EnglishAAA

CIB mobilToken

A CIB mobilToken egy PIN kóddal védett jelszógeneráló mobil alkalmazás, ami egy egyszer felhasználható jelszót generál.

A jelszó biztonsági kódként szolgál a CIB Internet alapú elektronikus szolgáltatásokba (CIB Internet Bank, mobilCIB és eBroker) történő bejelentkezéshez és a megbízások megerősítéséhez (aláírást igénylő műveletek elektronikus aláírásához, jóváhagyásához).

Belépéskor a Felhasználó azonosítót és a CIB mobilToken által generált jelszót kell beírni, amelyet a banki rendszer a CIB mobilToken adatai alapján ellenőriz.

A szolgáltatás a legelterjedtebb mobil operációs rendszereken elérhető*.

Alkalmazás letöltése, Használati útmutató

Videófilmek

A CIB mobilToken alkalmazás telepítése, regisztráció  

Mielőtt a CIB mobilToken alkalmazást használni kezdi, első lépésben szüksége van arra, hogy szerződést kössön a CIB mobilToken azonosítási módra.

 

1. Győződjön meg arról, hogy elérhető-e a CIB mobilToken az Ön mobil eszközére: lépjen be operációs rendszere megfelelő alkalmazás áruházába, vagy ellenőrizze, hogy mobil eszközének operációs rendszere szerepel-e a CIB Bank honlapján felsorolt, támogatott mobil operációs rendszerek listáján.

2. Amennyiben mobil eszköze alkalmas a CIB mobilToken használatára, telepítse azt az alkalmazás áruházból vagy a CIB Bank honlapjáról. A letöltéshez és telepítéshez aktív internetes adatkapcsolat szükséges (mobilinternet/wifi)!

  • Figyelem! A mobileszköz operációs rendszerének frissítése, újratelepítése esetén, vagy a mobilToken alkalmazás újabb verzióra frissítése esetén, a korábban használt helyes PIN kódhoz tartozó PIN kód emlékeztető (egy ország neve és annak zászlaja) bizonyos mobilkészülékek és operációs rendszerek esetében megváltozhat.

Alkalmazás letöltése

  • A CIB mobilToken alkalmazás IOS7-es verzióra optimalizált változata elérhető és letölthető az Apple alkalmazás áruházból (App Store). Ha olyan Iphone készülékkel rendelkezik, amelynek operációs rendszerét IOS 6-os verzióról IOS 7-es verzióra frissíti, vagy ezt már korábban megtette (Iphone 4 készülékek, vagy annál újabb típus) ajánlott a CIB mobilToken alkalmazást is ezt követően frissíteni.

Támogatott mobil operációs rendszerek

Letöltési linkek

vagy QR kód

Android operációs rendszer (1.6 vagy újabb verzió) *

    

iOS operációs rendszer (4.3.0 vagy újabb verzió) *

 

Windows Phone operációs rendszer (7.5 vagy újabb verzió) *

Blackberry OS10

Korlátozottan elérhető az alábbi rendszereken:

Java2 ME (MIDP 2.0 és CLDC 1.1)

Letöltés

 

* A nem gyári verziójú operációs rendszeren vagy nem hivatalos forrásból származó frissített vagy módosított operációs rendszeren futó alkalmazás esetleges hibáiért Bankunk nem vállal felelősséget. Kérjük, mobileszközén ne módosítsa az operációs rendszer gyári beállításait és frissítéseket csak hivatalos forrásból töltsön le!

3. A telepítést követően indítsa el a CIB mobilTokent az alábbi ikon segítségével.

4. Az első használatot megelőzően ( a szerződés megkötése után) a CIB mobilTokent regisztrálni kell a banktól kapott regisztrációs kód segítségével a kód megkapásától számított 24 órán belül.

