egy alkalommal használatos titkos kulcs generálódik az egér mozgatásával, az Internet Bankba történő minden belépéskor. Az adatkapcsolat titkosságáért az Ön számítógépe és a CIB Bank szervere között a böngészők által nyújtott standard SSL technológia felel.
  • Bejelentkezéshez és megbízások hitelesítéséhez kétféle azonosítási mód választható:
  • A felhasználói azonosító és normál titkos jelszó használatán túl megbízások hitelesítése aláírási kódszóval, illetve
  • a felhasználói azonosítón túl Token eszköz által generált jelszóval (belépéshez, illetve megbízások hitelesítéséhez). 
  • Normál titkos jelszó esetén az első bejelentkezéskor jelszavát kötelező jelleggel meg kell változtatni (ékezet és szóköz nélküli, minimum 6 és maximum 14, legalább egy betűt és számot kötelező jelleggel tartalmazó karaktersorozat), amely megváltoztatását bankunk 90 naponta ismételten kérni fogja.
  • Többszöri sikertelen bejelentkezést, illetve megbízás megerősítést követően a rendszer biztonsági okokból letiltja a hozzáférést. Ekkor a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat ((+36 1) 4 242 242) felhívásával (CIB Telefonos Azonosító Kóddal történő azonosítást követően) lakossági ügyfeleink vagy személyesen bankfiókban bármely ügyfelünk kérheti a letiltás feloldását.
  • Amennyiben rendelkezik mobiltelefonnal  felhasználói azonosító aktiválásáról, minden Internet banki sikeres belépésről, letiltásról, valamint a letiltás feloldásáról rövid szöveges üzenetet (Biztonsági SMS) kérhet.
  • A CIB Bank több szolgáltatási csomaggal áll rendelkezésére, amelyek összeállításánál kiemelkedő helyen álltak a biztonsági szempontok. A Kártya, a Lekérdezési és az Alap szolgáltatáscsomag átutalási funkciót nem tartalmaz. A Teljes csomag a CIB Internet Bank valamennyi szolgáltatásának elérését biztosítja.
  • Illetéktelen hozzáférés elkerülése végett, amennyiben percekig nem használja a rendszert automatikusan kiléptetésre kerül (utolsó három perctől a státuszsor jobb sarkában visszaszámlálás kezdődik) a bejelentkező képernyőt megjelenítve, ahol a belépéshez újra meg kell adnia felhasználói azonosítóját és jelszavát.
  • A CIB Bank szerverét a VeriSign minősítette.
  • A CIB Bank szerverét tűzfal védi.
Gondoskodjunk együtt online biztonságáról!

Gondoskodjunk együtt online biztonságáról!

Segítünk, mire figyeljen az online megoldások biztonságos használata érdekében.
Segíthetünk?

Hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat!

CIB24 menütérkép
(+36 1) 4 242 242
  • Befektetési tranzakciók és információk: munkanapokon 8:00-18:00
  • Meglévő hitel és lízing ügyintézés: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00 
  • Biztosítás kötés és információ: hétfő 8:00-20:00, kedd-péntek 8:00-18:00
  • Kereskedői kártyaelfogadás: 0-24 
  • Számlaügyintézés: 0-24
9. Bankkártya és e-csatorna tiltás, adathalászat
1. Azonosítás
Egyenleglekérdezés és számlainformáció
1 1
Regisztrációs kód igénylés és Digitális szolgáltatás
1 2
Megtakarítás és befektetés
1 3
Bankkártya aktiválás, kártyaügyintézés, mobilfizetés
1 4
Lízing
1 5
Hitelek
1 6
Biztosítás
1 7
2. Azonosítás nélkül
Bankkártya
2 1
Készpénzfelvétel bejelentés
2 2
Megtakarítás és befektetés
2 3
Digitális szolgátatások
2 4
Lízing
2 5
Hitel
2 6
Biztosítás
2 7
4. CIB termékkel nem rendelkező érdeklődők
Személyikölcsön, hitelkártya igénylés
4 1
Fedezetes hitelek
4 2
Új lakossági számla érdeklődés
4 3
Vállalati termékek
4 4

A CIB honlap sütiket használ, ezek segítségével tudjuk biztosítani a legjobb böngészési élményt. Az összes süti elfogadására kattintva, Ön beleegyezik, hogy a sütiket eltároljuk az eszközén. A sütik segítségével megkönnyítjük az oldalon a navigációt, és azokat az oldalhasználat elemzésére és marketing célokra használjuk fel. (Süti szabályzat)