EnglishAAA

Bankautomaták biztonságos használata

Bankautomata (ATM) használata előtt ajánlott teendők

  • Kültéri bankautomata használata előtt kérjük, nézzen körül, amennyiben a bankautomata elhagyatott helyen van, vagy esetleg rosszul van megvilágítva, válasszon inkább másik bankautomatát a készpénzfelvételre.
  • Beltéri bankautomata esetén próbálja elkerülni, hogy Önnel együtt idegenek is a helyiségben tartózkodjanak! Ne hagyja, hogy a tranzakció végrehajtása közben idegenek megzavarják!
  • Az ATM használata (készpénzfelvétel, befizetés, PIN-kód módosítás stb.) előtt győződjön meg arról, hogy a bankautomata működőképes (nem jelenik meg semmilyen hibaüzenet a képernyőjén)! Ellenőrizze, nem lát-e szokatlan, oda nem illő tárgyat vagy nyilvánvaló rongálás nyomait! A bankautomata pénzkiadó nyílását a csalók leragaszthatják, így a készpénz nem vehető el, illetve a gép sem tudja visszahúzni.

Bankkártya tranzakció biztonságos végrehajtása

  • Bankkártyája használata előtt bizonyosodjon meg arról, hogy nem áll senki közvetlenül Ön mögött, illetve győződjön meg róla, hogy nem lát-e az automata közelében gyanúsan viselkedő személyeket!
  • A tranzakció végrehajtása közben úgy álljon a bankautomata előtt, hogy az Ön mögött állók ne láthassák, milyen bankkártya PIN-kódot ad meg, valamint hogy mennyi pénzt vesz fel a pénzkiadó nyílásnál! Minden esetben kezével takarja el a billentyűzetet, amikor beüti a bankkártya PIN-kódját! Bankkártya PIN-kódját sehova ne írja fel, ne tartsa magánál, különösen ne a bankkártya mellett, és időnként változtassa meg. Erre minden CIB ATM-nél lehetőség van.
  • Ha a tranzakció végzése közben, egy idegen nagyon segítőkésznek bizonyul, legyen óvatos! Bankkártyáját tartsa magánál, ne adja át senkinek és a bankkártya PIN-kódját se árulja el senkinek!
  • A tranzakcióról készült bizonylatot ne hagyja a bankautomatánál, minden esetben vigye magával, ugyanis információt tartalmazhat a bankszámla egyenlegéről. Ha a bankautomata felajánlja, válassza inkább a bizonylatkiadás nélküli tranzakció lehetőségét!
  • Egyes bankautomaták eltérő sorrendben adják ki a készpénzt, a bankkártyát és a bizonylatot. Bankkártyáját mindig vegye el, sose hagyja a bankautomatában!
  • Ha a bankautomata bankkártyáját bevonta, vagy a tranzakció végén nem adta ki, annak több oka lehet. Előfordulhat, hogy a tranzakció befejeztével nem vette el időben a kiadott bankkártyát, vagy túl sok téves bankkártya PIN-kód megadás miatt került bevonásra a bankkártya.

Probléma esetén értesítendő / CIB24 nonstop telefonos ügyfélszolgálat

Amennyiben a fenti esetek bármelyike előfordul, kérjük, hívja az éjjel-nappal elérhető CIB24 ügyfélszolgálatot a 06 40 242-242-es telefonszámon.

Lehetőleg a bankautomata mellől telefonáljon, ne hagyja el a helyszínt, amíg a CIB24 ügyintézőjétől nem kapott útmutatást a további teendőkről.

Ne hagyja, hogy segítőkész(nek tűnő) ismeretlen Ön helyett hívja fel a Bankot, hiszen nem tudja ellenőrizni, milyen számot hívott, és ki van a vonal túloldalán, ezáltal könnyen illetéktelenek számára adhat ki bizalmas adatokat. A CIB24 ügyintézője sosem kéri Öntől a bankkártya PIN-kódját, amennyiben ez mégis megtörténik, kérjük, ellenőrizze milyen telefonszámot hívott! A CIB24 telefonszáma: 06 40 242-242.


PSZÁF bankkártyabiztonsági oldalak