Amennyiben CIB Internet Bankon módosította a jelenlegi szerződését a regisztrációd kód a CIB  Internet Bankon keresztül kapott QR kód formájában is megjelenik a sms-ben kapott regisztrációs kódon kívül. Ezt a kódot adja meg a QR kód leolvasásával  vagy a Banktól sms-ben kapott regisztrációs kódot begépelésével

Figyelem! A regisztrációs folyamat során aktív internetes adatkapcsolat szükséges (mobilinternet/wifi)!

5. A regisztrációs kód sikeres megadását követően adja meg kétszer egymás után PIN kódját. A PIN kód tetszőlegesen választható minimum 4, maximum 10 karakter hosszú numerikus kód lehet. Kérjük jegyezze meg ezt a PIN kódot!

6. A sikeres regisztrációt követően megjelenik az Ön PIN kód emlékeztetője (egy ország neve és annak zászlaja), kérjük, jegyezze meg! A PIN kód emlékeztető segít a későbbi belépéseknél a helyes PIN kód megadásában. Az emlékeztető biztonsági okokból nem választható és nem módosítható, azt az alkalmazás minden esetben automatikusan rendeli hozzá az Ön által megadott egyedi PIN kódhoz a regisztráció során.

  • Figyelem! A mobileszköz operációs rendszerének frissítése, újratelepítése esetén, vagy a mobilToken alkalmazás újabb verzióra frissítése esetén, a korábban használt helyes PIN kódhoz tartozó PIN kód emlékeztető (egy ország neve és annak zászlaja) bizonyos mobilkészülékek és operációs rendszerek esetében megváltozhat. A belépés során a helyes PIN kód megadását követően új ország neve és annak zászlaja jelenhet meg.

7. Kattintson a tovább gombra. Az alkalmazás használatra kész!

Ha bankfiókban kötötte a CIB mobilTokenre vonatkozó szerződést/szerződésmódosítást, akkor az alkalmazás használatra kész, ezt követően a CIB mobilToken szükséges az CIB Internet Bankba, mobilCIB-be vagy eBroker-be való belépéshez!

8. Aktiválás

Amennyiben CIB Internet Bankon keresztül kötötte meg a CIB mobilTokenre vonatkozó szerződést/szerződésmódosítást a CIB mobilTokent Aktiválni kell a CIB Internet Bankon a "mobilToken aktiválás" menüben.  Amennyiben már használta jelszóval történő azonosítással a CIB Internet alapú elektronikus szolgáltatásokat a CIB Internt Bankba a régi felhasználó azonosítójával és Aláírási kódszavával léphet be.

Aktiválás során figyelmesen olvassa el a megjelenő szöveget, és fogadja el a képernyőn megjelenő szöveget. Ezt követően az erre szolgáló mezőkben a CIB mobilTokennel generált jelszót, Aláírási kódszavát kell megadni, melyek megadásával az Aktiválás befejeződött, az alkalmazás használatra kész. Aktiválás befejezését követően a CIB mobilToken szükséges a CIB Internet Bankba, mobilCIB-be vagy eBroker-be való belépéshez.!


A CIB mobilToken használata, jelszó generálás

1. A CIB Internet Bank, mobilCIB vagy eBroker belépési felületén adja meg 8 számjegyű Felhasználói azonosítóját, melyet az Elektronikus Szolgáltatásokra vonatkozó szerződéskötéskor kapott és a Felhasználói melléklet dokumentum tartalmaz. Amennyiben már jelszóval történő azonosítással használta a CIB Elektronikus Szolgáltatást a Felhasználói azonosítója a szerződésmódosítás során megváltozott, az új Felhasználói azonosítóját a bankfiókban aláírt Felhasználói melléklet vagy amennyiben a CIB Internet Bankon keresztül kötötte meg a szerződést/szerződésmódosítást az Aktiválást követő pop up mező vagy a CIB Internet Bank postaládájába elhelyezett felhasználói melléklet tartalmazza.

2. Indítsa el mobilkészülékén a CIB mobilToken alkalmazást az ikon segítségével

3. Adja meg a regisztráció során Ön által tetszőlegesen választott PIN kódot:

4. Ellenőrizze, hogy a PIN kódot helyesen adta-e meg a PIN kód emlékeztető segítségével. Amennyiben az emlékeztető helyes kattintson az "Igen" gombra, hibás PIN kód és emlékeztető esetén lépjen vissza a "Nem" gombbal majd ismételje meg a harmadik lépést.

5. A sikeres PIN kód megadását követően a menüben válassza a "Jelszó" funkciót.

6. A funkció kiválasztását követően a képernyőn olvasható a CIB mobilToken által generált hatjegyű szám, azaz az internetbanki, mobilCIB és eBroker rendszerben történő belépéshez és a megbízások megerősítéséhez (Aláírást igénylő műveletek elektronikus aláírásához, jóváhagyásához) szükséges jelszó "Egyszer használatos jelszó".

7. A CIB Internet Bank, mobilCIB, vagy eBroker szolgáltatásba belépéshez írja be az eszközön megjelenő számsort a "Jelszó" mezőbe. Majd nyomja meg a "Belépés" gombot, amellyel megtörténik a bejelentkezés.

8. A megbízások megerősítéséhez (Aláírást igénylő műveletek elektronikus aláírásához, jóváhagyásához), ismételje meg a jelszógenerálást, majd írja be az eszközön megjelenő számsort a "Token által generált jelszó" mezőbe. Nyomja meg a "Bankba küld" gombot, amellyel megtörténik a hitelesítés.


Időszinkron elcsúszása, szinkronizálás

A CIB mobilToken időszinkronizációs elv alapján működő alkalmazás. Amennyiben mobileszközén az idő manuálisan vagy mobilhálózat álltal automatikusan módosításra kerül (pl. külföldi utazás esetén eltérő időzónában az eszköz automatikusan szinkronizál a helyi mobilhálózattal) elcsúszik ez a szinkron, ezért a generált jelszót téves jelszóként érzékeli a rendszer. Ekkor a CIB mobilToken által generált jelszóval nem tud belépni az internetbanki (mobilCIB, eBroker) rendszerbe, az azonosítás sikertelen.

A sikertelen azonosítási kísérletet megelőzése érdekében javasoljuk, hogy amennyiben mobilkészülékén az idő módosításra került, manuálisan vagy automatikusan, a használatot megelőzően szinkronizálja az alkalmazást!

Külföldi utazás esetén a célországba érkezést követően, vagy időzóna váltás esetén mindenképpen javasolt az eszközt szinkronizálni! A szinkronizációs folyamat során aktív internetes adatkapcsolat szükséges (mobilinternet/wifi), ellenkező esetben a szinkronizáció sikertelen lesz.

Figyelem! Külföldön történő mobil adatbarangolás "Roaming" jelentős díjnövekedést, többletköltséget eredményezhet mobil számláján, javasoljuk a szinkronizáláshoz helyi díjmentes wifi hálózat igénybevételét.

A szinkronizálás menete:

1. Indítsa el mobilkészülékén a CIB mobilToken alkalmazást.

2. Adja meg a regisztráció során az Ön által tetszőlegesen választott PIN kódot.

3. A sikeres PIN kód megadását követően a menüben válassza a "Szinkronizálás" funkciót.

4. A szinkronizálás sikeresen megtörtént.

Sikertelen szinkronizáció esetén kérjük, hogy ellenőrizze készüléke internetes beállításait.


A PIN-kód módosítása

A PIN-kódot a CIB mobilTokenen bármikor meg lehet változtatni. Menete a következő:

A PIN kód csere során aktív internetes adatkapcsolat szükséges (mobilinternet/wifi)!

1. Indítsa el mobilkészülékén a CIB mobilToken alkalmazást.

2. Adja meg a regisztráció során az Ön által tetszőlegesen választott PIN kódot.

3. A sikeres PIN kód megadását követően a menüben válassza a "PIN kód csere" funkciót.

4. Adja meg a jelenlegi PIN kódot, majd kétszer egymás után az új PIN kódot.

5. A sikeres cserét követően megjelenik az Ön PIN kód emlékeztetője (Ország név és annak zászlaja), kérjük, jegyezze meg! A PIN kód emlékeztető segít a későbbi belépéseknél Önnek helyes PIN kód megadásában. Az emlékeztető biztonsági okokból nem választható és nem módosítható, azt az alkalmazás minden esetben automatikusan rendeli hozzá az Ön által megadott egyedi PIN kódhoz.


Újra regisztrálás

A CIB mobilToken alkalmazás újraregisztrálható, amennyiben elfelejtette PIN kódját illetve bármilyen egyéb okból az alkalmazást alaphelyzetbe kell visszaállítania, biztonsági okokból törölnie kell, vagy lecseréli mobil eszközét.

1. Indítsa el mobilkészülékén a CIB mobilToken alkalmazást.

2. Adja meg a PIN kódot.

3. A PIN kód megadását követően a menüben válassza az "Újra regisztrálás" funkciót.

4. Az "Újra regisztrálás" menüpont kiválasztása után az alábbi figyelmeztetés jelenik meg: A CIB mobilToken alaphelyzetbe áll vissza és a jelenlegi regisztráció törlődik. Biztos végrehajtja?

Az Igen nyomógomb hatására a regisztráció törlődik! A CIB mobilTokennel jelszó nem generálható, amíg újra nem regisztrálja azt!

5. A CIB mobilToken alaphelyzetbe állt vissza. Ezt követően igényeljen új regisztrációs kódot CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, vagy bármely bankfiókunkban, majd ismételje meg a CIB mobilToken regisztráció fejezet 3.-7. pontban leírt lépéseket.

Az újraregisztrálás során aktív internetes adatkapcsolat szükséges (mobilinternet/wifi)!


Nyelv

A CIB mobilToken alkalmazás magyar és angol nyelven érhető el. A nyelvválasztás a belépési/regisztrációs képernyőn vagy a főmenüben a "Nyelv/ Language" funkcióban érhető el. A nyelvválasztás bármikor tetszőlegesen módosítható, az alkalmazás működését egyéb tekintetben nem befolyásolja.


A CIB mobilToken kezelése

A CIB mobilToken alkalmazás használata során, kérjük, figyeljen az alábbiakra:

  • A CIB mobilToken bizonyos funkcióinak használata során aktív internetes adatkapcsolat szükséges (mobilinternet/wifi) Külföldön történő mobil adatbarangolás "Roaming" jelentős díjnövekedést, többletköltséget eredményezhet mobil számláján, javasoljuk a külföldön történő használathoz vegyen igénybe helyi díjmentes wifi hálózatot.
  • A mobilToken alkalmazásban hibás PIN kód esetén is elérhető a jelszógenerálás, azonban hibás "egyszer használatos jelszót" fog eredményezni. A belépés, valamint a megbízások megerősítése sikertelen lesz.
  • Amennyiben PIN kódját elfelejtette, kérjük, hívja a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatot, vagy keresse fel valamelyik bankfiókunkat és, regisztrálja újra az alkalmazást.
  • Ha mobileszközét huzamosabb ideig idegenek felügyeletére bízza (pl. szerviz, garanciális javítás), saját biztonsága érdekében CIB mobilToken alkalmazásának regisztrációját törölje, alaphelyzetbe állítsa vissza.
  • Soha ne próbálja meg módosítani az alkalmazást!
  • Tartsa távol kisgyermekektől!


A CIB mobilToken tiltása

Ha észreveszi, hogy mobileszközét ellopták, vagy elveszett kérjük, azonnal tiltsa le CIB mobilToken alkalmazását a CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a 06 40 242 242 telefonszámon (külföldről: +36-1-399-8877), vagy személyesen bankfiókunkban!


Jelmagyarázat az elérhető funkciókhoz:

Az adott funkcióhoz internet kapcsolat szükséges:

Az adott funkcióhoz internet kapcsolat nem szükséges: